Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

 

otóż jestem w niefortunnej sytuacji, w której muszę zrobić animację podobną do pistoletu na bańki.

 

Efekt musi być taki sam, mianowicie:

 

- wystrzał bąbelek, które najlepiej by wybuchały

- konsystencja bąbelków taka, jak przy oporze powietrza/wiatru

 

Nie jestem profesjonalistą w animacjach, dlatego zwracam się o pomoc. Muszę to wykonać, a nie mam trochę "nakierowania" w tym wszystkim. Korzysztam z 3ds max, znam zasady tworzenia animacji i domyślam się tylko, że będe musiał skorzystać z particle system.

 

Jednak jest ktoś, kto wysunię pomocną dłoń? Bardzo na to liczę!

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Coś powoli domniemam, że będzie połączenie gravity, super spray i cloth na figurze geometrycznej.

 

Mimo wszystko ma ktoś jakieś porady? :P

Napisano

Daj jeszcze jakieś turbulencje z fielda(nie wiem jak coś takiego w maxie może się nazywać)

Napisano
  • Autor

No właśnie legomir, z punktu widzenia logiki wszystko wiem jak będzie wyglądać ;)

 

Problem w tym, że nie mam doświadczenia w animacjach w Max'ie i to jest mój problem.

 

Doszedłem do tego, że wsadziłem do superspray'a object sphere z narzuconym modifier cloth na którego działa wiatr (gdzie z parametrami cloth nadanymi przeze mnie dochodzi do deformacji object'u).

 

Ale czy to na pewno taki tok działań będzie? Może robię coś źle, bo efektu jeszcze nie uzyskałem... :P

Napisano

Ja na maxie się nie znam :P Jakby to była maya... Hmm... Przy rozwaleniu się bańki będziesz chyba emitował jakieś particle? No i czym będziesz to rozwalał?

Napisano
  • Autor

Tak. Tzn obecnie już skonstruowałem spray (emitter) wyrzucające realistycznie poruszające się bąbelki ;]

 

Problem tylko polega na tym, że muszę je zdeformować (by wiatr miał wpływ na kształt sphere) i na końcu zrobić eksplozje.

Osobno wszystko wiem jak zrobić, problem jest w tym, że nie wiem jak zaaplikować to na formach emitowanych ze spray'a.

Napisano

Hmm.... Może zrób inaczej tam gdzie pistolet strzela emiter particli, dla każdego particlicla przypisujesz sphree i ustawiasz particle jako rodzica zaś sphere dajesz clootha dzięki temu masz kontrolę na d ruchem sphere za pomocą jednych fieldów a na ich kształt za pomoca innych ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności