Skocz do zawartości

Czesc - jestem tu nowy - bo... mam problem z 2 stronnym materialem :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc,

jak napisalem jestem nowy na forum, bo sytuacja mnie zmusila , chociaz mam nadzieje ze forum naprawde okarze sie fajne i zostane tu dluzej ! :)

 

Ok a teraz problem, zrobilem sobie karoserie w maxie ze splinow, wyszla Ok ja na pierwsza karoserie jaka robie - ale pojawia sie problem - gdy nadaje jeje modyfikator SURFACE, karoseria jst widoczna tylko z jednej strony (to nic dziwnego) moge ja zrobic widoczna albo z zewnatrz albo ze srodka, ale dziwi mnie to ze nadajac jeje material 2 sided nadal widoczna jest tylko z jednej strony, a ze nie chce w aucie robic calkiem ciemnych szybek fajnie by bylo gdyby jednak byla ona widoczna z 2 stron :) Poradzicie mi co z tym zrobic ?

 

[Wyedytowany dnia 27-6-2004 > Dayton]

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

 

Pierwsza sprawa - zapoznaj się z regulaminem forum i na przyszłość precyzyjnie określaj problem w temacie. Tematy w stylu \'pomocy\', \'mam problem\' nie ułatwiają korzystania z forum, więc najlepiej także ten zmień poprzez edycję postu.

 

A jeśli chodzi o problem:

Z wypowiedzi rozumiem, że opcja 2sided w materiałach opanowana, więc zapytam: czy po nałożeniu materiału wyświetla się i tak tylko jedna strona ale w viewportach, a na renderze już jest ok?

Jeśli tak, to korzystasz z wyświetlania pod direct-X. OpenGL nie ma takiego efektu.

Możesz to osiągnąć także w direct-X poprzez wejście we właściwości obiektu i odznaczenie opcji \'backface cull\'.

 

Powodzenia.

Napisano

VGT - a wiec :

 

Wyswietla sie zarowno w viewportach i na renderze

nie uzywam wyswietlania ani direct-X ani OpenGL uzywam software - moze to dziwne ale viewporty najszybciej tak chodza, wiec co teraz ??? :)

Napisano

Przełączyłem się na software i w nim materiały 2sided zachowują się tak jak na openGL.

Jeżeli na renderze materiał wciąż jest jednostronny, znaczy to, że cos robisz źle... czy jesteś pewien, że nakładasz ten materiał na obiekt? Wejdź we właściwości obiektu i sprawdź, co pisze przy \'material name\'...

Napisano

Tak, na 100 % to jest ten material, moze jeszcze porusze kwestie samego materialu, zeby bylo wszystko jasne, to jest zwykly material Default (jak narazie) z zaznaczona opcja 2 sided, i jest przypisany karoserii, na ktorej klikjaac prawym i dajac wlasciwosci pisze wlsanie ze jest tam ten material przypisany

Napisano

Szczerze mówiąc już jest to dla mnie dziwne...

Możesz to jeszcze uzyskać poprzez włączenie \'force 2 sided\' w opcjach renderu.... więcej sposobów na to nie mam, gdyż poprzednie powinny działać

Ewentualnie poczekaj na wypowiedzi innych, może się to jeszcze wyjaśni...

 

[Wyedytowany dnia 27-6-2004 > VGT]

Napisano

Ok nie ma sprawy ale dzieki za chec pomocy, moze cos inni wymysla - mnie tez zdaje sie to dziwne i troche irytuje :) ale moze sie jeszcze wyjasni !

Napisano

Ok udalo mi sie :)

Problem jest banalny w swej istocie i pozornej trudnosci rozwiazania :)))

Robilem samochod ze splinow, i nadalem mu modifikator surface, ale to nie wystarcza - trzeba jeszcze bylo przekonwertowac calosc do mesha albo poly po tym zabiegu juz widac 2 strony !!!!

No to bede teraz mogl sie bawic dalej, dzieki wszystkim za pomoc !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności