PdM Napisano 1 Lipiec 2004 Napisano 1 Lipiec 2004 No właśnie. Z kolegą robię grę. On pisze, a ja robię modele. Jednal wyskoczył problem, bo pewien model, czołgu dokładniej się spłaszcza po exporcie z .3ds do .x (który ma być łatwo ładowany jakąśtam funkcją), traci wartość X i zostaje płaszczyzna ZY. Czy coś się da z tym zrobić? Ciężko grać, gdy strzelają do siebie dwa płaskie czołgi w przestrzeni 3d. ps. nie jestem pewien, czy to dobre miejsce na ten temat, ale mnie tutaj właśnie najbardziej pasuje. Jeśli moderatorzy znajdą lepsze miejsce niech ten temat przeniosą.
PdM Napisano 1 Lipiec 2004 Autor Napisano 1 Lipiec 2004 Niestety nie wiem jak on to konwertuje, ale wiem, że konwertuje do jakiegoś pliku .x, który jest textowy. Potem ładuje model funkcją D3DXLoadMeshFromX. Dałem mu czołg jako gąsiennice, nadwozie, wieżyczka, lufa, lufa+wieżyczka jako jeden model(attach z mesh edit). Spłaszcza się lufa sama i lufa z podczepioną wieżyczką. Plik jest tutaj. Jest tam wersja cała i rozczłonkowana. Jest tam też tymczasowa textura będąca blueprintem czołu z suurland.com. | | :D V [Wyedytowany dnia 1-7-2004 > PdM]
Gość Fizyk Napisano 1 Lipiec 2004 Napisano 1 Lipiec 2004 Ja wiem jak on to konwertuje, bo to ja jestem ten \"on\". Konwertuję plik 3DS za pomocą konwertera conv3ds.exe (mam go z pakietu SDK do DirectX 8.0). Potem próbuję wyświetlić przekonwertowany model za pomocą programu MeshView (też z pakietu SDK). Wtedy okazuje się, że wieżyczka wraz z lufą są spłaszczone wzdłuż osi Y i Z, a do tego jeszcze trochę przesunięte. Nie jest to wina mojego kodu, bo jeszcze żadnego kodu nie napisałem. Dzieje się tak tylko i wyłącznie z wieżyczką i lufą, obojętnie, czy są razem z resztą czołgu, czy oddzielnie od niego. Żeby było śmieszniej, w pierwszej wersji (bo były dwie) spłaszczała się tylko lufa, w drugiej już lufa z wieżyczką. Dlaczego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się