Napisano 15 Wrzesień 201113 l Witajcie, otóż jestem w niefortunnej sytuacji, w której muszę zrobić animację podobną do pistoletu na bańki. Efekt musi być taki sam, mianowicie: - wystrzał bąbelek, które najlepiej by wybuchały - konsystencja bąbelków taka, jak przy oporze powietrza/wiatru Nie jestem profesjonalistą w animacjach, dlatego zwracam się o pomoc. Muszę to wykonać, a nie mam trochę "nakierowania" w tym wszystkim. Korzysztam z 3ds max, znam zasady tworzenia animacji i domyślam się tylko, że będe musiał skorzystać z particle system. Jednak jest ktoś, kto wysunię pomocną dłoń? Bardzo na to liczę! Pozdrawiam!
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Autor Coś powoli domniemam, że będzie połączenie gravity, super spray i cloth na figurze geometrycznej. Mimo wszystko ma ktoś jakieś porady? :P
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Daj jeszcze jakieś turbulencje z fielda(nie wiem jak coś takiego w maxie może się nazywać)
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Autor No właśnie legomir, z punktu widzenia logiki wszystko wiem jak będzie wyglądać ;) Problem w tym, że nie mam doświadczenia w animacjach w Max'ie i to jest mój problem. Doszedłem do tego, że wsadziłem do superspray'a object sphere z narzuconym modifier cloth na którego działa wiatr (gdzie z parametrami cloth nadanymi przeze mnie dochodzi do deformacji object'u). Ale czy to na pewno taki tok działań będzie? Może robię coś źle, bo efektu jeszcze nie uzyskałem... :P
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Ja na maxie się nie znam :P Jakby to była maya... Hmm... Przy rozwaleniu się bańki będziesz chyba emitował jakieś particle? No i czym będziesz to rozwalał?
Napisano 15 Wrzesień 201113 l Autor Tak. Tzn obecnie już skonstruowałem spray (emitter) wyrzucające realistycznie poruszające się bąbelki ;] Problem tylko polega na tym, że muszę je zdeformować (by wiatr miał wpływ na kształt sphere) i na końcu zrobić eksplozje. Osobno wszystko wiem jak zrobić, problem jest w tym, że nie wiem jak zaaplikować to na formach emitowanych ze spray'a.
Napisano 16 Wrzesień 201113 l Hmm.... Może zrób inaczej tam gdzie pistolet strzela emiter particli, dla każdego particlicla przypisujesz sphree i ustawiasz particle jako rodzica zaś sphere dajesz clootha dzięki temu masz kontrolę na d ruchem sphere za pomocą jednych fieldów a na ich kształt za pomoca innych ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto