Jump to content

blokowanie ruchu kości


bambosz
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

próbuję zrobić prostą animację przechylającego się drzewka.

W tym celu "wymodelowałem" drzewko i modyfikatorem skin podpiąłem do niego kości. górną kość połączyłem z ostatnią u dołu za pomocą

Animation -> IK Solvers -> HI Solver.

 

wszystko ładnie działa jednak.... podstawa drzewka przekrzywia się. Jak zablokować ostatnią kość, tak aby podstawa modelu się nie ruszała ?

Tylko ostatnia kość obejmuje dolne piksele.

 

SCREEN

 

Próbowałem zablokować rotację za pomocą Hierarchy -> Link Info / IK, jednak nic nie wymyśliłem :/

 

Help me please xD

Link to comment
Share on other sites

nie dziala bo zle kosci masz ustawione. jesli chcesz aby korzen byl nieruchumy to kosc ktora jest na samym dole musi byc pierwsza w hierachi a u ciebie pierwsza kosc jest zdecydowanie wyzej a ta na samym dole jest juz kolejna w hierarchi.

 

przyklad poprawnej kolejnosci ustawienia kosci dla twojego problemu:

http://www.google.pl/imgres?q=hi+solver+3ds+max&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1140&bih=621&tbm=isch&tbnid=rE6ahDSrvY--7M:&imgrefurl=http://eler-mapmaking.ovh.org/Tutorials/tutorial01.html&docid=ZoH0sFTxyuMNIM&w=841&h=568&ei=UMBcTq7QHMnRsgahhIy1Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=148&vpy=268&dur=1333&hovh=184&hovw=273&tx=172&ty=113&page=1&tbnh=143&tbnw=194&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy