bambosz Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Witam, próbuję zrobić prostą animację przechylającego się drzewka. W tym celu "wymodelowałem" drzewko i modyfikatorem skin podpiąłem do niego kości. górną kość połączyłem z ostatnią u dołu za pomocą Animation -> IK Solvers -> HI Solver. wszystko ładnie działa jednak.... podstawa drzewka przekrzywia się. Jak zablokować ostatnią kość, tak aby podstawa modelu się nie ruszała ? Tylko ostatnia kość obejmuje dolne piksele. SCREEN Próbowałem zablokować rotację za pomocą Hierarchy -> Link Info / IK, jednak nic nie wymyśliłem :/ Help me please xD
zio_mal Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 nie dziala bo zle kosci masz ustawione. jesli chcesz aby korzen byl nieruchumy to kosc ktora jest na samym dole musi byc pierwsza w hierachi a u ciebie pierwsza kosc jest zdecydowanie wyzej a ta na samym dole jest juz kolejna w hierarchi. przyklad poprawnej kolejnosci ustawienia kosci dla twojego problemu: http://www.google.pl/imgres?q=hi+solver+3ds+max&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1140&bih=621&tbm=isch&tbnid=rE6ahDSrvY--7M:&imgrefurl=http://eler-mapmaking.ovh.org/Tutorials/tutorial01.html&docid=ZoH0sFTxyuMNIM&w=841&h=568&ei=UMBcTq7QHMnRsgahhIy1Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=148&vpy=268&dur=1333&hovh=184&hovw=273&tx=172&ty=113&page=1&tbnh=143&tbnw=194&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0
bambosz Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Napisano 31 Sierpień 2011 dzięki za odpowiedz, na pewno się przyda (w rigowaniu się za bardzo nie orientuję). Na szybko problem rozwiązany poprzez... pozostawieniu dolnych pikseli niepodpiętych pod kości xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się