Gość Wronq Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Witam wszystkich! Od razu mówię, że nie zajmuję się zbyt wiele grafiką i większość to dla mnie czarna magia. Ja natomiast zajmuję się programowaniem i jak się zapewne domyślacie importuję modele z 3dsmaxa. Modele wczytuję zwykłym DirectX'em i żeby nie komplikować sobie zbytnio sprawy używam wbudowanego parsera plików *.x. Wadą tego formatu jest to, że materiał w nim jest opisany jako kilka kolorków, więc rzadko kiedy ma coś wspólnego z tym, co widzę w 3dsmaxie. Natomiast bardzo dobrze działa importowanie teksturek (muszę nałożyć Bitmap i wtedy wszystko ładnie współpracuje). Teraz rodzi się pytanie. Załóżmy, że mam kulkę, nakładam na nią jakiś materiał (ale nie używając bitmap) i pytanie brzmi: Czy mogę w jakiś sposób wyeksportować ten materiał do teksturki? Oczywiście wiem, że niektóre swoje cechy straci, ale myślę, że nie będą mi one potrzebne... Pozdrawiam, Wronq!
Gość Wronq Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Jeżeli Render Map to to samo, co Render to Texture, to tak. Wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź!
arturprx2 Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Nie zupełnie. (choć mogę się mylić) Render map rysuje pojedynczą teksturę wybranej mapy. Natomiast Render to texture potrafi trochę więcej. Ale przetestuj, pobaw się i sam wybierz :)
Gość Wronq Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Ymm... To w takim razie gdzie znajdę owe render map?
arturprx2 Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 ustalasz materiał, pakujesz w slot mapę i klikasz prawym na kulkę :)
Gość Wronq Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Heh, render map jest faktycznie zgodny z tematem, ale mi w tym wypadku chodzi o render to texture. I tak wielkie dzięki ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się