Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

nie chce zakładać coraz to kolejnych wątków bo pytań dotyczących majki będe mial pewnie jeszcze sporo.

 

1. czy przy budowaniu sceny musze uwzględniać jednostki miary? czy jeżeli robię model powiedzmy piramidy to lepiej będzie jeżeli nadam jej oryginalna wielkość? jak duży ma to wpływ na późniejsze etapy np. rendering?

 

2. jak mogę na ten sam obiekt nałożyć dwa różne materiały tak aby uzyskać płynne przejście pomiędzy nimi.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ad 2: w zaleznosci co chcesz uzyskac uzywasz layered shader lub layered texture. Masz w nich kilka metod mieszania jak np. w szopie ;)

Plynne przejscie to juz co innego, albo zewnetrzna masaka/animowana maska, albo w majce kombinujesz uzywajac wielu dostępnych w standardzie materiałów i animujesz ich parametry.

Edytowane przez Tomasz_87

Napisano

1. wszystko i tak możesz później przeskalować, ale np. przy wizkach lepiej trzymać się wymiarów, a co do renderowania to taki np. Maxwell render lubi mieć poprawne jednostki. Istnieją specyficzne programy w których 'trzeba' trzymać się wymiarów np. edytor UDK, bo bez tego właściwie nic nie zrobisz. Taki np. ZBrush tez ma swoje wymagania co do jednostek i również wypada trochę o tym poczytać.

Wszystko zależy z jakim programem będziesz współpracował.

Napisano
  • Autor

ad 1. a jeśli chodzi vraya, mają znaczenie jednostki miary? czy wystarczy że do wielkości sceny dopasuje oświetlenie? tak na chłopski rozum wydaje mi się że jeśli scena będzie większa, liczba fotonów też proporcjonalnie się zwiększy to teoretycznie finalna jakość będzie stosunkowo lepsza? przepraszam że tak filozuje, ale chciałbym dobrze zrozumieć ten mechanizm :)

Napisano
ad 1. a jeśli chodzi vraya, mają znaczenie jednostki miary? czy wystarczy że do wielkości sceny dopasuje oświetlenie? tak na chłopski rozum wydaje mi się że jeśli scena będzie większa, liczba fotonów też proporcjonalnie się zwiększy to teoretycznie finalna jakość będzie stosunkowo lepsza? przepraszam że tak filozuje, ale chciałbym dobrze zrozumieć ten mechanizm :)

Jesli chodzi o vraya jednostki maja OGROMNE ZNACZENIE, nie mozna tam np skalowac swiatel za pomoca manipulatora tyklo przy pomocy attr UV scale. Materialy tez się roznie zachowują. Wieksza ilosc fotonow nie zawsze rowna sie = lepsza jakosc, ale napewno dluzszy czas renderowania. Dajmy na to ze na prosta scene rzucisz 5 mln fotonow, a jak dobrze ustawisz inne parametry to moze sie okazac ze nie ma sensu rzucac wiecej niz 500 000. GENERALNIE trzymaj sie jednostek, jesli robisz model, widomo mozna go potem przeskalowac, ale lepiej robic od razu wszystko po Bożemu, po co sobie dokladac roboty? A ze skalowaniem skomplikownych budynkow tez czasami roznie bywa...

Tak jak to Chrupek3d napisal, zalezy co gdzie jak i z czym....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.