Skocz do zawartości

POSZUKIWANE: RHINOCEROS - modelowanie interiora tutorial


bambosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś z użytkowników forum natkną się może na jakiś prosty tutorial (od podstaw) odnośnie tworzenia interiora w rhinocerosie ?

 

Jestem w tym sofcie zielony (siedzialem zawsze w maxie) a muszę przygotować projekt.

 

Obecnie opanowałem Sweep i revolve ;p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki,

 

napewno poprzegladam. W szczególności chodzmi mi o wycięcie dziur na drzwi i okna, w maxie bez problemu sobie to wymodeluje ale tutaj... jedyny sposob jaki przyszedł mi do głowy to boolean xD.

 

Jeszcze raz dzieki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rhino generalnie stosuje sie 3 metody wycinania: split, trim i boolean. Kazda z nich jest "profesjonalna" Nie rozumiem o co ci chodzi z tym rzutem prostokata a podloga.

PS. nie ma czegos takiego jak 100% dobry sposob...jesli nie wyjdzie jednym to probujesz nastepnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można na przynajmniej dwa sposoby:

- robisz obrys pomieszczenia po wewnetrznych krawędziach ścian i

- korzystająć z narzędzia płyta (sorki ale pracuję na polskiej wersji) określasz najpierw grubość ściany a następnie jej wysokość -> robisz obrys drzwi -> wysiągasz z tego obrysu bryłę (bryła->wyciągnij krzywą planarną) nie płytszą niż szerokość ściany i działasz booleanem

sposób drugi:

- wyciągasz powierzchnię (wyciągnij krzywą->prosto), robisz obrys drzwi , za pomocą narzędzia utnij wycinasz za pomocą obrysu w powierzchni otwór, a następnie dajesz z menu powierzchnia ->odsuń powierzchnię tylko daj opcję bryła

no to chyba na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach