Skocz do zawartości

animatrix

Members
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

animatrix's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. Mam pytanie do osób, które w sposób profesjonalny zajmują się modelingiem i renderingiem aut. Czy próbowaliście nawiązać współpracę z jakąś marką? Zdaję sobie sprawę, że to najwyższa już półka. Ktoś ma informacje na ten temat? Czysto informacyjnie.
  2. animatrix

    Blueprinty

    Blueprinty chyba nigdy nie są dokładne, dlatego są wypadki, bo samochody są krzywe. Ale jest na to sposób. Ja robię tak, że jak chcę mieć maksymalnie dokładny blueprint, to ściągam foto side, potem w fotosklepie sprawdzam czy print widoku z boku jest poprawny (jedna warstwa na drugiej z opacity na kilkadziesiąt procent. Jak nie jest to ctrl+t i ustawiam. Można tak z każdym widokiem zrobić, albo później poskalować je w samym maxie. Sposóbów na to jest wiele. Widziałem jak ludzie ustawiają: robią jak Smoczek wyżej napisał, dają multi sub material, modyfikator edit poly, i inne. Pamiętaj, żebyś miał dokładnie o ile nie masz wprawy, bo Ci potem w finiszed Berger łeb urwie, że masz mało chamferów na zacisku tarczy iks de. :*
  3. Uznajmy, że pytanie numer 1 nigdy nie padło na tym forum :D Fajnie jak będziesz używać obu (znając jeden silnik, łatwo przeskoczyć na drugi).
  4. animatrix

    realistyczny recznik

    Może to Ci pomoże http://surrealstructures.com/blog/?p=65
  5. animatrix

    Render niewidoczny

    eeee.... Wykładasz logikę albo coś pokrewnego? Zdecyduj się, czy obiekt 1wszy zasłaniany jest przez 2-gi, czy może obiekt 1wszy imploduje w tesserakt po tym, jak sam siebie zasłaniał obiektem drugim? Sam rozumiesz co napisałeś? Bo ja np za cholerę nie.
  6. Dreamer1x6xX - polymodeling wybrałem. Po prostu od plejna, chociaż na pewno sprobuje nurbsami i pewnie wtedy ostatecznie wybiorę, co będzie lepsze dla mnie przy car modelingu. Smoku dzięki wielkie:) pkt 6 to pytanie, czy zaczynasz od maski, nadkola, etc. takie pytanie extra, bo każdy inaczej - myślałem, że może to ma znaczenie. Zrobiłem wielką przerwę, ale spróbuję coś pogrzebać i zacząć wątek w WIP. Buśki :*
  7. Hmm... Dość ogólny problem, jak na pierwszy post... Spróbuj tutaj: http://tinyurl.com/3zhwn98 W przypadku Braku F(ormuły) 1: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk%203ds%20Max%202011%20Help/index.html Jako bonus z okazji 1 czerwca, np: http://www.pixel2life.com/tutorials/3d_studio_max/modeling/
  8. Jeśli reinstalki nie pomogły, a nóż na gardle - wołaj kolegę, żeby Ci sformatował dysk i postawił windę na nowo. Ja swego czasu robiłem projekt na zaliczenie dla kolegi, na moim kompie za Chiny ludowe Blender nie chciał się odpalić (wszystkie chyba wersje przeczesałem). Zrobiłem wszystko na kompie brata. Win 7 x64 i tu i tu - pewnie kwestia hardware'u.
  9. Jeśli masz na myśli sam widok w viewporcie, to może w material editorze masz wyłączony prewiev (czy jakoś tak). Taka ikonka sześcianu.
  10. Ta wypukłość, wokół przycisku POWER Ci się posypała - myślę, że to przez trójkąty w narożnikach na siatce. Zrób tak jak mówi Berger - ściągnij blueprint jakiegoś autka i lecisz. Ja tak zrobiłem od dwóch dni rąbię Audi R8, i co 15 min otwieram gębę i myślę ,,boszzz jaki ja głupi byłem, że tego nie wiedziałem". :) pozdro!
  11. Cześć. Coraz bardziej przymierzam się do rozpoczęcia modelowania auta. Poza tym, że będzie to pierwsze auto, to będzie to w ogóle początek przygody z przestawianie edge'ów. 1. Myślę, że najwygodniej będzie robić to w polymodelingu, ale widziałem, że np. Berger lepi auta NURBSami - co jest łatwiejsze? Jakie plusy i minusy? Mam na myśli głównie kontrolę siatki, bo wiem, że porywam się z motyką na słońce. 2. Oglądałem mnóstwo siatek w WIPie, a teraz w mini bitwie, w sumie wiele cennych rad tam padało, ale nadal nie jestem pewien jak ma siatka wyglądać. Rozumiem zasadę, od ogółu do szczegółu. Po czym (i tu pytanie do wyjadaczy) poznajecie, że siatka jest dobra albo ,,be"? Czy 3mać się tego żeby edge'e miały pion i poziom, oczywiście powiedzmy przed użyciem TS. Bo nie chcę spędzić wiele czasu po to, żeby zaczynać od początku. 3. Mam mnóstwo tutoriali na ten temat, jednak modelować chcę tylko i wyłącznie z zapaloną żarówką nad głową,bez tutków- nie chcę patrzeć jak ktoś to robi, a przy okazji wiele się nauczyć. 4. Jak Wy zaczynaliście to co powodowało, że musieliście kliknąć 50x w undo? Co powodowało trudności, opóźnienia lub wręcz powrót do początku? 5. Ile Wam średnio zajmuje wykonanie pracy od momentu odpalenia 3d studio do wyrenderowania fnalnego stilla, w którym już nie będziecie poprawiać nic (mam na myśli fotoreal) nie licząc czasu palenia testowych i finalnych renderów. 6. Z jakiego punktu zaczynacie w przypadku polymodelowania? Czy to tylko kwestia wygody i przyzwyczajeń? edit: Ok. Może się komuś przyda kiedyś. Zauważyłem, że ciekawą sprawą po wymodelowaniu pewnej części karoserii, chcemy wiedzieć w końcu, jak wyglądać to będzie po wygładzaniu. Zrobiłem ~1/4 nadwozia, dałem Turbo smooth x 2 i okazało się, że w okolicy reflektora jest deformacja jak po uderzeniu czymś twardym :) 2 vertexy niemalże nachodziły na siebie, a szukając, zawsze zaznaczałem 2 naraz - co wyglądało jak jeden :) Złączyłem je collapse'em - efekt jest ok. Potem znalazłem szczelinę - okazało się, że znowu vertex wisi w powietrzu. Tym razem szybko sobie poradziłem. Jak uda mi się nie wyrwać wszystkich włosów z głowy (a jestem łysy na kolano od dziecka) - wrzucimy topic to WIPa :) Dobra spadajcie, wiem, że jest mini bitwa :D:D
  12. Coś pchnałęś do przodu? ^^ Szukam inspiracji (-:
  13. animatrix

    Mercedes SLS AMG 2010

    Możesz powiedzieć, jakie ma błędy i w których miejscach? W najblizszym czasie również planuję wziąć się za pierwszy model, przydałyby się od razu jakieś sugestie, czego się wystrzegać :)
  14. Mi się wydaje, że płatew dachu ma bardzo małą szerokość, taki przekrój raczej nie występuje, a jeśli tak dorzuć może jeszcze jedną parę. Rynna chowa się w szczycie dachu, powinna być poza nim (na ujęciu z pieskiem), bo zmokniesz kiedyś :) Komin chyba też ma za mały przekrój. Przez okno widać chyba jakiś żyrandol - wisi w powietrzu.
  15. Czym renderujesz? To troszkę pomoże :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności