Krashai Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 (edytowane) Zacznijmy od wytłumaczenia z mojej strony za ten temat... A więc podobny temat już jest lecz troszkę inny niż mój. Dobra do rzeczy. To jest temat wyżej wymieniony : http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62379 A teraz mój problem. Robię modele w Sculptrisie i zazwyczaj mają nieziemską ilość poly. Chciałbym swój model umieścić w grze którą robię lecz niestety wiadomo że gra się ledwo odpala. A więc mam do was pytanie. Czy jest jakaś(w miarę do ogarnięcia) możliwość by obiekt który został bezpośrednio wyexportowany z Sculptrisa, mógł zostać jakoś zoptymalizowany do użytku w grach, w programie "Blender" bądź innym ; ). Wiem że takie coś jest możliwe gdyż obejrzałem filmik na yt : http://www.youtube.com/watch?v=Pcga36sbAbI. Lecz chyba się mylę bo mógł to być model zrobiony w blenderze a poprawiony w Sculptrisie. Z góry dziękuje za pomoc ; ) Edytowane 2 Październik 2011 przez Krashai
JmTm00 Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 Hej Możliwością której poszukujesz jest pojęcie "normal maps" dzięki temu przeniesiesz "nieziemską ilość poly" do modelu zoptymalizowanego na potrzeby danego silnika gry i wszystko będzie cacy Pozdrawiam
vizpeople Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Zazwyczaj działa to w ten sposób: 1. W programie typu Blender, Maya lub 3dsmax przygotowujesz model bazowy. To model z odpowiadającą tobie/grze ilością poly, zmapowany. 2. Taki model przenosisz do programu typy Zbrush gdzie nanosisz na niego mnóstwo detalu i whatever tam chcesz. 3. Model z naniesionym detalem bejkujesz czyli przenosisz cały ten detal na normal mapę przy pomocy czegoś takiego jak projekcja. 4. Wypieczoną normal mapę nakładasz na pow poly model bazowy co w rezultacie daje złudzenie jakoby model miał mnóstwo detali. PS. naturalnie w całym tym procesie jest mnóstlo ALE lub LUB i całość nie wygląda tak prosto.
Krashai Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 Dziękuje wam ; ). Jakoś rozumuję Twoje pojęcia Viz ;p. Ale powiedzmy że modelu bazowego nei wykonuje w programach pokroju 3ds. Tylko bezpośrednio tworzę je w sculpie. Jest jakaś możliwość by po wyexportowaniu na .obj jakoś zmniejszyć ilość poly ; ) ?.
Rekomendowane odpowiedzi