Piotreq91 Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Witam Mam pewien problem z wyrenderowaniem pokoju. Chodzi o plamy widoczne poniżej: http://naforum.zapodaj.net/f0362c17e75c.jpg.html Dawno nie miałem z nimi problemu ale pamiętam że kiedyś już mnie nękały i zapomniałem jak sobie poradziłem:P Ustawienia fg dałem wyższe niż zwykle: Initial FG point density 1.0 Rays per FG point 400 Interpolation: 190 FG bounce:3 Oświtlenie: Daylight system i sky portale w oknach. Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
jamnique Napisano 23 Sierpień 2011 Napisano 23 Sierpień 2011 Mam rozumieć że chodzi o plamy od FG? 0) Jeżeli używasz GI oprócz FG, wyłącz GI i niegdy przenigdy już go nie używaj. Akurat takim sytuacjom jak ta w której jesteś powinno przeciwdziałać połączenie GI/FG ale za dużo z tym zachodu (przynajmniej w moim programie):P 1) Zmniejsz density do 0.1 i rays do 100 (zwiększanie tych wartości nie pomoże), ustaw filter na 0, zacznij od interpolation 40-100 i idź w górę aż znikną plamy. 2) Sprawdź skalę sceny, przy 190 wszystko powinno już być gładkie. W XSI to nie ma znaczenia, ale w Maxie może ma, nie wiem. 3) Upewnij się że FG działa w trybie automatic / view dependent ALBO... Exact (w maksie pewnie nazywa się inaczej). Exact to metoda brute force - zero walczenia z ustawieniami. 4) Pozostań przy niskich ustawieniach i dodaj detale przy pomocy wbudowanego w Arch&Design AO (na co na pewno sam wpadłeś), albo podkręć density OPCJA 2 Podziękuj FG i przesiądź się na Irradiance Particles. Przy odrobinie cierpliwości daje dużo lepsze efekty, przy minimum komplikacji wnosi dużo detalu do sceny i oświetla równo (o ile interpolacja w Twoim programie działa poprawnie albo z niej zrezygnujesz, co polecam). Możesz spokojnie podkręcić bounces do 5-6 jeżeli potrzebujesz (ciemny pokój, etc). Dodatkowo przy 3-4 bounces możesz zazwyczaj zamrozić Irradiance Particles i poruszać się po większości sceny z "wypalonym" oświetleniem nie doświadczając dziur. Nawet bezpośrednio za kamerą z klatki w której zapisywałeś mapę. OPCJA 3 Wogóle zrezygnuj z globalnej iluminacji i dodaj do sceny ambient Occlusion jako lens effect albo na poziomie materiałów i za jego pomocą wypełnij lukę w oświetleniu. Dodaj kilka area lightów (najlepiej portali w trybie card) w miejscach gdzie pada najmocniejsze światło żeby wprowadzić fejkowe "baunsy". Sorry że się rozpisałem, mam nadzieję że to pomoże.
Piotreq91 Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Napisano 24 Sierpień 2011 Chyba się udało, musiałem ustawić interpolacje na 500 a zwykle 90-160 wystarcza. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie materiału. Drewno jest zaszumione, jak najprosciej się go pozbyć? http://zapodaj.net/f0797c38ef9e.jpg.html Podobny problem mam z materiałem skory z tym ze tam szum jest bardziej widoczny. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pozdrawiam
jamnique Napisano 24 Sierpień 2011 Napisano 24 Sierpień 2011 Wygląda na to że masz za mało podkręcone glossy samples w Arch&Design albo ogólnie za słaby antialiasing. Ustaw AA na 0/2 (w maksie chyba 16/64), Mitchell, Contrast 0.05 i/lub podkręć ustawienie Glossy Samples w Arch&Design. Możesz zamiast tego zostawić Glossy Samples na 8 i włączyć interpolację w materiale, ale do animacji się to nie nadaje i ogólnie efekt będzie gorszy. Ogólnie polecałbym Ci Irradiance Particles. Teraz render wygląda dosyć płasko, nie widać prawie wcale cienia, po zwiększeniu interpolacji do 500 oświetlenie pewnie straciło jeszcze więcej szczegółów.
Piotreq91 Napisano 25 Sierpień 2011 Autor Napisano 25 Sierpień 2011 (edytowane) aha no to złe wartości podkręcałem:) Jeśli chodzi o Irradiance Particles to od kilku godzin z tym kombinuje bo w maxie nie ma takiego bajeru domyślnie i trzeba instalować plugin ale teraz się udało i efekty są bardzo zadawalające, lepsze niż osiąga fg. Dzięki wielkie za tę radę, wcześniej nie słyszałem nic o tej technice. Jak chce przerobić scenkę którą wcześniej renderowałem z fg pod ip to wybija mi maxa. Wyłączyłem fg i ustawiłem ip ale jak nacisnę render to po chwili przeliczania program się wyłacza. Czym to może być spowodowane? Edytowane 25 Sierpień 2011 przez Piotreq91
jamnique Napisano 25 Sierpień 2011 Napisano 25 Sierpień 2011 W tym Ci za bardzo nie pomogę bo maxa używałem może ze 2 razy w życiu i nie przypadł mi do gustu. Poszukaj tutoriali do irradiance particles dla maxa, na pewno jest ich trochę bo zainteresowanie IP było spore.
Piotreq91 Napisano 25 Sierpień 2011 Autor Napisano 25 Sierpień 2011 ok jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się