Skocz do zawartości

Modelowanie auta kilka pytań, wasze triki, patenty


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć. Coraz bardziej przymierzam się do rozpoczęcia modelowania auta. Poza tym, że będzie to pierwsze auto, to będzie to w ogóle początek przygody z przestawianie edge'ów.

 

1. Myślę, że najwygodniej będzie robić to w polymodelingu, ale widziałem, że np. Berger lepi auta NURBSami - co jest łatwiejsze? Jakie plusy i minusy? Mam na myśli głównie kontrolę siatki, bo wiem, że porywam się z motyką na słońce.

 

2. Oglądałem mnóstwo siatek w WIPie, a teraz w mini bitwie, w sumie wiele cennych rad tam padało, ale nadal nie jestem pewien jak ma siatka wyglądać. Rozumiem zasadę, od ogółu do szczegółu. Po czym (i tu pytanie do wyjadaczy) poznajecie, że siatka jest dobra albo ,,be"? Czy 3mać się tego żeby edge'e miały pion i poziom, oczywiście powiedzmy przed użyciem TS. Bo nie chcę spędzić wiele czasu po to, żeby zaczynać od początku.

 

3. Mam mnóstwo tutoriali na ten temat, jednak modelować chcę tylko i wyłącznie z zapaloną żarówką nad głową,bez tutków- nie chcę patrzeć jak ktoś to robi, a przy okazji wiele się nauczyć.

 

4. Jak Wy zaczynaliście to co powodowało, że musieliście kliknąć 50x w undo? Co powodowało trudności, opóźnienia lub wręcz powrót do początku?

 

5. Ile Wam średnio zajmuje wykonanie pracy od momentu odpalenia 3d studio do wyrenderowania fnalnego stilla, w którym już nie będziecie poprawiać nic (mam na myśli fotoreal) nie licząc czasu palenia testowych i finalnych renderów.

 

6. Z jakiego punktu zaczynacie w przypadku polymodelowania? Czy to tylko kwestia wygody i przyzwyczajeń?

 

edit:

 

Ok. Może się komuś przyda kiedyś. Zauważyłem, że ciekawą sprawą po wymodelowaniu pewnej części karoserii, chcemy wiedzieć w końcu, jak wyglądać to będzie po wygładzaniu. Zrobiłem ~1/4 nadwozia, dałem Turbo smooth x 2 i okazało się, że w okolicy reflektora jest deformacja jak po uderzeniu czymś twardym :) 2 vertexy niemalże nachodziły na siebie, a szukając, zawsze zaznaczałem 2 naraz - co wyglądało jak jeden :) Złączyłem je collapse'em - efekt jest ok. Potem znalazłem szczelinę - okazało się, że znowu vertex wisi w powietrzu. Tym razem szybko sobie poradziłem. Jak uda mi się nie wyrwać wszystkich włosów z głowy (a jestem łysy na kolano od dziecka) - wrzucimy topic to WIPa :) Dobra spadajcie, wiem, że jest mini bitwa :D:D

Edytowane przez Adek
EDIT:
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Dreamer1x6xX
Napisano

Mam pytanko ostatecznie jako metodę wybrałeś, bo ja też wczoraj zacząłem przerabiać pewnego tutka o modelowania auta. Autor tam na początku robi obrys NURBSAMI, a zaś zaczyna robić poligony. Ty też tak robisz, czy od razu zacząłeś robić bazę z poligonów na blueprincie? Pozdro.

Napisano

Hej od razu zaznaczam, że najlepszym modelarzem samochodów na tym forum nie jestem. Ale swoje wiem.

1.Nie działam na NURBSach ale w nich masz większą kontrolę nad tym co tworzysz ( powierzchniami). Ja preferuję polymodeling.

2.Jak siatka ma wyglądać? Nie ma jednoznacznej recepty na jej wygląd. Z grubsza można powiedzieć, że powinna się raczej składać z czworokątów, kiedy można użyć trisa czy ngona trzeba wypracować a z czasem się wie keidy i gdzie można czy nawet powinno się je stosować. Sitka powinna również być równomiernie rozłożona. Po czym się poznaje, że siatka jest dobra? ( zakładam, że chodzi o bazę) po tym, że :

a)nie ma błędów tj. nie gniecie się nigdzie, nie ma fałd wgnieceń i ogólnie pojętych bugów.

b) oddaje dobrze rzeczywistość- spełniając powyższy punkt zachowuje również proporcje i charakter oryginału.

c) kiedy patrząc na tą siatkę widzisz, że po ms będzie się dało ją ładnie porozcinać (równomierność siatki).

4. Undo to zazwyczaj wynik nie przestrzegania punktu 3 :).

5. Zależy ile się ma czasu :P Autko ze średnią dbałością o szczegóły (wnętrze) i gdy nie jest zbyt istotne super dokładne odwzrowanie można trzasnąć od plejna do renderu w 2-3 dni robocze.

6. to ja nie rozumiem.

  • Like 1
Napisano

Dreamer1x6xX - polymodeling wybrałem. Po prostu od plejna, chociaż na pewno sprobuje nurbsami i pewnie wtedy ostatecznie wybiorę, co będzie lepsze dla mnie przy car modelingu.

 

Smoku dzięki wielkie:) pkt 6 to pytanie, czy zaczynasz od maski, nadkola, etc. takie pytanie extra, bo każdy inaczej - myślałem, że może to ma znaczenie. Zrobiłem wielką przerwę, ale spróbuję coś pogrzebać i zacząć wątek w WIP. Buśki :*




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności