Skocz do zawartości

HP na LP ?.


Krashai

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od wytłumaczenia z mojej strony za ten temat... A więc podobny temat już jest lecz troszkę inny niż mój. Dobra do rzeczy. To jest temat wyżej wymieniony :

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62379

 

A teraz mój problem. Robię modele w Sculptrisie i zazwyczaj mają nieziemską ilość poly. Chciałbym swój model umieścić w grze którą robię lecz niestety wiadomo że gra się ledwo odpala. A więc mam do was pytanie. Czy jest jakaś(w miarę do ogarnięcia) możliwość by obiekt który został bezpośrednio wyexportowany z Sculptrisa, mógł zostać jakoś zoptymalizowany do użytku w grach, w programie "Blender" bądź innym ; ).

 

Wiem że takie coś jest możliwe gdyż obejrzałem filmik na yt : http://www.youtube.com/watch?v=Pcga36sbAbI. Lecz chyba się mylę bo mógł to być model zrobiony w blenderze a poprawiony w Sculptrisie.

 

Z góry dziękuje za pomoc ; )

Edytowane przez Krashai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zazwyczaj działa to w ten sposób:

1. W programie typu Blender, Maya lub 3dsmax przygotowujesz model bazowy. To model z odpowiadającą tobie/grze ilością poly, zmapowany.

2. Taki model przenosisz do programu typy Zbrush gdzie nanosisz na niego mnóstwo detalu i whatever tam chcesz.

3. Model z naniesionym detalem bejkujesz czyli przenosisz cały ten detal na normal mapę przy pomocy czegoś takiego jak projekcja.

4. Wypieczoną normal mapę nakładasz na pow poly model bazowy co w rezultacie daje złudzenie jakoby model miał mnóstwo detali.

 

PS. naturalnie w całym tym procesie jest mnóstlo ALE lub LUB i całość nie wygląda tak prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam ; ). Jakoś rozumuję Twoje pojęcia Viz ;p.

Ale powiedzmy że modelu bazowego nei wykonuje w programach pokroju 3ds. Tylko bezpośrednio tworzę je w sculpie. Jest jakaś możliwość by po wyexportowaniu na .obj jakoś zmniejszyć ilość poly ; ) ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności