Skocz do zawartości

Import materiału jako tekstury


Gość Wronq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Od razu mówię, że nie zajmuję się zbyt wiele grafiką i większość to dla mnie czarna magia. Ja natomiast zajmuję się programowaniem i jak się zapewne domyślacie importuję modele z 3dsmaxa.

Modele wczytuję zwykłym DirectX'em i żeby nie komplikować sobie zbytnio sprawy używam wbudowanego parsera plików *.x. Wadą tego formatu jest to, że materiał w nim jest opisany jako kilka kolorków, więc rzadko kiedy ma coś wspólnego z tym, co widzę w 3dsmaxie. Natomiast bardzo dobrze działa importowanie teksturek (muszę nałożyć Bitmap i wtedy wszystko ładnie współpracuje).

Teraz rodzi się pytanie. Załóżmy, że mam kulkę, nakładam na nią jakiś materiał (ale nie używając bitmap) i pytanie brzmi: Czy mogę w jakiś sposób wyeksportować ten materiał do teksturki? Oczywiście wiem, że niektóre swoje cechy straci, ale myślę, że nie będą mi one potrzebne...

 

Pozdrawiam, Wronq!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Heh, render map jest faktycznie zgodny z tematem, ale mi w tym wypadku chodzi o render to texture. I tak wielkie dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności