Napisano 29 Sierpień 201113 l Witam, próbuję zrobić prostą animację przechylającego się drzewka. W tym celu "wymodelowałem" drzewko i modyfikatorem skin podpiąłem do niego kości. górną kość połączyłem z ostatnią u dołu za pomocą Animation -> IK Solvers -> HI Solver. wszystko ładnie działa jednak.... podstawa drzewka przekrzywia się. Jak zablokować ostatnią kość, tak aby podstawa modelu się nie ruszała ? Tylko ostatnia kość obejmuje dolne piksele. SCREEN Próbowałem zablokować rotację za pomocą Hierarchy -> Link Info / IK, jednak nic nie wymyśliłem :/ Help me please xD
Napisano 30 Sierpień 201113 l nie dziala bo zle kosci masz ustawione. jesli chcesz aby korzen byl nieruchumy to kosc ktora jest na samym dole musi byc pierwsza w hierachi a u ciebie pierwsza kosc jest zdecydowanie wyzej a ta na samym dole jest juz kolejna w hierarchi. przyklad poprawnej kolejnosci ustawienia kosci dla twojego problemu: http://www.google.pl/imgres?q=hi+solver+3ds+max&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1140&bih=621&tbm=isch&tbnid=rE6ahDSrvY--7M:&imgrefurl=http://eler-mapmaking.ovh.org/Tutorials/tutorial01.html&docid=ZoH0sFTxyuMNIM&w=841&h=568&ei=UMBcTq7QHMnRsgahhIy1Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=148&vpy=268&dur=1333&hovh=184&hovw=273&tx=172&ty=113&page=1&tbnh=143&tbnw=194&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0
Napisano 31 Sierpień 201113 l Autor dzięki za odpowiedz, na pewno się przyda (w rigowaniu się za bardzo nie orientuję). Na szybko problem rozwiązany poprzez... pozostawieniu dolnych pikseli niepodpiętych pod kości xD
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto