Skocz do zawartości

blokowanie ruchu kości


bambosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

próbuję zrobić prostą animację przechylającego się drzewka.

W tym celu "wymodelowałem" drzewko i modyfikatorem skin podpiąłem do niego kości. górną kość połączyłem z ostatnią u dołu za pomocą

Animation -> IK Solvers -> HI Solver.

 

wszystko ładnie działa jednak.... podstawa drzewka przekrzywia się. Jak zablokować ostatnią kość, tak aby podstawa modelu się nie ruszała ?

Tylko ostatnia kość obejmuje dolne piksele.

 

SCREEN

 

Próbowałem zablokować rotację za pomocą Hierarchy -> Link Info / IK, jednak nic nie wymyśliłem :/

 

Help me please xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nie dziala bo zle kosci masz ustawione. jesli chcesz aby korzen byl nieruchumy to kosc ktora jest na samym dole musi byc pierwsza w hierachi a u ciebie pierwsza kosc jest zdecydowanie wyzej a ta na samym dole jest juz kolejna w hierarchi.

 

przyklad poprawnej kolejnosci ustawienia kosci dla twojego problemu:

http://www.google.pl/imgres?q=hi+solver+3ds+max&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1140&bih=621&tbm=isch&tbnid=rE6ahDSrvY--7M:&imgrefurl=http://eler-mapmaking.ovh.org/Tutorials/tutorial01.html&docid=ZoH0sFTxyuMNIM&w=841&h=568&ei=UMBcTq7QHMnRsgahhIy1Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=148&vpy=268&dur=1333&hovh=184&hovw=273&tx=172&ty=113&page=1&tbnh=143&tbnw=194&start=0&ndsp=14&ved=1t:429,r:5,s:0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności