Napisano 25 Maj 201113 l witam, chciałbym wymodelować baton. zacząłem od stworzenia boxa, poźniej odjąłem te wycięcia trójkątne na brzegach, dodałem wave, ripple - próbowałem z tapper, ale nie umiem go spłaszczyć na brzegach. może od złej strony się za to zabieram? poniżej to co wyskrobałem - tak, wiem, że to bardziej wygląda jak cegła lub kostka brukowa niż baton. Nie wiem jak się za to zabrać.
Napisano 27 Maj 201113 l Nooo nie wyglada to najlepiej. mysle ze na poczatku dobrze by bylo abys pomodelowal cos z tutoriali. zamiszczonych u nas na serwisie, lub znalezionych w necie. Zobaczysz jaka jest metodologia i jakich narzedzi w jaki ssposob sie uzywa.
Napisano 27 Maj 201113 l Cos tam umiesz skoro wyrzezbiles to cudo...:) jest wiele sposobow, ktore splaszcza ci same krance. wszystko zalezy jaka masz siatke na tym klocku. jesli zadnej to bedziesz musial ja stworzyc, bo nie splaszczy ci z niczego. moge podac 2 najprostsze sposoby na splaszczenie krancow: 1. modyfikator FFD (box) ja wybieram zwykle ten, bo pozwala mi na dowolne wybranie ilosci punktow, ktore pozniej przesuwam. rozwijasz modyfikator i wybierasz opcje control points, przesuwasz te punkty do uzyskania satysfakcjonujacego efektu. 2. zmieniasz bryle na editable poly (zaznacz obiekt kliknij prawym przyciskiem i na dole bedzie opcja: convert to, jak na nia najedziesz to otworzy sie wiecej opcji i wybierasz editable poly). w editable poly wybierasz opcje pracy na vertexach. zaznaczasz skrajne (gora i dol) po obu stronach i wybierasz opcje "skalowanie". skalujesz w osi Z do uzyskania porzadanego efektu. tutaj tez mozesz dowolnie wybrac, ktore vertexy bedziesz skalowal. oprocz opcji skalowania mozesz tez wybrac wszystkie skrajne gorne i przesunac w dol potem dolne i przesunac w gore. wszystko zalezy od ciebie, a max ma duzo roznych mozliwosci. jestem przekonany, ze liczba roznych mozliwych wyjsc z tej sytuacji rowna jest liczbie osob piszacych na tym forum. pozdrawiam