Napisano 7 Sierpień 201113 l Witam, Mam problem z riggiem prostego szkieletu. Mianowicie stosując Ik Handle do ramienia, składającego się z trzech jointów, ów ramie jest cały czas sztywne. Ruszając końcówką nie chce się zginać w łokciu. Dość irytująca sytuacja, ponieważ próbowałem w różny sposób ustawiać atrybuty tej funkcji, ale im więcej przy tym spędzam czasu, tym więcej włosów z głowy wyrywam, a rezultatów brak :(
Napisano 7 Sierpień 201113 l A czy dodajac IK ramiona byly lekko zgiete, czy idealnie proste? Przy tworzeniu te minimalne chociaz rotacje brane sa jako sugestie, jak rece maja sie zginac.
Napisano 7 Sierpień 201113 l Autor Początkowo były proste, myślałem że to przez to są sztywne, IK zaznaczyło prostą linie wzdłuż całego ramienia. Później je zgiąłem, ale IK handles samo je wyprostowało i tak cały czas : (
Napisano 7 Sierpień 201113 l pokaz screeny: kosci ramienia i ustawienia IK. Moze nie masz Solver enable zaznaczonego, albo rotation limity na kosciach. Wole zobaczyc, niz zgadywac:) Edytowane 7 Sierpień 201113 l przez Reanimator
Napisano 7 Sierpień 201113 l Autor Kości ramienia i ustawienia IK: http://imageshack.us/f/51/bezik.jpg/ A tak wygląda po dodaniu IK: http://imageshack.us/f/4/zikjm.jpg/
Napisano 7 Sierpień 201113 l Strzelam, ze nie masz sfrizowanych rotacji na kosciach przed dodaniem IK:) Modify > Freeze Transformation Na kosciach powinny byc zera przed dalsza zabawa. Autopriority i Sticky sam odhaczyles?
Napisano 7 Sierpień 201113 l Autor uhuhu działa :D Dzięki :D Autopriority i Sticky były standardowo odhaczone :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto