Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Prezentuje tutaj pierwszy etap powstawania mojego kolejnego projektu, jednak mam z góry już jedno pytanie odnośnie samej opony. Otóż ślady opony są wykonane za pomocą bump map'a wykonanego na próbę przeze mnie w Photoshopie. Będę starał się uatrakcyjnić tę oponę, jednak moje pytanie brzmi - czy jest jakiś sposób w 3ds max by wykonać te ślady bez pomocy PS? A jeśli nie, to w jaki sposób sprawić, by bump działał na siatce tylko z jednej strony (od góry) ?

 

wheellu.png

 

Pozdrawiam! :)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

juz zaczyna fajnie wygladac :) a co do twojego problemu jesli chcesz bez ps to musisz go poprostu wymodelowac wpisz sobie na youtuba jak wymodelowac bierznik jest tego pelno, a jesli chcesz bumpem to zaznaczasz siatke tylko od gory opony i dajesz jej numer 2 pozostalej 1. i material dajesz multisubobject ustawiasz na 2 i w tym z 2 dajesz bumpa i gotowe :)

Napisano
  • Autor

@maciek.m: Dzięki! Wydaje mi się, że bez PS trochę by to potrwało i nie było tak precyzyjne. Jednak mam kilka pytań odnośnie metodą bump'a: Zaznaczając face'y górne, następnie nadaje im (po prawej) ID: 2 ? czy to nie tam? :) Następnie tworzę materiał i tam pod numerem dwa wrzucam vray material z bumpem ?

Pytam dla pewności, bo muszę dorobić także napisy boczne na gumie :) w podobny sposób.

 

PS: To mój drugi raz kiedy modeluje w 3DS Max ;) stąd mogę mieć pewne braki wiedzy. Przerzucam się z Cinemy ...

Napisano

Tak dokladnie jak mowisz :) Tylko nie jestem pewien jak to wyjdzie z mapowaniem, ale mysle ze jak ustawisz dopasowany cylinder z denkami jako uvwmap to bedzie ok. I pod 2 dajesz bierznik a pod 1 boczne napisy. Sprboj i daj znac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności