Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam poszukuje tutoriali o mocap w blenderze, ponieważ chcę stworzyć prostą grę w bge wykorzystującą tą właśnie technikę.

 

tak wiem, że są takie opisy na google... jednak nigdzie nie ma dokładnie, np:

obecnie napotkałem przeszkodę taką, że importuję plik bvh jako armaturę. Moja postać ma rozłożone ręce na znak krzyża, natomiast reset position jest z rękoma wzdłuż tułowia.

Robię to tak, że zaimportowaną armaturę skaluję do rozmiarów oraz ustawiam żeby mniej więcej była na miejscu modelu. Kolejno wciskam X-Ray i Reset Position wtedy dokładnie skaluję i staram się jak najlepiej dopasować armaturę do postaci. Następnie przechodzę do Edit Mode i ustawiam kości tak by pasowały do obiektu(ręce z pozycji wzdłuż tułowia do pozycji krzyża). Na koniec przechodzę do Pose Mode i naciskam Alt+R czyli clear rotation. I nie wychodzi mi, bo samo ułożenie już tak szkieletu zmienia strukturę ruchu bvh i przykładowo po zmianie rotacji rak są one w ruchu przekręcone.

Ma ktoś jakieś porady co źle robię?

W deform options mam zaznaczone Vertex Groups oraz Qaternion(Envelopes odznaczyłem) nie wiem sam, która opcja lepiej pomaga tworzyć grupy, ale w tutorialu tak radzili.

Drugą sprawą jest czy ktoś ma jakieś doświadczenia z weight paint? przy zaznaczaniu grup vertexów lepiej zaznaczyć więcej przynależących do danej kości? I czy vertexy mogą należeć do 2 grup jednocześnie? (a późnej w weight paint wartość 0, gdzie nie chcę by kość miała wpływ?)

Z góry przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale próbuję i nie mogę tego rozgryźć...

Edytowane przez sicio

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności