argy Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 Witam wszystkich Od niedawna bawie sie LW i ostatnio natrafilem na pewna przeszkode. Chcialbym zrobic model butelek/puszek zawinietych dookola w folie. Takie paki jakie spotykamy w sklepach. Znalazlem nawet niezly tutorial ale wymaga plug-inu dostepnego na Mac-a. http://www.youtube.com/watch?v=l9GgsXw4414 Wiem ze mozna cos takiego wymodelowac - ale to bylo by zbyt proste albo zbyt zmudne ;) Probowalem uzyc dynamics - na butelkach/puszkach ustawic kolizje + grawitacje. Dookola dac boxa z wycietymi czesciowo bokami z parametrem cloth. Oczywiscie wszystko na subd. Ale nie dziala to jak nalezy - za nic nie moge ustawic aby material zatrzymal sie na obiektach. Grawitacja sciaga "folie" do srodka i tam robi z nia brzydkie rzeczy ;) I tu pytanie czy ktos wie jak cos takiego uzyskac? - najlepiej bez plug-inow. dzieki i pozdrawiam argy
qbaqbaMAX3D Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 moze sie myle ale naprawde realistyczny efekt uzyskasz poprzez wymodelowanie takowej folii. Wystepuja tam rozne naprezenia np inaczej takowa folia wyglada/zachowuje sie przy najbardziej wystajacych skrajnych fragmetach packshotu, a inaczej w okolicy etykiet. Musisz to uwzglednic i precyzyjnie wymodelowac. W tutku ktory zalaczyles jest w miare prosty obiekt z powtarzalna struktura. Butelka juz taka nie jest, a tym bardziej cztero/szesciopack. Ciekawe jak Ci to wyjdzie????? :) pokaz finalna pracke!
argy Napisano 4 Czerwiec 2011 Autor Napisano 4 Czerwiec 2011 dzieki za odpowiedz chyba masz racje odnosnie naprezen no a dwa ze mapowanie UV takiego mocno zdeformowanego obiektu moglo by sprawiac problemy i koniec koncow zajac wiecej czasu - przynajmniej w przypadku jesli folia miala by jakas grafike jak skoncze to wrzuce - ale na ten weekend planuje porobic tutki do mapowania itp wiec za butelki wezme sie pewnie jakos w nastepnym tygodinu ;) aczkolwiek w planach mysle uzyc point normal move na obiektach powycinac srodki polaczyc ze soba i dopracowac szczegoly ale zobaczymy jak to bedzie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się