Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

nie chce zakładać coraz to kolejnych wątków bo pytań dotyczących majki będe mial pewnie jeszcze sporo.

 

1. czy przy budowaniu sceny musze uwzględniać jednostki miary? czy jeżeli robię model powiedzmy piramidy to lepiej będzie jeżeli nadam jej oryginalna wielkość? jak duży ma to wpływ na późniejsze etapy np. rendering?

 

2. jak mogę na ten sam obiekt nałożyć dwa różne materiały tak aby uzyskać płynne przejście pomiędzy nimi.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

ad 2: w zaleznosci co chcesz uzyskac uzywasz layered shader lub layered texture. Masz w nich kilka metod mieszania jak np. w szopie ;)

Plynne przejscie to juz co innego, albo zewnetrzna masaka/animowana maska, albo w majce kombinujesz uzywajac wielu dostępnych w standardzie materiałów i animujesz ich parametry.

Edytowane przez Tomasz_87
  • Confused 1
Gość Chrupek3D
Napisano

1. wszystko i tak możesz później przeskalować, ale np. przy wizkach lepiej trzymać się wymiarów, a co do renderowania to taki np. Maxwell render lubi mieć poprawne jednostki. Istnieją specyficzne programy w których 'trzeba' trzymać się wymiarów np. edytor UDK, bo bez tego właściwie nic nie zrobisz. Taki np. ZBrush tez ma swoje wymagania co do jednostek i również wypada trochę o tym poczytać.

Wszystko zależy z jakim programem będziesz współpracował.

Napisano

ad 1. a jeśli chodzi vraya, mają znaczenie jednostki miary? czy wystarczy że do wielkości sceny dopasuje oświetlenie? tak na chłopski rozum wydaje mi się że jeśli scena będzie większa, liczba fotonów też proporcjonalnie się zwiększy to teoretycznie finalna jakość będzie stosunkowo lepsza? przepraszam że tak filozuje, ale chciałbym dobrze zrozumieć ten mechanizm :)

Napisano
ad 1. a jeśli chodzi vraya, mają znaczenie jednostki miary? czy wystarczy że do wielkości sceny dopasuje oświetlenie? tak na chłopski rozum wydaje mi się że jeśli scena będzie większa, liczba fotonów też proporcjonalnie się zwiększy to teoretycznie finalna jakość będzie stosunkowo lepsza? przepraszam że tak filozuje, ale chciałbym dobrze zrozumieć ten mechanizm :)

Jesli chodzi o vraya jednostki maja OGROMNE ZNACZENIE, nie mozna tam np skalowac swiatel za pomoca manipulatora tyklo przy pomocy attr UV scale. Materialy tez się roznie zachowują. Wieksza ilosc fotonow nie zawsze rowna sie = lepsza jakosc, ale napewno dluzszy czas renderowania. Dajmy na to ze na prosta scene rzucisz 5 mln fotonow, a jak dobrze ustawisz inne parametry to moze sie okazac ze nie ma sensu rzucac wiecej niz 500 000. GENERALNIE trzymaj sie jednostek, jesli robisz model, widomo mozna go potem przeskalowac, ale lepiej robic od razu wszystko po Bożemu, po co sobie dokladac roboty? A ze skalowaniem skomplikownych budynkow tez czasami roznie bywa...

Tak jak to Chrupek3d napisal, zalezy co gdzie jak i z czym....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności