Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

 

otóż jestem w niefortunnej sytuacji, w której muszę zrobić animację podobną do pistoletu na bańki.

 

Efekt musi być taki sam, mianowicie:

 

- wystrzał bąbelek, które najlepiej by wybuchały

- konsystencja bąbelków taka, jak przy oporze powietrza/wiatru

 

Nie jestem profesjonalistą w animacjach, dlatego zwracam się o pomoc. Muszę to wykonać, a nie mam trochę "nakierowania" w tym wszystkim. Korzysztam z 3ds max, znam zasady tworzenia animacji i domyślam się tylko, że będe musiał skorzystać z particle system.

 

Jednak jest ktoś, kto wysunię pomocną dłoń? Bardzo na to liczę!

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Coś powoli domniemam, że będzie połączenie gravity, super spray i cloth na figurze geometrycznej.

 

Mimo wszystko ma ktoś jakieś porady? :P

Napisano

Daj jeszcze jakieś turbulencje z fielda(nie wiem jak coś takiego w maxie może się nazywać)

Napisano
  • Autor

No właśnie legomir, z punktu widzenia logiki wszystko wiem jak będzie wyglądać ;)

 

Problem w tym, że nie mam doświadczenia w animacjach w Max'ie i to jest mój problem.

 

Doszedłem do tego, że wsadziłem do superspray'a object sphere z narzuconym modifier cloth na którego działa wiatr (gdzie z parametrami cloth nadanymi przeze mnie dochodzi do deformacji object'u).

 

Ale czy to na pewno taki tok działań będzie? Może robię coś źle, bo efektu jeszcze nie uzyskałem... :P

Napisano

Ja na maxie się nie znam :P Jakby to była maya... Hmm... Przy rozwaleniu się bańki będziesz chyba emitował jakieś particle? No i czym będziesz to rozwalał?

Napisano
  • Autor

Tak. Tzn obecnie już skonstruowałem spray (emitter) wyrzucające realistycznie poruszające się bąbelki ;]

 

Problem tylko polega na tym, że muszę je zdeformować (by wiatr miał wpływ na kształt sphere) i na końcu zrobić eksplozje.

Osobno wszystko wiem jak zrobić, problem jest w tym, że nie wiem jak zaaplikować to na formach emitowanych ze spray'a.

Napisano

Hmm.... Może zrób inaczej tam gdzie pistolet strzela emiter particli, dla każdego particlicla przypisujesz sphree i ustawiasz particle jako rodzica zaś sphere dajesz clootha dzięki temu masz kontrolę na d ruchem sphere za pomocą jednych fieldów a na ich kształt za pomoca innych ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.