skovron Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Witam. Mam do zrobienia wizualizację kampusu szkoły. Mam już modele większości budynków i teraz przychodzi czas na zajęcie się otoczeniem: chodniki, rośliny, lampy itd. Ponieważ finalnie będę musiał zrobić też animację, zastanawiam się od razu jak podejść do modelowania np. drzew? Chodzi mi głównie o czas renderingu takiej animacji. Najlepiej oczywiście wyglądają drzewka 3D ale mój słaby sprzęt mieli taką scenę z kilkoma drzewkami ok 10min a dookoła modelowanego kampusu jest sporych rozmiarów park, który też muszę ująć w animacji. Myślałem, żeby kilka drzew znajdujących się najbliżej budynków, wstawić jako modele 3D a resztę złożyć np z dwóch plane'ów - będą w jakiejś odległości więc może nie będzie to źle wyglądać. Martwię się jednak, że podczas ruchu kamery da się zauważyć, że to zwykłe prostokąty. Jak wy radzicie sobie z takimi projektami? Praca powstaje w Blenderze 2.5x
mirach Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Hej 10 min na klatke to naprawde niezly czas. Co do samych drzew to twoj plan jest niezly. Nie wiem jak w blednerze, w maxie da sie zrobic zeby plane orietowal sie sam w strone kamery. pozdrawiam
skovron Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Wiem, że 10min na klatkę to nie dużo w porównaniu z jakąś tam superprodukcją ale to jest 10min przy trzech drzewkach 3D i dwóch budynkach - to jakieś 4h na sekundę animacji. Jak "posadzę" las to już wyjdzie ze 40min/klatkę a to daje już 16h na sekundę animacji. Wiem, że tak wyglądają uroki renderowania animacji ale może udało by się coś tutaj zaoszczędzić, zwłaszcza, że ten park dookoła nie jest taki bardzo istotny. Może zamiast bardziej realistycznych drzew powinienem w tej sytuacji odzwierciedlić je za pomocą umownych brył (jakiś cylinder ze spłaszczoną kulą na końcu?). Nie wiem tylko czy tak się robi przy wizualizacjach? W Blenderze raczej też da się zmusić plane do obracania w kierunku kamery tylko, że później w filmie widać, że wszystkie drzewka się obracają - chociaż może okazać się to najlepszą opcją. Tutaj może takie właśnie pytanie: Czy przy takich wizualizacjach z animacją stosuje się jakieś (czasami kiepsko wyglądające) sztuczki z drzewami czy też raczej wstawia się modele drzew 3D i trzeba przeboleć strasznie długie czasy renderowania?
mirach Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 hym, dla mnie to wyglada zaleznie jak wyglada konkretna sprawa. Czasem klient zgodzi sie na uproszczone otoczenie, pare razy robilem juz drzewa jako kule na cylindrach. Jesli poprowadzisz dobrze kamere i park bedzie w tle to dosc ciezko zobaczyc ze te drzewa są płaskie. Ale jesli planujesz latać sobie kamerą pomiedzy tymi drzewkami to pozostają tylko modele 3d.
skovron Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Napisano 18 Lipiec 2011 Właściwie to przez większą część animacji drzewka będą stanowiły tło, muszą być po to by pokazać, że kampus znajduje się w parku. Problem może stanowić pierwsza scena, w której to kamera ma przelecieć z za chmur lub nawet z orbity Ziemi aż do wysokości dachów budynków. Po drodze będzie widać ten park, najpierw w postaci map google a potem na pewnej wysokości już jako obiekty. Do tej sceny trzeba by chyba przygotować inne bilboardy drzew (w widoku z góry).
Gość Chrupek3D Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 zapytaj Zed'a z tego wątku... może znajdzie prostsze rozwiązanie, nie koniecznie to użyte w ich projekcie. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=77588 Nie wiem czy na takim kompie i Blenderze dasz rade zrobić ten park, ale walcz. Pewnie trzeba będzie przedstawić go 'symbolicznie', bo na realizm nie masz co liczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się