3dworkshop Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 Witam, mam problem z rotacja wokół danej krawędzi dałem przykład w załączonym screenshocie. Opiszę problem krokowo - mamy sobie zwykły trójkąt jak widzimy ma on ustawiony selection bracket wzdluż krawędzi nr 1 więć obrót przykładowo o 90 stopni wokol osi Y nie stanowi problemu, problem zaczyna się pojawiać w momencie kiedy chcę zacząć obrać mój trójkąt wokół krawędzi nr 2 zaznaczonej na zielono -z tego co mi jedynie przychodzi do głowy i tak robiłem to zresetowanie xform obrócenie go wzdłuż tej krawędzi i obracanie go wokół niej, lub ustawienie working pivota na tą krawędź i obracanie go tym sposobem ma to wady że muszę to robić ręcznie i jest to nieprecyzjne. Macie może jakiś pomysł jak zrobić to tak żeby było bardzo prezycyjne kiedyś myślałem że dało by się to zrobić snapowaniem lecz snapowanie do rotacji nie działa, lub wyciągniecię kąta tej krawędzi i na tej podstawie zrobić working pivota idealnie pod ten kąt chyba że nie wiem czegoś co pozwala to zrobić jeszcze inaczej. Mówiąc zwięźlej potrzebuję uzyskać lokalną rotację wokół zielonej krawędzi która jest idealnie ustawiona wzdłuż tej krawędzi. Proszę się nie sugerować że jest to trójkąt rownoboczny bo wiem ze oborot wokol kazdej krawędzi daje taki sam efekt, sugerujcie sie tym ze jest to np trojkat roznoboczny :).
Adanedhel Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 to proste. zobacz zalacznik wszystko tam opisalem. kto powiedzial ze snap do rotacji nie dziala ? :) pozdro 1
3dworkshop Napisano 24 Czerwiec 2011 Autor Napisano 24 Czerwiec 2011 (edytowane) Ok w sumie nie wpadłem na to :P dzięki. Apropo snapingu do rotacji to wiem że działa(stopnie) ale chodziło mi o snapowanie tego typu jak masz w move czyli przyciaganie do wierzchołków krawędzi itp np robie sobię rotację i chcę żeby mi zesnapowsał do danej krawędzi. Spójrzcie na przykład na dole potrzebuję żeby dwie krawędzie na zielono było ze sobą w tej samej pozycji idealnie można ręcznie wiem ale pytam czy nie da się jakoś inaczej własnie tutaj przydał by się snaping do rotacji np wzdłuż krawędzi lub align ale nie ma aligna do krawędzi jedynie co to do normalnej której tam nie ma bo to plane chyba że jeszcze inaczej? Edytowane 24 Czerwiec 2011 przez 3dworkshop
Adanedhel Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 (edytowane) http://www.breidt.net/scripts/index.html tutaj mozesz znalezc fajny scrypt do align'u do 3 punktow. nie probowalem go i nie wiem czy do 2 tez dziala. jeszcze jest jedna opcja: 1. dodaj shell do obu trojkatow. 2. zaznacz obiekt, ktory chcesz obrocic. 3. tools>align>normal align 4. zaznacz face'a w obiekcie obracanym i nastepnie face'a w obiekcie, do ktorego chcesz obrocic. 5. w opcjach co wyskocza daj ok i potem usuwasz shelle z obu obiektow> i juz samym move ze snapem przesuwasz do porzadanego miejsca. pozdrawiam :) Edytowane 24 Czerwiec 2011 przez Adanedhel
3dworkshop Napisano 24 Czerwiec 2011 Autor Napisano 24 Czerwiec 2011 Dzięki wielkie za pomoc wszystko działa jak należy :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi