Jump to content

[NUKE] dodawanie mask


guru
 Share

Recommended Posts

Mam powiedzmy alphe z wycietym kwadratem(czarnym). No i mam druga alphe ktora jest w idealnym kształcie wypełniajacym tą dziure.

Chodzi o to by zatkac ta dziure(bez dwuznacznosci prosze). Tak wiec uzywam ChannelMerge z operacja PLUS. No i efekt jest taki ze niby dziura jest załatana ale zostaje egde dookoła w jego kształcie.

http://grab.by/cJ19

 

To pewnie przez antialiasing ale jak to pokonac tak madrze:).

Link to comment
Share on other sites

To raczej kwestia pre-multiplikacji. Niestety nie mam Nuke przed sobą, więc nie pomogę, ale tak z innej beczki: "dodawanie masek" albo "mask addition", ale nie oba jednocześnie. Podobnie "alfę", nie "alphe". Coraz więcej takich koszmarków, swoją drogą, ja to rozumiem, sam mam z tym problem, ale jak się potem czyta takie intro do V-Raya, opublikowane na tym forum niedawno, to ręce opadają... Skoro informatycy potrafią utrzymywać kulturę języka, to graficy też powinni potrafić. Bez obrazy :)

 

pozdro,

skk.

Link to comment
Share on other sites

Tyle ze to premultiplikacja to wiem. Przydaloby sie jakies konkretne rozwiazanie. Co do lekcji polskiego zdaje sobie ze nie jest to czysta polszczyzna ale tak chyba łatwiej sie dogadać niż uzywać terminow z polskojezycznej wersji Photoshop'a. Oczywiscie są granice ale nie bądzmy purystami bo to juz cchyba o faszyzm zachacza. Ok w tytule namieszalem:). Mimo to dzieki za uwagę wezme sobie to do serca:)

 

Wracajac do problemu. Czekam na sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Tyle ze to premultiplikacja to wiem. Przydaloby sie jakies konkretne rozwiazanie. Co do lekcji polskiego zdaje sobie ze nie jest to czysta polszczyzna ale tak chyba łatwiej sie dogadać niż uzywać terminow z polskojezycznej wersji Photoshop'a. Oczywiscie są granice ale nie bądzmy purystami bo to juz cchyba o faszyzm zachacza. Ok w tytule namieszalem:). Mimo to dzieki za uwagę wezme sobie to do serca:)

 

Wracajac do problemu. Czekam na sugestie.

 

Konkretnym rozwiązaniem będzie wyłączyć gdzieś pre-multiply, ale nie wiem, w którym miejscu, bo jak mówiłem, nie mam Nuke'a na podorędziu.

 

 

ps Co do uwag językowych, chodziło mi nie tyle o terminy, co o pisownie, bo zarówno "alfa" jak i" maska" przyjęły się w j. polskim. Nie jestem purystą, co łatwo stwierdzić, czytając moje wypowiedzi. Szukam po prostu jakiegoś konsensusu w tej sprawie :).

Link to comment
Share on other sites

wklej do nuka :)

 

set cut_paste_input [stack 0]

version 6.1 v3

Roto {

inputs 0

curves {AnimTree: "" {

Version: 1.2

Flag: 0

RootNode: 1

Node: {

NodeName: "Root" {

Flag: 512

NodeType: 1

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1024 S 0 778

NumOfAttributes: 10

"vis" S 0 1 "opc" S 0 1 "mbo" S 0 1 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0

}

NumOfChildren: 1

Node: {

NodeName: "Rectangle1" {

Flag: 576

NodeType: 3

CurveGroup: "" {

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1017.5 S 0 785.5

Flag: 0

NumOfCubicCurves: 2

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 740 S 0 1052 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 1295 S 0 1052 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 1123 S 0 656 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 740 S 0 519 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

NumOfAttributes: 43

"vis" S 0 1 "r" S 0 1 "g" S 0 1 "b" S 0 1 "a" S 0 1 "ro" S 0 0 "go" S 0 0 "bo" S 0 0 "ao" S 0 0 "opc" S 0 1 "bm" S 0 0 "inv" S 0 0 "mbo" S 0 0 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "mbsot" S 0 0 "mbso" S 0 0 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0 "src" S 0 0 "stx" S 0 0 "sty" S 0 0 "str" S 0 0 "sr" S 0 0 "ssx" S 0 1 "ssy" S 0 1 "ss" S 0 0 "spx" S 0 1024 "spy" S 0 778 "stot" S 0 0 "sto" S 0 0 "sv" S 0 0 "sf" S 0 1 "sb" S 0 1 "nv" S 0 1 "view1" S 0 1 "ltn" S 0 59 "ltm" S 0 59 "ltt" S 0 0 "tt" S 0 7

}

}

NumOfChildren: 0

}

}

}

}

toolbox {selectAll {

{ createBezier tt 4 }

{ createBSpline tt 5 }

{ createEllipse tt 6 }

{ createRectangle tt 7 }

} }

toolbar_brush_hardness 0.200000003

toolbar_lifetime_type all

toolbar_source_transform_scale {1 1}

toolbar_source_transform_center {320 240}

lifetime_type "all frames"

lifetime_start 59

lifetime_end 59

center {1017.5 785.5}

motionblur_shutter_offset_type centred

source_black_outside true

name Roto3

selected true

xpos 10654

ypos 873

}

push $cut_paste_input

Roto {

curves {AnimTree: "" {

Version: 1.2

Flag: 0

RootNode: 1

Node: {

NodeName: "Root" {

Flag: 512

NodeType: 1

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1024 S 0 778

NumOfAttributes: 10

"vis" S 0 1 "opc" S 0 1 "mbo" S 0 1 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0

}

NumOfChildren: 1

Node: {

NodeName: "Rectangle1" {

Flag: 576

NodeType: 3

CurveGroup: "" {

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1017.5 S 0 785.5

Flag: 0

NumOfCubicCurves: 2

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 740 S 0 1052 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 1295 S 0 1052 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 1123 S 0 656 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 740 S 0 519 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

NumOfAttributes: 43

"vis" S 0 1 "r" S 0 1 "g" S 0 1 "b" S 0 1 "a" S 0 1 "ro" S 0 0 "go" S 0 0 "bo" S 0 0 "ao" S 0 0 "opc" S 0 1 "bm" S 0 0 "inv" S 0 1 "mbo" S 0 0 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "mbsot" S 0 0 "mbso" S 0 0 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0 "src" S 0 0 "stx" S 0 0 "sty" S 0 0 "str" S 0 0 "sr" S 0 0 "ssx" S 0 1 "ssy" S 0 1 "ss" S 0 0 "spx" S 0 1024 "spy" S 0 778 "stot" S 0 0 "sto" S 0 0 "sv" S 0 0 "sf" S 0 1 "sb" S 0 1 "nv" S 0 1 "view1" S 0 1 "ltn" S 0 59 "ltm" S 0 59 "ltt" S 0 0 "tt" S 0 7

}

}

NumOfChildren: 0

}

}

}

}

toolbox {selectAll {

{ createBezier tt 4 }

{ createBSpline tt 5 }

{ createEllipse tt 6 }

{ createRectangle tt 7 }

} }

toolbar_brush_hardness 0.200000003

toolbar_lifetime_type all

toolbar_source_transform_scale {1 1}

toolbar_source_transform_center {320 240}

lifetime_type "all frames"

lifetime_start 59

lifetime_end 59

center {1017.5 785.5}

motionblur_shutter_offset_type centred

inverted true

source_black_outside true

name Roto4

selected true

xpos 10797

ypos 855

}

Merge2 {

inputs 2

operation disjoint-over

name Merge13

selected true

xpos 10797

ypos 907

}

 

 

 

 

 

 

 

albo to

set cut_paste_input [stack 0]

version 6.1 v3

Roto {

inputs 0

curves {AnimTree: "" {

Version: 1.2

Flag: 0

RootNode: 1

Node: {

NodeName: "Root" {

Flag: 512

NodeType: 1

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1024 S 0 778

NumOfAttributes: 10

"vis" S 0 1 "opc" S 0 1 "mbo" S 0 1 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0

}

NumOfChildren: 1

Node: {

NodeName: "Rectangle1" {

Flag: 576

NodeType: 3

CurveGroup: "" {

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1017.5 S 0 785.5

Flag: 0

NumOfCubicCurves: 2

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 740 S 0 1052 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 1295 S 0 1052 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 1123 S 0 656 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 740 S 0 519 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

NumOfAttributes: 43

"vis" S 0 1 "r" S 0 1 "g" S 0 1 "b" S 0 0.348 "a" S 0 1 "ro" S 0 0 "go" S 0 0 "bo" S 0 0 "ao" S 0 0 "opc" S 0 1 "bm" S 0 0 "inv" S 0 0 "mbo" S 0 0 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "mbsot" S 0 0 "mbso" S 0 0 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0 "src" S 0 0 "stx" S 0 0 "sty" S 0 0 "str" S 0 0 "sr" S 0 0 "ssx" S 0 1 "ssy" S 0 1 "ss" S 0 0 "spx" S 0 1024 "spy" S 0 778 "stot" S 0 0 "sto" S 0 0 "sv" S 0 0 "sf" S 0 1 "sb" S 0 1 "nv" S 0 1 "view1" S 0 1 "ltn" S 0 59 "ltm" S 0 59 "ltt" S 0 0 "tt" S 0 7

}

}

NumOfChildren: 0

}

}

}

}

toolbox {selectAll {

{ createBezier tt 4 }

{ createBSpline tt 5 }

{ createEllipse tt 6 }

{ createRectangle tt 7 }

} }

toolbar_brush_hardness 0.200000003

toolbar_lifetime_type all

toolbar_source_transform_scale {1 1}

toolbar_source_transform_center {320 240}

color {1 1 0.34799999 1}

lifetime_type "all frames"

lifetime_start 59

lifetime_end 59

center {1017.5 785.5}

motionblur_shutter_offset_type centred

source_black_outside true

name Roto3

selected true

xpos 10655

ypos 873

}

push $cut_paste_input

Roto {

curves {AnimTree: "" {

Version: 1.2

Flag: 0

RootNode: 1

Node: {

NodeName: "Root" {

Flag: 512

NodeType: 1

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1024 S 0 778

NumOfAttributes: 10

"vis" S 0 1 "opc" S 0 1 "mbo" S 0 1 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0

}

NumOfChildren: 1

Node: {

NodeName: "Rectangle1" {

Flag: 576

NodeType: 3

CurveGroup: "" {

Transform: 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 0 S 0 1 S 0 1 S 0 0 S 0 1017.5 S 0 785.5

Flag: 0

NumOfCubicCurves: 2

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 740 S 0 1052 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 1295 S 0 1052 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 1123 S 0 656 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 740 S 0 519 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

CubicCurve: "" {

Type: 0 Flag: 8192 Dim: 2

NumOfPoints: 12

1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 -177.667 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 -185 S 0 0 0 1 S 0 185 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 0 0 1 S 0 0 S 0 177.667 0

}

NumOfAttributes: 43

"vis" S 0 1 "r" S 0 1 "g" S 0 1 "b" S 0 1 "a" S 0 1 "ro" S 0 0 "go" S 0 0 "bo" S 0 0 "ao" S 0 0 "opc" S 0 1 "bm" S 0 0 "inv" S 0 1 "mbo" S 0 0 "mb" S 0 1 "mbs" S 0 0.5 "mbsot" S 0 0 "mbso" S 0 0 "fo" S 0 1 "fx" S 0 0 "fy" S 0 0 "ff" S 0 1 "ft" S 0 0 "src" S 0 0 "stx" S 0 0 "sty" S 0 0 "str" S 0 0 "sr" S 0 0 "ssx" S 0 1 "ssy" S 0 1 "ss" S 0 0 "spx" S 0 1024 "spy" S 0 778 "stot" S 0 0 "sto" S 0 0 "sv" S 0 0 "sf" S 0 1 "sb" S 0 1 "nv" S 0 1 "view1" S 0 1 "ltn" S 0 59 "ltm" S 0 59 "ltt" S 0 0 "tt" S 0 7

}

}

NumOfChildren: 0

}

}

}

}

toolbox {selectAll {

{ createBezier tt 4 }

{ createBSpline tt 5 }

{ createEllipse tt 6 }

{ createRectangle tt 7 }

} }

toolbar_brush_hardness 0.200000003

toolbar_lifetime_type all

toolbar_source_transform_scale {1 1}

toolbar_source_transform_center {320 240}

lifetime_type "all frames"

lifetime_start 59

lifetime_end 59

center {1017.5 785.5}

motionblur_shutter_offset_type centred

inverted true

source_black_outside true

name Roto4

selected true

xpos 10823

ypos 833

}

Unpremult {

name Unpremult1

selected true

xpos 10823

ypos 861

}

Merge2 {

inputs 2

name Merge13

selected true

xpos 10798

ypos 907

}

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ok ten drugi skrypt jakos rozjasnił sprawe. dzieki tadek.

Uzywalem tego wczesniej ale w zly sposob.

Podłapalem tez troche inny sposob. Za pomocą nody Matrix (2x2) i wpisalem wartosci odpowiednio az przykryło mi ta szczeline.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy