P.I.W.O. Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 Mam problem jak zrobić trawę, korę, grys o określonej wysokości? Więcej info na obrazku: http://z1.przeklej.pl/prze2972/e6c038c00001593d4dfb4b0a/jak.png Bawiłem się hair&fur i nie wychodzi tak jak ja tego potrzebuję, (trwa jest za wysoka), bawiłem się malowaniem vertexów i też nie za bardzo (na zwykłym plne-nie wychodzi na zmodyfikowanym nie - nie wiem czemu), używałem też scter-a - z podobnym wynikiem (trawa nie jest tak gęsta jak bym chciał) Proszę o pomoc.
Adanedhel Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 witam ja bym to zrobil tak (tzn tak robie gdy wizualizuje zewnetrza): rozdzielam sobie plaszczyzne (tu poly) na elementy gdyz jedne beda wystawac nad inne itd.: czyli wchodzisz w opcje edit poly> polygon i zaznaczasz poligony trawy i dajesz detach do innego obiektu i nazywasz jak tam chcesz. robisz tak z kazdym elementem. czyli bedziesz mial 4 obiekty: kostka,trawa,grys bialy, grys brazowy. to dalej pozwala ci skorzystac z multisub object material gdyz do kazdego dasz modyfikator "material" i dasz inna wartosc. trawe robie tak: ustawiam sobie material, ktory chce i wrzucam na poligony trawy, daje mapscaler lub inny tego typu i skaluje do wielkosci jaka chce uzyskac. nastepnie wrzucam modyfikator vray displacement mod i tu zmieniam tylko 2 rzeczy: wartosc "amount" co jest wysokoscia i max subdivision z 256 na 125. dodatkowo w slot texmap wrzucam mape bump badz displacement tej samej trawy, tutaj nie trzeba juz nic skalowac bo bedzie dobrze zeskalowane dzieki mapscaler uzytemu wczesniej. trawa wychodzi jak na zalaczonym obrazku i co najwazniejsze rendering spowalnia jedynie o kilka procent, a dla mnie efekt jest zadowalajacy. reszte elementow mozesz robic podobnie tylko nalezy pamietac, ze jesli korzystasz z displacement na plane'ie to wszystko ci wyciagnie i bedziesz mial dziury po bokach. dlatego warto jest pobawic sie w krawezniki i wszystkie elementy schowac za nimi tyle zeby boki nam sie nie pokazaly tylko zdzbla wyszly nad reszte elementow. chodnik jednak robilbym tylko za pomoca bump> ewentualnie jak wiesz jak zrobic normale do slotu bump to moze duzo dac, ale ja bym sie nie bawil w cos takiego, mi bump wystarcza (czasem drobny displacement gdy mam dobre mapy). grys czyli drobny zwirek mozesz zrobic z displacement, ja robilem i wychodzilo dobrze tylko musisz dac mala wysokosc bo wyglada nienaturalnie. dlatego dzielisz 1 obiekt na kilka zebys mogl poustawiac kazdy na innej wysokosci. trawe przesuwasz o 1-2 cm wyzej niz chodnik, chowasz za kraweznikiem, ktory wystaje 4-5 cm ponad chodnik, jak dasz wysokosc trawy 100mm to bedzie wystawac ponad chodnik jakies 80. chodnik dajesz bumpa, kamyczki zostawiasz na wysokosci takiej jak chodnik i dajesz niewielki displacement i masz fajny i szybki ogrodek. mi sie sprawdza. :) pozdrawiam
P.I.W.O. Napisano 17 Czerwiec 2011 Autor Napisano 17 Czerwiec 2011 (edytowane) Trochę się gubię w tym co napisałeś - z mojej winy/chyba - przyzwyczaiłem się do tutków w różnych formach i mam do ciebie kolejną prośbę. Czy mógł byś zrobić tutka ze screeinami z tego co wyżej napisałeś? Sory że tak narzucam ale jakoś ciężko mi się dziś myśli. Albo jak znasz jakiś w necie to podeślij linka. Edytowane 17 Czerwiec 2011 przez P.I.W.O.
Adanedhel Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 sprobuje cos machnac po weekendzie. teraz jestem troche zajety. pozdrawiam
Adanedhel Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 (edytowane) Ok zrobilem prosty model, na przykladzie ktorego pokazalem ci jak prosto zrobic to co chciales. ta trawa powinna wystarczyc jesli renderujesz cos, a trawa nie jest tak istotna. jednak jesli trawa jest istotna i ma byc np.: bardziej zroznicowana, bardziej fotorealistyczna to polecam ten tutorial: http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/ pozdrawiam ps: staram sie jak najdokladniej pokazywac kolejne kroki, mimo iz pewnie kąsasz bryłe :P. nie wiadomo kto sie tu pojawi i moze mu sie przydac... Edytowane 29 Czerwiec 2011 przez Adanedhel
Adanedhel Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 (edytowane) dalszy ciag... 1. srodkowe zdjecie pokazuje, ze mozesz rowniez zrobic bardziej realistyczny kraweznik i uzyc go do sweepa. ja dalem prosty defaultowy zeby bylo szybciej. dodatkowo ten defualtowy rowniez mozesz latwo przerobic. convertujesz na poly i dajesz chamfera... Edytowane 29 Czerwiec 2011 przez Adanedhel 1
Adanedhel Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 cd ost...:) zrobilem taki renderek na koncu tylko ustawienia sa najprostsze bo nie bardzo mialem wiecej czasu :) pzdr
sandramro Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 Hej. Jestem tu nowa i mam takie małe pytanko. Jak zrobiłeś że tak kostka brukowa wyszła Ci tak realnie. mi w renderach wychodzi strasznie płasko i nei wiem za bardzo co mam z tym zrobić. Dzięki za pomoc
Adanedhel Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 z mojego ostatniego (teraz przedostatniego :p) posta tutaj pierwszy obrazek pokazuje modyfikator "vray displacementMod", ktory wrzucasz na element, ktory ma byc bardziej wystajacy (kostka brukowa). do niego wrzucasz mape- te sama co do slotu bump w materialach. mozesz wtedy pominac juz mape bump w materiale. pzdr
sandramro Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ja chyba jestem słabsza niż myślałam...gdzie mogę znaleźć vray displacementMod? ;) pewnie to dla Ciebie infantylne pytanie ale ja naprawde się dopiero uczę.. Dzieki wielkie za pomoc i cierpliwość :)
sandramro Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 Ja mam chyba wersję edukacyjną stąd tak mało u mnie tych wszystkich opcji. postaram się o jakąś pełniejszą i się odezwę jak mi poszło :) Jeszcze raz dziękuję bardzo :))
Rekomendowane odpowiedzi