Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. mam problem ze zrobieniem kosmosu w 3ds 5. biore sobie jako enviroment jakas bitmape z gwiazdami, i dodaje do animacji kamere, ktora w trakcie animacji zmienia polozenie. z tego wynika ze i gwiazdy powinny sie przesuwac a tak sie nie dzieje. potem zrobilem inaczej, dodalem jako tlo \"plane\" i nalozylem jako material ta sama bitmape, ale pomimo tego ze przesuwam kamere i ten plane to gwiazdy stoja w miejscu. jesli jest jakis jeszcze inny sposob na zrobienie tego efektu, prosze o pomoc.

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak ja mam wywinac?:-] ale to znaczy ze ja mam wszystko robic w srodku tej wywinietej kuli? zrobilem podobnie z \"plane\" i sie nic nie ruszalo. nie da sie tego jakos w ustawieniach enviromenta wlaczyc/zrobic? thx za pomoc

Napisano

nie no chopie jak stworzysz sphere ustaw sobie kamere w srodku no i daj na sphere modyfikator normal jak dobrze pamietam to po dodani tego modyfikatora ona sie wywinie sama jak nie to bedzie tam jakas opcja flip normals to musi byc zaznaczone no i dal sobie na sphere teksture

 

p.s wcisnij reset i przetestuj to jak zajarzysz o co chodzi to zrób to samo w swojej scenie

Napisano

nie wiem czy w max5 jest modyfikator normal (wydaje mi sie ze jest)

jak go nie ma to za miast NORMAL daj EDIT MESH wciśnij czerwonego boxa dla zaznaczania ELEMET sphera powinna sie zrobić czerwona jak nie to kliknij na nią w EDIT MESH na samym dole jest opcja FLIP NORMAL MODE naciśnij i wskaż sphere

Napisano

w Material edytor ustaw w bitmapie sphertical evoirment........a jesli chodzi jedynie o gwiazdy to jest jeszcze prosta sprawa ....

>wejdz do Video post ustaw tam render kamere itd.......i dodaj filter Starfield .... nalepiej wcisnij w maxie F1 i w wyszukiwarce wpisz Starfield i poczytaj o Videoposcie i filtrach jakie mozna uzyskac....znacznie proste niz sphere bo czasami swiatla np. brazila lub v-raya licza powieszchnie sphere jako caustyke jesli dasz opacity.....a w videopost jest to latwiejsze ....

Napisano

ok dzieki, poradzilem sobie:-] robie animacje w 3ds w świece Star Trek\'a, ale ten problem rozwiazalem w troche bardziej prymitywny sposob.

Napisano

a ja kiedyś coś takiego (dawno temuuu) rozwiązałem dając array z malutkich sferek ze self-illumination.... jak o tym pomyśle, to dziwię się swojej determinacji... ;]

Napisano

dobra zrobilem to z video posta, zgodnie z helpem, noi jak biore excecute sequence to sa gwiazdy, a jak renderuje do avi to nie ma, why?

Napisano

teraz to juz nie rozumiem, zrobilem tak do nowej animacji, i dizala, a chce dodac do juz istniejacej ten efekt i robie go identycznie, i sie nie ruszaja gwiazdy

Napisano

w video poscie dodaje scene event, camera01, potem w queue zaznaczam ten event i klikam add image filter event i biore starfield, kamera jest ta sama co w pierwszym evencie, noi gwiazdy sa, ale podczas animacji stoja w miejscu (???) a wczesniej za pierwszym razem to dzialalo, teraz robie tak samo i nie dziala, nie mam pojecia, POMOZCIE

Napisano

bo musisz jeszcze dodac taki event za kamera tam na koncu drzewa output...

to wyglada jak taka strzalka do prostokata skazywala.....jak zaczynasz event i konczysz....podobne sa.....poszukaj....na pasku masz tam obok kamery gdzies powinno byc..

Napisano

dobra zmusiles mnie do uruchomienia maxa wiec masz.....

 

>w tym ostatnim jest \"to file\" i tam wybierasz gdzie ma byc avi zapisane....

 

P.s. Orion juz wiesz dlaczego niechcem byc nauczycielem :P

 

grrrr.JPG

Napisano

tylk oze ty tam wziales perspective, a ja kamere i jak tak zrobilem to pisze kamera not found a ta kamera do (*@ nedzy tam jest. w koncu mi sie udalo, to renderuje tylko jeden obraz, a ja wzialem range od 0 do np. 35 klatek.

Napisano

no juz tylko to mi powiedz i bedzie dzialac, pod warunkiem ze to co wczesniej napisales pomoze :> dzieki za pomoc nie dalbym rady bez twojej pomocy

Napisano

a wy NIEROBY, ino czytacie sobie forum, zamiast pmoc takim zdesperowanym fanom STAR TREK\'A ktorzy probuja cos zorbic w 3ds, i maja problemy! juz w tej chwili do pomocy, i napisac mi jak sie to robi!!!!!!!

Napisano

ej no, dalej nie chce nic dzialac, wywinalem ta sphere i nie da sie w material editor zastosowac do niej mateiralu, bitmapy. ustawilem na spherical enviroment i dalej nic. a w video posciejuz sie ruszaja gwiazdy, to sobie zapisalem to, otworzylem gotowa animacje wczytalem queue i nic, stoja w miejscu. ale w tej animacji mam taki statek, ktory sie skalada z 76 objects noi to moze dlatego, bo jak robilem od nowa z 1 boxem to dzialalo. noi musialem jeszcze zrobic 3 klucze animacji, bo jak byly dwa to tez sie nie ruszaly. ja robie wszystko zgodnie z tuotorialem i tym co mowicie, no ale nie wychodzi. niechze ktos sie zlituje i powie mi jak to zrobic zeby dzialalo?!?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności