mysz94 Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 http://www.youtube.com/watch?v=QYIH_6Yt13k - na tym tutorialu miedzy 1.15 a 1.40 gosc przesuwa nadgarstek tak, żeby sie dobrze zginala reka i potem wraca reke na miejsce, [ale ja nawet jak przesunę IK Chain na identyczne współrzędne jak by miało gdybym połączył kości przed "zginaniem do przodu ręki" to kość przedramienia jest lekko przesunięta i wychodzi mi z wymodelowanej wczesniej reki] - w skrócie i prosto, nie wiem jak przywrócić kosciom identyczne współrzędne jak przed dodaniem HI Solver. Więc pytanie brzmi: jak? Lub inne pytanie dzieki któremu chyba mozna rozwiazac problem: czy po połączeniu kosci HI Solver'em da się ustawić w którą stronę beda sie 'zginały', ale bez zmiany kąta kąta (bez uzycia Swivel Angle)? Proszę o pomoc, jesli ktos nie rozumie (bo nie da sie ukryc ze zagmatwane) pytania, a uwaza ze jest w stanie pomóc, proszę napisać, to mozę głosowo i przy pomocy pulpitu zdalnego uda mi sie wytłumaczyć :) dzięki
zio_mal Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 rzecz w tym ze to wlasnie swivel angle odpowiada za kierunek zginania lokcia. mozesz ustawic np jakis helper lub dowolny obiekt i podpiac go jako Pick Target ponizej swivel angle i wtedy to ten obiekt bedzie wskazywal kierunek zginania reki. co do powrotu IK Chaina to zanim cokolwiek zrobisz mozesz ustawic Align'nem helpera w miejscu dloni a dalej postepowac jak w tutku, podczas powrotu do pozycji wyjsciowej reki uzyj align zeby ustawic Ik Chaina w miejscu helpera. reka powinna powrocic na swoje miejsce.
mysz94 Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 dzieki, chyba juz rozumiem o co chodzi, ze tak powiem nie da sie rozwiazac mojego problemu, bo to przedramie musi sie chociaz troszke przesunąć... chyba, że sie myle :P ale mam juz pomysl jak sobie nie popsuc modelu. Ale mam teraz 2 pytania: 1. Co to jest helper (tzn. domyslam sie, ale czy to dokladnie jakis obiekt "helper", czy jaki inny, tylko tak "ochrzczony"?) 2. Czy moge jakos zastosowac zmiany wprowadzone przez modyfikator "Skin", tak zeby mozna bylo usunac tenże modyfikator, a np. zgieta reka byla nadal zgieta?
zio_mal Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 polecam F1, niezastapione narzedzie pracy, wszystkie funkcie maxa wyjasnione szczegolowo z przykladami ich zastosowan. do tego jakas ksiazka lub dwie o maxie i tutki jak juz wiesz no ale one dobre sa jak sie ma juz jakas wiedze o maxie. jako ze ogladales tutka po angielsku wnioskuje ze znasz ten jezyk w stopniu przynajmniej podstawowym co pozwoli tobie zglebic wiedzie w helpie maxa. odp. na 2 pyt: convert to mesh lub poly pod prawym przyciskiem myszy na obiekcie we viewporcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się