Napisano 23 Lipiec 201113 l Witam, Mam studencką wersję MoBu 2011 x64. Muszę do niej wrzucić model (szkielet kończyny dolnej człowieka) i zamodelować ruch (dane z Motion Capture). Mam problem z importem modelu szkieletu do MoBu. Został on stworzony w dość specyficzny sposób, ponieważ: najpierw skanowałem kości (inżynieria odwrotna), później tworzyłem powierzchnie parametryczne (w GeoMagic), następnie składałem wszystko w SolidWorksie, później zapisałem jako IGS, następnie w Rhino wygenerowałem z tego IGSa model w formacie 3ds, no i tutaj zaczynają się schody... Nie mogę tego modelu w *.3ds zaimportować do mobu. Próbowałem też z niego wygenerować plik fbx w 3ds max, z czym nie było problemu, ale podczas importu tego pliku w mobu, gdzieś w połowie, wszystko się zawiesza... Może domyślacie się gdzie popełniam błąd i dlaczego to nie chce działać?
Napisano 25 Lipiec 201113 l To żeś sobie pipeline zmontował. hehe. Nie prościej wszystko w maksie zrobić. Markery z motion capture wrzucić do fbx - zaimportować w maksa i później zrigować to look atami ? Przy eksporcie sobie ściągnij najnowsze plugi do fbxa. Można sobie wtedy zmieniać wersje i któraś pewnie pójdzie. Może byc mesz za duży i sie na tym wywala. Moze byc kupa syfu w scenie i tez to powoduje crashe. Ogólnie - czysta scena, czysta siatka i różne wersje fbxa i któras na bank pójdzie. MB to potęga, którą trzeba troche ujarzmić zanim coś sie z tego zyska. Dla pojedynczej sceny lepiej zostać w maxie.
Napisano 25 Lipiec 201113 l Autor Taki pipeline jest niezbędny żebym mógł wykorzystać plik złożenia z solidworks ;) Nie wiem w czym jest prościej? Jestem inżynierem mechanikiem, a nie grafikiem. Pracowałem na programach CAD (Solid, Catia, Inventor, Rhino), a nie na graficznych typu max czy mobu. Promotor polecił do modelowania ruchu mobu, więc próbuję go wykorzystać. Mesh mam minimalny jaki dało się wygenerować w rhino (plik z ok 400mb zjechał na 14). Syfów żadnych nie powinno być, bo do czystej sceny wrzucam wygenerowany bez problemów model. Generalnie muszę tylko połączyć model z plikami z MC, wystarczy że zrobię to z jednym plikiem i opiszę procedurę jak do tego doszedłem ;) Sęk w tym, że nie mam zielonego pojęcia co to są te look aty i jak wrzucić pliki bvh do maxa? Z tymi fbxami, to rozumiem, że wykorzystywać różne przy generowaniu pliku fbx z eds? Czy może jakoś w mobu też się wybiera różne fbx?
Napisano 25 Lipiec 201113 l Pośmiałem sie, bo takie rzeczy sie tak przewalało. Ja przerzucałem z ProE przez STL, ale to dawno temu i ta siatka była w paskudnym stanie. BVH to po prostu kości z animacją. Ma dość konkretnie ustalony szkielet, który da sie co prawda modyfikować, ale w niewielkim zakresie. To taki haczasty format. Mobu go czyta i zapisujesz w FBX. FBX wczytujesz do maxa i tam rigujesz to jak chcesz. "Look At" to kontroler maxowy. Opisywać tego nie będe, bo jest w helpie. Ja bym mobu zostawił w spokoju i wszystko machnął w maksie. Tylko konwersje bvh bym przez niego przeprowadził.
Napisano 25 Lipiec 201113 l Autor Udało mi się wczytać model do mobu, trwało to na moim dellu m4500 chyba z30-40 min, ale poszło ;) Problem tylko, że ten szkielet jest ooogromny... Muszę go jakoś przeskalować, ale w maxie też spróbuję to zrobić, zobaczymy gdzie łatwiej? ;) Dzięki za pomoc! Edytowane 25 Lipiec 201113 l przez engineer
Napisano 26 Lipiec 201113 l Autor OK, jednak klops z tym mobu... nie wiem, czy to normalne ale model wczytuje się kilkadziesiąt minut... Nie mogę znaleźć żadnych konkretnych tutków do maxa, może ktoś potrafi chociaż wypunktować w miarę szczegółowo jak zamodelować ruch gotowego już modelu w 3ds, wykorzystując pilki bvh?
Napisano 27 Lipiec 201113 l Autor Dzizas... wszystko się zawiesza, nie wiem czy mam za słabego kompa, czy ten model jest nie do ogarnięcia... Wysłałem Ci PM hrydek, nie mam jej w wysłanych więc nie wiem czy w ogóle doszła do Ciebie?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto