Alaster Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Cześć, ok wiem, było mnóstwo tematów, tutków, baaaa, nawet czytałem, oglądałem. Patrzyłem jakich ustawień używają userzy, kombinowałem z nimi, używałem różnych świateł, różnych ustawień, jakoś dopasować do scenki. Baaa, nawet parę tematów pod tym jest jeden, na którym spróbowałem się lekko wzorować iii... nic. No nie potrafię. Pod wpływem emocji wklepałem ustawienia, które rendering wydłużyły a nic nie pomogły. Mam małe pomieszczenie 400x300 (cm) z dziurą na okno 116x133. Od zewnątrz vraylight 200x200 o natężeniu 5. Tutaj moje ustawienia (z ostatniej próby): http://imageshack.us/photo/my-images/195/ustawieniak.jpg/ Tutaj efekt... :http://imageshack.us/photo/my-images/651/pomieszczenie.jpg/ Chcę się nauczyć oświetlać wnętrza. Na co powinienem zwrócić uwagę? Co powinienem zmieniać? CO zrobić, żeby usunąć te ziarno / szumy? Co zmienić, żeby przy 'ramie' okna nie było takie przepalone? I co powinienem zaznaczyć, żeby ściany były białe, a nie zmieniały kolor na wszystkie inne? Proszę o kilka podpowiedzi :( Pozdrawiam
syriusz 27 Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Pobaw się color mappingiem, multiplier daj na 2/ burn value zmniejsz na 0,4 W ustawieniach silnika primary bounces zmień na brute force- spowoduje to zmniejszenie ziarna kosztem wydłużenia renderingu. Jeśli używasz kamery vraya to zmniejsz winietę, tak do o,4 zobacz też jak to będzie wyglądało i bez niej. Za kamerą ummieść również jeden vraylight co by dośiwetlić pomieszczenie. W Lightcache Subdivs zminiejsz do 1000, do samych testów wystarczy i 300. To tak na szybko, jak sprawdzisz sobie ustawienia to daj znać, będziemy dalej kombinować.
Alaster Napisano 29 Sierpień 2011 Autor Napisano 29 Sierpień 2011 Okej, to pozmieniałem tak jak mówiłeś, fakt, to daje radę. Potem jeszcze się bawiłem na szybko różnymi kombinacjami. Wynik na szybko jest taki: http://imageshack.us/photo/my-images/844/brute2.jpg/ Owszem, ze wszystkich prób najlepiej ale... jutro mam nadzieję mieć trochę czasu, to przysiądę i będę poprawiał aż wyjdzie jakoś znośnie to wszystko Tylko tylko...no ziarno dalej zostało ;/. I co z tym materiałem ścian - co zrobić, żeby one pozostały białe a nie zbierały kolor z nie wiadomo czego? (bo nawet ściągnąłem texture z vray-materials tylko usunąłem z niej bump, a i tak nie jest taka jaką chciałem...)
Alaster Napisano 30 Sierpień 2011 Autor Napisano 30 Sierpień 2011 post pod postem, trochę głupio no ale... dobra, coś wykombinowałem. zastosowałem się do rad, podniosłem subvids nieco, no i podniosłem tez subvidsy w świetle o czym zapomniałem i przeoczyłem wcześniej w sumie... będę bawił się dalej. póki co wygląda już lepiej. na razie tak: http://imageshack.us/photo/my-images/40/pokojd.jpg/ może jeszcze jakieś uwagi co poprawiać?
syriusz 27 Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Wydaje mi się że masz zbyt intensywne światło za kamerą, to światło jest do lekkiego doświetlenia, przyglądnij się w swoim pokoju jak światło pada przez okno, w różnych miejscach pada z różnym natężeniem. Teraz masz za jasno:)
Alaster Napisano 5 Wrzesień 2011 Autor Napisano 5 Wrzesień 2011 Dobra, nie wiem, nie mogę sobie poradzić z ustawieniami, z vraylightem... Dałem direct light, pogrzebałem w nim, dodałem gdzieś obok 2 światełko, wg mnie jest lepiej teraz niż było za jakąkolwiek próbą z vraylight. Będę Walczyć jednak dalej nad ulepszaniem tego W każdym bądź razie dziękuję za porady, bo i tak je zastosowałem :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się