Gość ac_dc Napisano 3 Wrzesień 2011 Napisano 3 Wrzesień 2011 Chciał bym zrobić wierze w blenderze taką z klocków I tu pojawia się pytanie : Jak oni to robią , że te klocki są tak dokładnie poukładane , że nic się nie chwieje po naciśnięciu start ? Wydaje mi się , że tu chodzi o przyciąganie , tylko jak ustawić aby mi się spoko przyciągało ? 2. jak zrbić sznurek w blenderze ?od 3:10 .. Pozdro
natas Napisano 3 Wrzesień 2011 Napisano 3 Wrzesień 2011 Może to a do drugiego to abo trzeba pokombinować z soft body albo particle .
Gość ac_dc Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 hehe .. i własnie chodzi jak pokombinować :) Bo jestem początkujący
natas Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 No więc ad 1 miałeś w linku ad 2 : 1. Robisz coś do czego będzie mocowana lina 2.Robisz linę np z walca odpowiednio skalując 3.Dzielisz linę (walec) subdivide żeby mieć więcej części (podziałów czy jak to nazwać) .4.Parentujesz linę do swojego mocowania .5 linie tworzysz grupy wierzchołków (na początek 2 starczą) 6.Grupa 1 mniej wierzczołków to ta część liny ,która będzie przymocowana i nieruchoma a druga grupa będzie ciałem miękkim.7.Linie nadajesz Physics / Cloth i przy opcji Cloth stiffness scaling w structural stiffness dajesz jedną grupę a w bending stiffness drugą .8. dodajesz klucze animacji do swojego mocowania by się obracał wówczas lina będzie podążała za mocowaniem jednak ,żeby zachowywała się jak lina musisz a Cloth klinknąć na bake ,który zrobi z twojego walca zwiewną linę .Żeby dojść do efektu ,który wskazałaś będziesz musiał pokąbinować z ustawieniami masy itd itd .Myślę ,że sposobów jest znacznie więcej a to tak na szybko bo dawno nie otwierałem blendera :D .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się