Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam problem z riggiem prostego szkieletu. Mianowicie stosując Ik Handle do ramienia, składającego się z trzech jointów, ów ramie jest cały czas sztywne. Ruszając końcówką nie chce się zginać w łokciu.

 

Dość irytująca sytuacja, ponieważ próbowałem w różny sposób ustawiać atrybuty tej funkcji, ale im więcej przy tym spędzam czasu, tym więcej włosów z głowy wyrywam, a rezultatów brak :(

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A czy dodajac IK ramiona byly lekko zgiete, czy idealnie proste?

 

Przy tworzeniu te minimalne chociaz rotacje brane sa jako sugestie, jak rece maja sie zginac.

Napisano
  • Autor

Początkowo były proste, myślałem że to przez to są sztywne, IK zaznaczyło prostą linie wzdłuż całego ramienia. Później je zgiąłem, ale IK handles samo je wyprostowało i tak cały czas : (

Napisano

pokaz screeny: kosci ramienia i ustawienia IK.

 

Moze nie masz Solver enable zaznaczonego, albo rotation limity na kosciach. Wole zobaczyc, niz zgadywac:)

Edytowane przez Reanimator

Napisano

Strzelam, ze nie masz sfrizowanych rotacji na kosciach przed dodaniem IK:)

 

Modify > Freeze Transformation

 

Na kosciach powinny byc zera przed dalsza zabawa.

 

 

Autopriority i Sticky sam odhaczyles?

Napisano
  • Autor

uhuhu działa :D

Dzięki :D

 

Autopriority i Sticky były standardowo odhaczone :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności