Krzyk Napisano 20 Sierpień 2011 Napisano 20 Sierpień 2011 Witajcie, otóż ostatnio zostałem zmuszony do tworzenia tekstur tak jakby ... 3 poziomowych. Mianowicie wykonałem materiał tkaniny, na którym chcę zrobić jeszcze 2 paski jakiegoś koloru (różnych grubości - wzdłuż całego materiału). Do tego wszystkiego chcę zrobić smugi nieczystości i zabrudzenia. Obiektem jest coś w rodzaju okrągłego namiotu - dlatego przy mappingu nakładam teksturę jako box, a paski chcę zrobić jako cylindrical. Nie wiem czy to możliwe... Ktoś ma jakieś pojęcie jak to zrobić? Jeśli chodzi o te paski najlepiej by było, jeśli byłyby one jedynie zabarwieniem tej tkaniny - z tą samą fakturą. Program 3DS Max i Vray 1.5. Dziękuję z góry!!
mirach Napisano 20 Sierpień 2011 Napisano 20 Sierpień 2011 Moge sie troche w nazwach myslic, ale jest mapa Composite ktora pozwala ci nakladac layery na siebie wraz z trybami mieszania (podobnie jak w photoshopie). Jesli potrzebujesz roznych mapowan to uzyj roznych kanalow UV. Typu Textura 1 uzywa mapowania box na kanale 1, a Textura 2 mapowania cylindrycznego na kanale 2.
Krzyk Napisano 21 Sierpień 2011 Autor Napisano 21 Sierpień 2011 Dziękuje mirach za odpowiedź. Wydaje się być wszystko zrozumiałe - jednak mam problem z tym, że chcę by była jedna tekstura nałożona jako box, a druga cylindrical. Korzystam na przykład z vrayblendmtl i nakładam paski tędy - nie mogę jednak stworzyć by map channel 2 był jako cylindrical, a map channel 1 jako box. Może inaczej należy to zrobić?
natas Napisano 21 Sierpień 2011 Napisano 21 Sierpień 2011 Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 .
Krzyk Napisano 21 Sierpień 2011 Autor Napisano 21 Sierpień 2011 Już sam sobie odpowiedziałem - po ustaleniu jednej mapy na obiekcie, należy zamienić obiekt ponownie na poly i potem układać drugi map channel i tak dalej i tak dalej :)
Krzyk Napisano 21 Sierpień 2011 Autor Napisano 21 Sierpień 2011 Musisz chyba zrobić 2 mapowania jedno box i przypisać channel 1 i dodać drugi modyfikator tylko ustawić cylindrical i channel 2 . Wybacz, właśnie napisałem w tym samym czasie co Ty. Dokładnie takie rozwiązanie mi się udało.
Krzyk Napisano 21 Sierpień 2011 Autor Napisano 21 Sierpień 2011 Oto efekt końcowy: ok. 4000 poly Dzięki Wam za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się