Napisano 17 Czerwiec 201113 l Mam problem jak zrobić trawę, korę, grys o określonej wysokości? Więcej info na obrazku: http://z1.przeklej.pl/prze2972/e6c038c00001593d4dfb4b0a/jak.png Bawiłem się hair&fur i nie wychodzi tak jak ja tego potrzebuję, (trwa jest za wysoka), bawiłem się malowaniem vertexów i też nie za bardzo (na zwykłym plne-nie wychodzi na zmodyfikowanym nie - nie wiem czemu), używałem też scter-a - z podobnym wynikiem (trawa nie jest tak gęsta jak bym chciał) Proszę o pomoc.
Napisano 17 Czerwiec 201113 l witam ja bym to zrobil tak (tzn tak robie gdy wizualizuje zewnetrza): rozdzielam sobie plaszczyzne (tu poly) na elementy gdyz jedne beda wystawac nad inne itd.: czyli wchodzisz w opcje edit poly> polygon i zaznaczasz poligony trawy i dajesz detach do innego obiektu i nazywasz jak tam chcesz. robisz tak z kazdym elementem. czyli bedziesz mial 4 obiekty: kostka,trawa,grys bialy, grys brazowy. to dalej pozwala ci skorzystac z multisub object material gdyz do kazdego dasz modyfikator "material" i dasz inna wartosc. trawe robie tak: ustawiam sobie material, ktory chce i wrzucam na poligony trawy, daje mapscaler lub inny tego typu i skaluje do wielkosci jaka chce uzyskac. nastepnie wrzucam modyfikator vray displacement mod i tu zmieniam tylko 2 rzeczy: wartosc "amount" co jest wysokoscia i max subdivision z 256 na 125. dodatkowo w slot texmap wrzucam mape bump badz displacement tej samej trawy, tutaj nie trzeba juz nic skalowac bo bedzie dobrze zeskalowane dzieki mapscaler uzytemu wczesniej. trawa wychodzi jak na zalaczonym obrazku i co najwazniejsze rendering spowalnia jedynie o kilka procent, a dla mnie efekt jest zadowalajacy. reszte elementow mozesz robic podobnie tylko nalezy pamietac, ze jesli korzystasz z displacement na plane'ie to wszystko ci wyciagnie i bedziesz mial dziury po bokach. dlatego warto jest pobawic sie w krawezniki i wszystkie elementy schowac za nimi tyle zeby boki nam sie nie pokazaly tylko zdzbla wyszly nad reszte elementow. chodnik jednak robilbym tylko za pomoca bump> ewentualnie jak wiesz jak zrobic normale do slotu bump to moze duzo dac, ale ja bym sie nie bawil w cos takiego, mi bump wystarcza (czasem drobny displacement gdy mam dobre mapy). grys czyli drobny zwirek mozesz zrobic z displacement, ja robilem i wychodzilo dobrze tylko musisz dac mala wysokosc bo wyglada nienaturalnie. dlatego dzielisz 1 obiekt na kilka zebys mogl poustawiac kazdy na innej wysokosci. trawe przesuwasz o 1-2 cm wyzej niz chodnik, chowasz za kraweznikiem, ktory wystaje 4-5 cm ponad chodnik, jak dasz wysokosc trawy 100mm to bedzie wystawac ponad chodnik jakies 80. chodnik dajesz bumpa, kamyczki zostawiasz na wysokosci takiej jak chodnik i dajesz niewielki displacement i masz fajny i szybki ogrodek. mi sie sprawdza. :) pozdrawiam
Napisano 17 Czerwiec 201113 l Autor Trochę się gubię w tym co napisałeś - z mojej winy/chyba - przyzwyczaiłem się do tutków w różnych formach i mam do ciebie kolejną prośbę. Czy mógł byś zrobić tutka ze screeinami z tego co wyżej napisałeś? Sory że tak narzucam ale jakoś ciężko mi się dziś myśli. Albo jak znasz jakiś w necie to podeślij linka. Edytowane 17 Czerwiec 201113 l przez P.I.W.O.
Napisano 18 Czerwiec 201113 l sprobuje cos machnac po weekendzie. teraz jestem troche zajety. pozdrawiam
Napisano 29 Czerwiec 201113 l Ok zrobilem prosty model, na przykladzie ktorego pokazalem ci jak prosto zrobic to co chciales. ta trawa powinna wystarczyc jesli renderujesz cos, a trawa nie jest tak istotna. jednak jesli trawa jest istotna i ma byc np.: bardziej zroznicowana, bardziej fotorealistyczna to polecam ten tutorial: http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/ pozdrawiam ps: staram sie jak najdokladniej pokazywac kolejne kroki, mimo iz pewnie kąsasz bryłe :P. nie wiadomo kto sie tu pojawi i moze mu sie przydac... Edytowane 29 Czerwiec 201113 l przez Adanedhel
Napisano 29 Czerwiec 201113 l dalszy ciag... 1. srodkowe zdjecie pokazuje, ze mozesz rowniez zrobic bardziej realistyczny kraweznik i uzyc go do sweepa. ja dalem prosty defaultowy zeby bylo szybciej. dodatkowo ten defualtowy rowniez mozesz latwo przerobic. convertujesz na poly i dajesz chamfera... Edytowane 29 Czerwiec 201113 l przez Adanedhel
Napisano 29 Czerwiec 201113 l cd ost...:) zrobilem taki renderek na koncu tylko ustawienia sa najprostsze bo nie bardzo mialem wiecej czasu :) pzdr
Napisano 6 Lipiec 201113 l Hej. Jestem tu nowa i mam takie małe pytanko. Jak zrobiłeś że tak kostka brukowa wyszła Ci tak realnie. mi w renderach wychodzi strasznie płasko i nei wiem za bardzo co mam z tym zrobić. Dzięki za pomoc
Napisano 6 Lipiec 201113 l z mojego ostatniego (teraz przedostatniego :p) posta tutaj pierwszy obrazek pokazuje modyfikator "vray displacementMod", ktory wrzucasz na element, ktory ma byc bardziej wystajacy (kostka brukowa). do niego wrzucasz mape- te sama co do slotu bump w materialach. mozesz wtedy pominac juz mape bump w materiale. pzdr
Napisano 6 Lipiec 201113 l Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ja chyba jestem słabsza niż myślałam...gdzie mogę znaleźć vray displacementMod? ;) pewnie to dla Ciebie infantylne pytanie ale ja naprawde się dopiero uczę.. Dzieki wielkie za pomoc i cierpliwość :)
Napisano 6 Lipiec 201113 l Ja mam chyba wersję edukacyjną stąd tak mało u mnie tych wszystkich opcji. postaram się o jakąś pełniejszą i się odezwę jak mi poszło :) Jeszcze raz dziękuję bardzo :))