Napisano 12 Lipiec 201113 l Witam, Czy ktoś z użytkowników forum natkną się może na jakiś prosty tutorial (od podstaw) odnośnie tworzenia interiora w rhinocerosie ? Jestem w tym sofcie zielony (siedzialem zawsze w maxie) a muszę przygotować projekt. Obecnie opanowałem Sweep i revolve ;p.
Napisano 12 Lipiec 201113 l hmm nie wiem czy da rade ale http://designreform.net/2008/09/rhino-barcelona-pavillion-building-a-3d-model/
Napisano 12 Lipiec 201113 l pokop trochę tutaj: http://www.flyingarchitecture.com/ oraz http://rhinotoday.com/ może coś wynajdziesz
Napisano 12 Lipiec 201113 l Autor Dzięki, napewno poprzegladam. W szczególności chodzmi mi o wycięcie dziur na drzwi i okna, w maxie bez problemu sobie to wymodeluje ale tutaj... jedyny sposob jaki przyszedł mi do głowy to boolean xD. Jeszcze raz dzieki wielkie
Napisano 12 Lipiec 201113 l bambosz: walnij curve na drzwiach (mozesz zrobic project on surface) a pozniej split badz jak bedziesz mial szczescie to po prostu trim
Napisano 12 Lipiec 201113 l Autor Ale... to musi być zrobione, że się tak wyrażę "profesionalnie". A taki rzut prostokąta na ścianę może kiepsko wyjść przy podłodze. Dlatego szukam jakiegoś sprawdzonego i w 100% dobrego sposobu.
Napisano 12 Lipiec 201113 l W rhino generalnie stosuje sie 3 metody wycinania: split, trim i boolean. Kazda z nich jest "profesjonalna" Nie rozumiem o co ci chodzi z tym rzutem prostokata a podloga. PS. nie ma czegos takiego jak 100% dobry sposob...jesli nie wyjdzie jednym to probujesz nastepnym.
Napisano 12 Lipiec 201113 l można na przynajmniej dwa sposoby: - robisz obrys pomieszczenia po wewnetrznych krawędziach ścian i - korzystająć z narzędzia płyta (sorki ale pracuję na polskiej wersji) określasz najpierw grubość ściany a następnie jej wysokość -> robisz obrys drzwi -> wysiągasz z tego obrysu bryłę (bryła->wyciągnij krzywą planarną) nie płytszą niż szerokość ściany i działasz booleanem sposób drugi: - wyciągasz powierzchnię (wyciągnij krzywą->prosto), robisz obrys drzwi , za pomocą narzędzia utnij wycinasz za pomocą obrysu w powierzchni otwór, a następnie dajesz z menu powierzchnia ->odsuń powierzchnię tylko daj opcję bryła no to chyba na tyle
Napisano 12 Lipiec 201113 l Autor rano popróbuje, po maxie staram się booleanów unikać. A co do rzutu na ściane i podlogi chodzi mi o to, że jak "krzywo" ustawie prostokąt do wycięcia drzwi w ścianie to możne mi zahaczyć o podłogę i usunąć jej kawałek :). Zobacze rano co i jak ze świeżym umysłem xD
Napisano 12 Lipiec 201113 l A co do rzutu na ściane i podlogi chodzi mi o to, że jak "krzywo" ustawie prostokąt do wycięcia drzwi w ścianie to możne mi zahaczyć o podłogę i usunąć jej kawałek :). project robi sie w cplane, nie perspective view a split po tym gdzie juz chcesz Edytowane 12 Lipiec 201113 l przez velopl
Napisano 13 Lipiec 201113 l używam c4d(w bardzo wąskim zakresie, kupiłem ją w sierpniu zeszłego roku i jeszcze się nie przestawiłem), hexagona, kiedys był też Autocad (teraz wyparty u mnie przez archicada) i powiem krótko: nie ma powodu aby się obawiać booleanow w rhino (przynajmniej moim zdaniem). Przyznaję że nie pracuję w maxie tak więc nie mam porównania ale w rhino najbardziej podoba mi się precyzja jaka ten program oferuje a także jego prostota.
Napisano 13 Lipiec 201113 l no tak, przeoczenie, tym też się czasem bawię :) (myślę że sk jest świetny ale do wnętrz jednak rhino (nurbs) jest najlepsze + maxwell lub vray (wybrałem to pierwsze bo współpracuje z c4d, rhino, archicadem, i wszystko na jednej licencji)), a propos w wolnym czasie troszkę bawię się rendererami pracującymi wewnątrz sk: su podium oraz znalazłem exporter do yafaraya (tak z ciekawości) myślę że w tych rozwiązaniach kryje się spory potencjał
Napisano 13 Lipiec 201113 l sktechup mało precyzyjny? bluźnisz :) też kiedyś myślałem ze to jeden z tych "upośledzonych" programów 3d ale całe szczęście się do niego przekonałem. polecam taki oto filmik. może kogoś przekona.
Napisano 14 Lipiec 201113 l Piotr7979: do renderingu spróbuj Octane, tylko jest warunek, musisz mieć kartę z CUDA: http://www.refractivesoftware.com/ Indyk: http://www.indigorenderer.com/ a i nowy renderer Zed'a jest nie zgorszy, ale jeszcze w wersji beta: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=77819 Jest jeszcze alternatywa dla Rhino... znaczy żadna to alternatywa, ale pobawić się można :-) http://moi3d.com/ porti: ten facet szybciej modeluje niż ja myśle ;) Dzięki za linka, właśnie uczę się sketchupa. Edytowane 14 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 14 Lipiec 201113 l octana znam od lutego 2010 roku (tzn mam ale nie uzywam dlatego bo na mojej karcie graficznej -gts250 jest bardzo niestabilny), o indigo się "otarłem" ale ponieważ maxwella mam od wiosny 2008 już postanowiłem przy nim pozostać, o moi też coś słyszałem, to bodajże nowszy projekt autora rhino
Napisano 14 Lipiec 201113 l rhino ma jedną wadę (dlatego jeszcze uzywam hexagona ktoremu do ideału nieco brakuje ale jakoś mi podpasował) mianowicie mam problem przy konwertowaniu modeli w nim utworzonych do formatów obj, 3ds- chodzi o jakość siatki- ponoć 5 ma to poprawić, co ciekawe plugin maxwellowy konwertuje nurbsy na polygony w całkiem ładny sposób
Napisano 18 Lipiec 201113 l oki wiem ze to nie wnetrze, ale to final weekendowej pracy (w miedzyczasie wyjscie ze znajomymi obiad rodzinny etc) soft rhino3d (dlatego w tym watku) i maxwell bez PS http://imageshack.us/photo/my-images/199/rosnacauj1.jpg/
Napisano 18 Lipiec 201113 l ładnie Ci to wyszło, tylko trawa lekko odstaje jakościowo. Nie wiem, czy perspektywa jest poprawna, bo trochę budynek 'leci' na prawo ;) Daj displacement na kamienie, albo najlepiej zrób w ZBrushu - efekt będzie nie porównywalny. ps. długo Ci się liczył ten maxwell? Edytowane 18 Lipiec 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 18 Lipiec 201113 l trawa to wielokrotnie skopiowany plane prostopradly do terenu z tekstura trawy i kanalem alpha. czas renderingo na c2q 9550 i 8gb ram to prawie 16h ale jak by trzeba bylo to z tych ostanich 10h mozna by zrezygnowac :)
Napisano 18 Lipiec 201113 l 16h... to jak dasz displacement to będzie 32h... no dobra -10h ;) Fryrender jest ze 3 x szybszy od maxwella, no ale ta licencja maxwella... ale się wpakowałeś ;)
Napisano 18 Lipiec 201113 l Nie bardzo rozumiem uwage odnośnie licencji maxwella :(, dla mnie jest fajne to ze moge pracowac na rozych softach i wysylac do niego pliki (dzialam na rhino, archicad, c4d) z tego co wiem fryrender nie pracuje z archicadem (mozna to obejsc poprzez export archicad->c4d). Poza tym nie wiem czy fryrender jest rzeczywiście szybszy od maxwella (ale to moga byc moje braki w wiedzy)
Napisano 18 Lipiec 201113 l chodzi mi o to, ze skoro kupiłeś maxwella to nie będziesz kupował fryrendera. Wskocz na stronę random control i sprawdź demko Fra'ja.