Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam studencką wersję MoBu 2011 x64. Muszę do niej wrzucić model (szkielet kończyny dolnej człowieka) i zamodelować ruch (dane z Motion Capture).

Mam problem z importem modelu szkieletu do MoBu. Został on stworzony w dość specyficzny sposób, ponieważ: najpierw skanowałem kości (inżynieria odwrotna), później tworzyłem powierzchnie parametryczne (w GeoMagic), następnie składałem wszystko w SolidWorksie, później zapisałem jako IGS, następnie w Rhino wygenerowałem z tego IGSa model w formacie 3ds, no i tutaj zaczynają się schody...

Nie mogę tego modelu w *.3ds zaimportować do mobu. Próbowałem też z niego wygenerować plik fbx w 3ds max, z czym nie było problemu, ale podczas importu tego pliku w mobu, gdzieś w połowie, wszystko się zawiesza...

 

Może domyślacie się gdzie popełniam błąd i dlaczego to nie chce działać?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To żeś sobie pipeline zmontował. hehe.

 

Nie prościej wszystko w maksie zrobić. Markery z motion capture wrzucić do fbx - zaimportować w maksa i później zrigować to look atami ?

 

Przy eksporcie sobie ściągnij najnowsze plugi do fbxa. Można sobie wtedy zmieniać wersje i któraś pewnie pójdzie. Może byc mesz za duży i sie na tym wywala. Moze byc kupa syfu w scenie i tez to powoduje crashe. Ogólnie - czysta scena, czysta siatka i różne wersje fbxa i któras na bank pójdzie.

 

MB to potęga, którą trzeba troche ujarzmić zanim coś sie z tego zyska. Dla pojedynczej sceny lepiej zostać w maxie.

Napisano

Taki pipeline jest niezbędny żebym mógł wykorzystać plik złożenia z solidworks ;)

Nie wiem w czym jest prościej?

Jestem inżynierem mechanikiem, a nie grafikiem. Pracowałem na programach CAD (Solid, Catia, Inventor, Rhino), a nie na graficznych typu max czy mobu.

Promotor polecił do modelowania ruchu mobu, więc próbuję go wykorzystać.

Mesh mam minimalny jaki dało się wygenerować w rhino (plik z ok 400mb zjechał na 14). Syfów żadnych nie powinno być, bo do czystej sceny wrzucam wygenerowany bez problemów model.

 

Generalnie muszę tylko połączyć model z plikami z MC, wystarczy że zrobię to z jednym plikiem i opiszę procedurę jak do tego doszedłem ;)

Sęk w tym, że nie mam zielonego pojęcia co to są te look aty i jak wrzucić pliki bvh do maxa?

 

Z tymi fbxami, to rozumiem, że wykorzystywać różne przy generowaniu pliku fbx z eds? Czy może jakoś w mobu też się wybiera różne fbx?

Napisano

Pośmiałem sie, bo takie rzeczy sie tak przewalało. Ja przerzucałem z ProE przez STL, ale to dawno temu i ta siatka była w paskudnym stanie.

 

BVH to po prostu kości z animacją. Ma dość konkretnie ustalony szkielet, który da sie co prawda modyfikować, ale w niewielkim zakresie. To taki haczasty format. Mobu go czyta i zapisujesz w FBX. FBX wczytujesz do maxa i tam rigujesz to jak chcesz. "Look At" to kontroler maxowy. Opisywać tego nie będe, bo jest w helpie.

 

Ja bym mobu zostawił w spokoju i wszystko machnął w maksie. Tylko konwersje bvh bym przez niego przeprowadził.

Napisano (edytowane)

Udało mi się wczytać model do mobu, trwało to na moim dellu m4500 chyba z30-40 min, ale poszło ;)

Problem tylko, że ten szkielet jest ooogromny... Muszę go jakoś przeskalować, ale w maxie też spróbuję to zrobić, zobaczymy gdzie łatwiej? ;)

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez engineer
Napisano

OK, jednak klops z tym mobu... nie wiem, czy to normalne ale model wczytuje się kilkadziesiąt minut... Nie mogę znaleźć żadnych konkretnych tutków do maxa, może ktoś potrafi chociaż wypunktować w miarę szczegółowo jak zamodelować ruch gotowego już modelu w 3ds, wykorzystując pilki bvh?

Napisano

Dzizas... wszystko się zawiesza, nie wiem czy mam za słabego kompa, czy ten model jest nie do ogarnięcia... Wysłałem Ci PM hrydek, nie mam jej w wysłanych więc nie wiem czy w ogóle doszła do Ciebie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności