Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

 

Od razu mówię, że nie zajmuję się zbyt wiele grafiką i większość to dla mnie czarna magia. Ja natomiast zajmuję się programowaniem i jak się zapewne domyślacie importuję modele z 3dsmaxa.

Modele wczytuję zwykłym DirectX'em i żeby nie komplikować sobie zbytnio sprawy używam wbudowanego parsera plików *.x. Wadą tego formatu jest to, że materiał w nim jest opisany jako kilka kolorków, więc rzadko kiedy ma coś wspólnego z tym, co widzę w 3dsmaxie. Natomiast bardzo dobrze działa importowanie teksturek (muszę nałożyć Bitmap i wtedy wszystko ładnie współpracuje).

Teraz rodzi się pytanie. Załóżmy, że mam kulkę, nakładam na nią jakiś materiał (ale nie używając bitmap) i pytanie brzmi: Czy mogę w jakiś sposób wyeksportować ten materiał do teksturki? Oczywiście wiem, że niektóre swoje cechy straci, ale myślę, że nie będą mi one potrzebne...

 

Pozdrawiam, Wronq!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 788
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli Render Map to to samo, co Render to Texture, to tak. Wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź!

Napisano

Nie zupełnie. (choć mogę się mylić)

Render map rysuje pojedynczą teksturę wybranej mapy.

Natomiast Render to texture potrafi trochę więcej. Ale przetestuj, pobaw się i sam wybierz :)

Napisano

Ymm... To w takim razie gdzie znajdę owe render map?

Napisano

Heh, render map jest faktycznie zgodny z tematem, ale mi w tym wypadku chodzi o render to texture. I tak wielkie dzięki ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności