Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

http://www.youtube.com/watch?v=QYIH_6Yt13k - na tym tutorialu miedzy 1.15 a 1.40 gosc przesuwa nadgarstek tak, żeby sie dobrze zginala reka i potem wraca reke na miejsce, [ale ja nawet jak przesunę IK Chain na identyczne współrzędne jak by miało gdybym połączył kości przed "zginaniem do przodu ręki" to kość przedramienia jest lekko przesunięta i wychodzi mi z wymodelowanej wczesniej reki] - w skrócie i prosto, nie wiem jak przywrócić kosciom identyczne współrzędne jak przed dodaniem HI Solver. Więc pytanie brzmi: jak? Lub inne pytanie dzieki któremu chyba mozna rozwiazac problem: czy po połączeniu kosci HI Solver'em da się ustawić w którą stronę beda sie 'zginały', ale bez zmiany kąta kąta (bez uzycia Swivel Angle)?

 

Proszę o pomoc, jesli ktos nie rozumie (bo nie da sie ukryc ze zagmatwane) pytania, a uwaza ze jest w stanie pomóc, proszę napisać, to mozę głosowo i przy pomocy pulpitu zdalnego uda mi sie wytłumaczyć :)

dzięki

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

rzecz w tym ze to wlasnie swivel angle odpowiada za kierunek zginania lokcia. mozesz ustawic np jakis helper lub dowolny obiekt i podpiac go jako Pick Target ponizej swivel angle i wtedy to ten obiekt bedzie wskazywal kierunek zginania reki.

 

co do powrotu IK Chaina to zanim cokolwiek zrobisz mozesz ustawic Align'nem helpera w miejscu dloni a dalej postepowac jak w tutku, podczas powrotu do pozycji wyjsciowej reki uzyj align zeby ustawic Ik Chaina w miejscu helpera. reka powinna powrocic na swoje miejsce.

Napisano

dzieki, chyba juz rozumiem o co chodzi, ze tak powiem nie da sie rozwiazac mojego problemu, bo to przedramie musi sie chociaz troszke przesunąć... chyba, że sie myle :P ale mam juz pomysl jak sobie nie popsuc modelu.

Ale mam teraz 2 pytania:

1. Co to jest helper (tzn. domyslam sie, ale czy to dokladnie jakis obiekt "helper", czy jaki inny, tylko tak "ochrzczony"?)

2. Czy moge jakos zastosowac zmiany wprowadzone przez modyfikator "Skin", tak zeby mozna bylo usunac tenże modyfikator, a np. zgieta reka byla nadal zgieta?

Napisano

polecam F1, niezastapione narzedzie pracy, wszystkie funkcie maxa wyjasnione szczegolowo z przykladami ich zastosowan.

do tego jakas ksiazka lub dwie o maxie i tutki jak juz wiesz no ale one dobre sa jak sie ma juz jakas wiedze o maxie.

 

jako ze ogladales tutka po angielsku wnioskuje ze znasz ten jezyk w stopniu przynajmniej podstawowym co pozwoli tobie zglebic wiedzie w helpie maxa.

 

odp. na 2 pyt:

convert to mesh lub poly pod prawym przyciskiem myszy na obiekcie we viewporcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności