bambosz Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 Witam, Czy ktoś z użytkowników forum natkną się może na jakiś prosty tutorial (od podstaw) odnośnie tworzenia interiora w rhinocerosie ? Jestem w tym sofcie zielony (siedzialem zawsze w maxie) a muszę przygotować projekt. Obecnie opanowałem Sweep i revolve ;p.
velopl Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 hmm nie wiem czy da rade ale http://designreform.net/2008/09/rhino-barcelona-pavillion-building-a-3d-model/
Piotr7979 Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 pokop trochę tutaj: http://www.flyingarchitecture.com/ oraz http://rhinotoday.com/ może coś wynajdziesz
bambosz Napisano 12 Lipiec 2011 Autor Napisano 12 Lipiec 2011 Dzięki, napewno poprzegladam. W szczególności chodzmi mi o wycięcie dziur na drzwi i okna, w maxie bez problemu sobie to wymodeluje ale tutaj... jedyny sposob jaki przyszedł mi do głowy to boolean xD. Jeszcze raz dzieki wielkie
velopl Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 bambosz: walnij curve na drzwiach (mozesz zrobic project on surface) a pozniej split badz jak bedziesz mial szczescie to po prostu trim
bambosz Napisano 12 Lipiec 2011 Autor Napisano 12 Lipiec 2011 Ale... to musi być zrobione, że się tak wyrażę "profesionalnie". A taki rzut prostokąta na ścianę może kiepsko wyjść przy podłodze. Dlatego szukam jakiegoś sprawdzonego i w 100% dobrego sposobu.
velopl Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 W rhino generalnie stosuje sie 3 metody wycinania: split, trim i boolean. Kazda z nich jest "profesjonalna" Nie rozumiem o co ci chodzi z tym rzutem prostokata a podloga. PS. nie ma czegos takiego jak 100% dobry sposob...jesli nie wyjdzie jednym to probujesz nastepnym.
Piotr7979 Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 można na przynajmniej dwa sposoby: - robisz obrys pomieszczenia po wewnetrznych krawędziach ścian i - korzystająć z narzędzia płyta (sorki ale pracuję na polskiej wersji) określasz najpierw grubość ściany a następnie jej wysokość -> robisz obrys drzwi -> wysiągasz z tego obrysu bryłę (bryła->wyciągnij krzywą planarną) nie płytszą niż szerokość ściany i działasz booleanem sposób drugi: - wyciągasz powierzchnię (wyciągnij krzywą->prosto), robisz obrys drzwi , za pomocą narzędzia utnij wycinasz za pomocą obrysu w powierzchni otwór, a następnie dajesz z menu powierzchnia ->odsuń powierzchnię tylko daj opcję bryła no to chyba na tyle
bambosz Napisano 12 Lipiec 2011 Autor Napisano 12 Lipiec 2011 rano popróbuje, po maxie staram się booleanów unikać. A co do rzutu na ściane i podlogi chodzi mi o to, że jak "krzywo" ustawie prostokąt do wycięcia drzwi w ścianie to możne mi zahaczyć o podłogę i usunąć jej kawałek :). Zobacze rano co i jak ze świeżym umysłem xD
velopl Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 (edytowane) A co do rzutu na ściane i podlogi chodzi mi o to, że jak "krzywo" ustawie prostokąt do wycięcia drzwi w ścianie to możne mi zahaczyć o podłogę i usunąć jej kawałek :). project robi sie w cplane, nie perspective view a split po tym gdzie juz chcesz Edytowane 12 Lipiec 2011 przez velopl
Piotr7979 Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 używam c4d(w bardzo wąskim zakresie, kupiłem ją w sierpniu zeszłego roku i jeszcze się nie przestawiłem), hexagona, kiedys był też Autocad (teraz wyparty u mnie przez archicada) i powiem krótko: nie ma powodu aby się obawiać booleanow w rhino (przynajmniej moim zdaniem). Przyznaję że nie pracuję w maxie tak więc nie mam porównania ale w rhino najbardziej podoba mi się precyzja jaka ten program oferuje a także jego prostota.
Gość Chrupek3D Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 a google sketchup? Może precyzją nie grzeszy, ale prostotą na pewno.
Piotr7979 Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 no tak, przeoczenie, tym też się czasem bawię :) (myślę że sk jest świetny ale do wnętrz jednak rhino (nurbs) jest najlepsze + maxwell lub vray (wybrałem to pierwsze bo współpracuje z c4d, rhino, archicadem, i wszystko na jednej licencji)), a propos w wolnym czasie troszkę bawię się rendererami pracującymi wewnątrz sk: su podium oraz znalazłem exporter do yafaraya (tak z ciekawości) myślę że w tych rozwiązaniach kryje się spory potencjał
porti Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 sktechup mało precyzyjny? bluźnisz :) też kiedyś myślałem ze to jeden z tych "upośledzonych" programów 3d ale całe szczęście się do niego przekonałem. polecam taki oto filmik. może kogoś przekona.
Gość Chrupek3D Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 (edytowane) Piotr7979: do renderingu spróbuj Octane, tylko jest warunek, musisz mieć kartę z CUDA: http://www.refractivesoftware.com/ Indyk: http://www.indigorenderer.com/ a i nowy renderer Zed'a jest nie zgorszy, ale jeszcze w wersji beta: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=77819 Jest jeszcze alternatywa dla Rhino... znaczy żadna to alternatywa, ale pobawić się można :-) http://moi3d.com/ porti: ten facet szybciej modeluje niż ja myśle ;) Dzięki za linka, właśnie uczę się sketchupa. Edytowane 14 Lipiec 2011 przez Chrupek3D
Piotr7979 Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 octana znam od lutego 2010 roku (tzn mam ale nie uzywam dlatego bo na mojej karcie graficznej -gts250 jest bardzo niestabilny), o indigo się "otarłem" ale ponieważ maxwella mam od wiosny 2008 już postanowiłem przy nim pozostać, o moi też coś słyszałem, to bodajże nowszy projekt autora rhino
Piotr7979 Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 rhino ma jedną wadę (dlatego jeszcze uzywam hexagona ktoremu do ideału nieco brakuje ale jakoś mi podpasował) mianowicie mam problem przy konwertowaniu modeli w nim utworzonych do formatów obj, 3ds- chodzi o jakość siatki- ponoć 5 ma to poprawić, co ciekawe plugin maxwellowy konwertuje nurbsy na polygony w całkiem ładny sposób
Piotr7979 Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 oki wiem ze to nie wnetrze, ale to final weekendowej pracy (w miedzyczasie wyjscie ze znajomymi obiad rodzinny etc) soft rhino3d (dlatego w tym watku) i maxwell bez PS http://imageshack.us/photo/my-images/199/rosnacauj1.jpg/
Gość Chrupek3D Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 (edytowane) ładnie Ci to wyszło, tylko trawa lekko odstaje jakościowo. Nie wiem, czy perspektywa jest poprawna, bo trochę budynek 'leci' na prawo ;) Daj displacement na kamienie, albo najlepiej zrób w ZBrushu - efekt będzie nie porównywalny. ps. długo Ci się liczył ten maxwell? Edytowane 18 Lipiec 2011 przez Chrupek3D
Piotr7979 Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 trawa to wielokrotnie skopiowany plane prostopradly do terenu z tekstura trawy i kanalem alpha. czas renderingo na c2q 9550 i 8gb ram to prawie 16h ale jak by trzeba bylo to z tych ostanich 10h mozna by zrezygnowac :)
Gość Chrupek3D Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 16h... to jak dasz displacement to będzie 32h... no dobra -10h ;) Fryrender jest ze 3 x szybszy od maxwella, no ale ta licencja maxwella... ale się wpakowałeś ;)
Piotr7979 Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Nie bardzo rozumiem uwage odnośnie licencji maxwella :(, dla mnie jest fajne to ze moge pracowac na rozych softach i wysylac do niego pliki (dzialam na rhino, archicad, c4d) z tego co wiem fryrender nie pracuje z archicadem (mozna to obejsc poprzez export archicad->c4d). Poza tym nie wiem czy fryrender jest rzeczywiście szybszy od maxwella (ale to moga byc moje braki w wiedzy)
Gość Chrupek3D Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 chodzi mi o to, ze skoro kupiłeś maxwella to nie będziesz kupował fryrendera. Wskocz na stronę random control i sprawdź demko Fra'ja.
Rekomendowane odpowiedzi