Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

 

otóż ostatnio zostałem zmuszony do tworzenia tekstur tak jakby ... 3 poziomowych.

 

Mianowicie wykonałem materiał tkaniny, na którym chcę zrobić jeszcze 2 paski jakiegoś koloru (różnych grubości - wzdłuż całego materiału). Do tego wszystkiego chcę zrobić smugi nieczystości i zabrudzenia.

 

Obiektem jest coś w rodzaju okrągłego namiotu - dlatego przy mappingu nakładam teksturę jako box, a paski chcę zrobić jako cylindrical. Nie wiem czy to możliwe...

 

Ktoś ma jakieś pojęcie jak to zrobić?

Jeśli chodzi o te paski najlepiej by było, jeśli byłyby one jedynie zabarwieniem tej tkaniny - z tą samą fakturą.

 

Program 3DS Max i Vray 1.5.

 

Dziękuję z góry!!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moge sie troche w nazwach myslic, ale jest mapa Composite ktora pozwala ci nakladac layery na siebie wraz z trybami mieszania (podobnie jak w photoshopie). Jesli potrzebujesz roznych mapowan to uzyj roznych kanalow UV. Typu Textura 1 uzywa mapowania box na kanale 1, a Textura 2 mapowania cylindrycznego na kanale 2.

Napisano
  • Autor

Dziękuje mirach za odpowiedź.

 

Wydaje się być wszystko zrozumiałe - jednak mam problem z tym, że chcę by była jedna tekstura nałożona jako box, a druga cylindrical. Korzystam na przykład z vrayblendmtl i nakładam paski tędy - nie mogę jednak stworzyć by map channel 2 był jako cylindrical, a map channel 1 jako box. Może inaczej należy to zrobić?

Napisano

Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 .

Napisano
  • Autor

Już sam sobie odpowiedziałem - po ustaleniu jednej mapy na obiekcie, należy zamienić obiekt ponownie na poly i potem układać drugi map channel i tak dalej i tak dalej :)

Napisano
  • Autor
  natas napisał:
Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 .

 

Wybacz, właśnie napisałem w tym samym czasie co Ty. Dokładnie takie rozwiązanie mi się udało.

Napisano
  • Autor

Oto efekt końcowy:

ok. 4000 poly

 

2sided.th.jpg

 

Dzięki Wam za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności