Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

 

otóż ostatnio zostałem zmuszony do tworzenia tekstur tak jakby ... 3 poziomowych.

 

Mianowicie wykonałem materiał tkaniny, na którym chcę zrobić jeszcze 2 paski jakiegoś koloru (różnych grubości - wzdłuż całego materiału). Do tego wszystkiego chcę zrobić smugi nieczystości i zabrudzenia.

 

Obiektem jest coś w rodzaju okrągłego namiotu - dlatego przy mappingu nakładam teksturę jako box, a paski chcę zrobić jako cylindrical. Nie wiem czy to możliwe...

 

Ktoś ma jakieś pojęcie jak to zrobić?

Jeśli chodzi o te paski najlepiej by było, jeśli byłyby one jedynie zabarwieniem tej tkaniny - z tą samą fakturą.

 

Program 3DS Max i Vray 1.5.

 

Dziękuję z góry!!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moge sie troche w nazwach myslic, ale jest mapa Composite ktora pozwala ci nakladac layery na siebie wraz z trybami mieszania (podobnie jak w photoshopie). Jesli potrzebujesz roznych mapowan to uzyj roznych kanalow UV. Typu Textura 1 uzywa mapowania box na kanale 1, a Textura 2 mapowania cylindrycznego na kanale 2.

Napisano
  • Autor

Dziękuje mirach za odpowiedź.

 

Wydaje się być wszystko zrozumiałe - jednak mam problem z tym, że chcę by była jedna tekstura nałożona jako box, a druga cylindrical. Korzystam na przykład z vrayblendmtl i nakładam paski tędy - nie mogę jednak stworzyć by map channel 2 był jako cylindrical, a map channel 1 jako box. Może inaczej należy to zrobić?

Napisano

Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 .

Napisano
  • Autor

Już sam sobie odpowiedziałem - po ustaleniu jednej mapy na obiekcie, należy zamienić obiekt ponownie na poly i potem układać drugi map channel i tak dalej i tak dalej :)

Napisano
  • Autor
Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 .

 

Wybacz, właśnie napisałem w tym samym czasie co Ty. Dokładnie takie rozwiązanie mi się udało.

Napisano
  • Autor

Oto efekt końcowy:

ok. 4000 poly

 

2sided.th.jpg

 

Dzięki Wam za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.