Krzyk Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Witajcie, otóż jestem w niefortunnej sytuacji, w której muszę zrobić animację podobną do pistoletu na bańki. Efekt musi być taki sam, mianowicie: - wystrzał bąbelek, które najlepiej by wybuchały - konsystencja bąbelków taka, jak przy oporze powietrza/wiatru Nie jestem profesjonalistą w animacjach, dlatego zwracam się o pomoc. Muszę to wykonać, a nie mam trochę "nakierowania" w tym wszystkim. Korzysztam z 3ds max, znam zasady tworzenia animacji i domyślam się tylko, że będe musiał skorzystać z particle system. Jednak jest ktoś, kto wysunię pomocną dłoń? Bardzo na to liczę! Pozdrawiam!
Krzyk Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Coś powoli domniemam, że będzie połączenie gravity, super spray i cloth na figurze geometrycznej. Mimo wszystko ma ktoś jakieś porady? :P
legomir Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Daj jeszcze jakieś turbulencje z fielda(nie wiem jak coś takiego w maxie może się nazywać)
Krzyk Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 No właśnie legomir, z punktu widzenia logiki wszystko wiem jak będzie wyglądać ;) Problem w tym, że nie mam doświadczenia w animacjach w Max'ie i to jest mój problem. Doszedłem do tego, że wsadziłem do superspray'a object sphere z narzuconym modifier cloth na którego działa wiatr (gdzie z parametrami cloth nadanymi przeze mnie dochodzi do deformacji object'u). Ale czy to na pewno taki tok działań będzie? Może robię coś źle, bo efektu jeszcze nie uzyskałem... :P
legomir Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Ja na maxie się nie znam :P Jakby to była maya... Hmm... Przy rozwaleniu się bańki będziesz chyba emitował jakieś particle? No i czym będziesz to rozwalał?
Krzyk Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Tak. Tzn obecnie już skonstruowałem spray (emitter) wyrzucające realistycznie poruszające się bąbelki ;] Problem tylko polega na tym, że muszę je zdeformować (by wiatr miał wpływ na kształt sphere) i na końcu zrobić eksplozje. Osobno wszystko wiem jak zrobić, problem jest w tym, że nie wiem jak zaaplikować to na formach emitowanych ze spray'a.
legomir Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Hmm.... Może zrób inaczej tam gdzie pistolet strzela emiter particli, dla każdego particlicla przypisujesz sphree i ustawiasz particle jako rodzica zaś sphere dajesz clootha dzięki temu masz kontrolę na d ruchem sphere za pomocą jednych fieldów a na ich kształt za pomoca innych ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się