Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

otóż jestem w niefortunnej sytuacji, w której muszę zrobić animację podobną do pistoletu na bańki.

 

Efekt musi być taki sam, mianowicie:

 

- wystrzał bąbelek, które najlepiej by wybuchały

- konsystencja bąbelków taka, jak przy oporze powietrza/wiatru

 

Nie jestem profesjonalistą w animacjach, dlatego zwracam się o pomoc. Muszę to wykonać, a nie mam trochę "nakierowania" w tym wszystkim. Korzysztam z 3ds max, znam zasady tworzenia animacji i domyślam się tylko, że będe musiał skorzystać z particle system.

 

Jednak jest ktoś, kto wysunię pomocną dłoń? Bardzo na to liczę!

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś powoli domniemam, że będzie połączenie gravity, super spray i cloth na figurze geometrycznej.

 

Mimo wszystko ma ktoś jakieś porady? :P

Napisano

No właśnie legomir, z punktu widzenia logiki wszystko wiem jak będzie wyglądać ;)

 

Problem w tym, że nie mam doświadczenia w animacjach w Max'ie i to jest mój problem.

 

Doszedłem do tego, że wsadziłem do superspray'a object sphere z narzuconym modifier cloth na którego działa wiatr (gdzie z parametrami cloth nadanymi przeze mnie dochodzi do deformacji object'u).

 

Ale czy to na pewno taki tok działań będzie? Może robię coś źle, bo efektu jeszcze nie uzyskałem... :P

Napisano

Ja na maxie się nie znam :P Jakby to była maya... Hmm... Przy rozwaleniu się bańki będziesz chyba emitował jakieś particle? No i czym będziesz to rozwalał?

Napisano

Tak. Tzn obecnie już skonstruowałem spray (emitter) wyrzucające realistycznie poruszające się bąbelki ;]

 

Problem tylko polega na tym, że muszę je zdeformować (by wiatr miał wpływ na kształt sphere) i na końcu zrobić eksplozje.

Osobno wszystko wiem jak zrobić, problem jest w tym, że nie wiem jak zaaplikować to na formach emitowanych ze spray'a.

Napisano

Hmm.... Może zrób inaczej tam gdzie pistolet strzela emiter particli, dla każdego particlicla przypisujesz sphree i ustawiasz particle jako rodzica zaś sphere dajesz clootha dzięki temu masz kontrolę na d ruchem sphere za pomocą jednych fieldów a na ich kształt za pomoca innych ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności