Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zacznijmy od wytłumaczenia z mojej strony za ten temat... A więc podobny temat już jest lecz troszkę inny niż mój. Dobra do rzeczy. To jest temat wyżej wymieniony :

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62379

 

A teraz mój problem. Robię modele w Sculptrisie i zazwyczaj mają nieziemską ilość poly. Chciałbym swój model umieścić w grze którą robię lecz niestety wiadomo że gra się ledwo odpala. A więc mam do was pytanie. Czy jest jakaś(w miarę do ogarnięcia) możliwość by obiekt który został bezpośrednio wyexportowany z Sculptrisa, mógł zostać jakoś zoptymalizowany do użytku w grach, w programie "Blender" bądź innym ; ).

 

Wiem że takie coś jest możliwe gdyż obejrzałem filmik na yt : http://www.youtube.com/watch?v=Pcga36sbAbI. Lecz chyba się mylę bo mógł to być model zrobiony w blenderze a poprawiony w Sculptrisie.

 

Z góry dziękuje za pomoc ; )

Edytowane przez Krashai
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej

 

Możliwością której poszukujesz jest pojęcie "normal maps" dzięki temu przeniesiesz "nieziemską ilość poly" do modelu zoptymalizowanego na potrzeby danego silnika gry i wszystko będzie cacy

 

Pozdrawiam

Napisano

Zazwyczaj działa to w ten sposób:

1. W programie typu Blender, Maya lub 3dsmax przygotowujesz model bazowy. To model z odpowiadającą tobie/grze ilością poly, zmapowany.

2. Taki model przenosisz do programu typy Zbrush gdzie nanosisz na niego mnóstwo detalu i whatever tam chcesz.

3. Model z naniesionym detalem bejkujesz czyli przenosisz cały ten detal na normal mapę przy pomocy czegoś takiego jak projekcja.

4. Wypieczoną normal mapę nakładasz na pow poly model bazowy co w rezultacie daje złudzenie jakoby model miał mnóstwo detali.

 

PS. naturalnie w całym tym procesie jest mnóstlo ALE lub LUB i całość nie wygląda tak prosto.

Napisano

Dziękuje wam ; ). Jakoś rozumuję Twoje pojęcia Viz ;p.

Ale powiedzmy że modelu bazowego nei wykonuje w programach pokroju 3ds. Tylko bezpośrednio tworzę je w sculpie. Jest jakaś możliwość by po wyexportowaniu na .obj jakoś zmniejszyć ilość poly ; ) ?.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności