wertjacek Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Witam co powoduje taki sposob wyswietlania jak na obu screenach http://i.imgur.com/esZg2.jpg i http://i.imgur.com/ddynI.jpg Pytam bo cos zamotalem i nie potrafie odkręcić,a powoduje to ze nalozony kolor jak zauważycie rozni sie na kolorowych elementach od tych pozostałych,wyglada to okropnie,tarcza i literki W i B to żółc a nie zloto. Sorka za tak banalne pytania,ale zauważylem to nie tylko na tym modelu,musowo coś robie niepotrzebnie a nie wiem ze tak nie powinno być. Ps. Po renderze róznice sa jeszcze bardziej widoczne i wyglada to okropnie.
żółty Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 po prostu włączyłeś sobie podgląd wireframe'a (F4). Nie powinno to mieć żadnego wpływu na render, ta opcja tylko pokazuje Ci siatkę w viewporcie.
wertjacek Napisano 4 Październik 2011 Autor Napisano 4 Październik 2011 po prostu włączyłeś sobie podgląd wireframe'a (F4). Nie powinno to mieć żadnego wpływu na render zgadza sie co do podgladu,to sam zauwazylem,no ale czemu te kolorki wystepują to tylko dwoch obiektach a nie na wszystkich? i dlaczego akurat te "kolorowe" przy renderze wychodzą z poprawnym nalozonym materialem,a tamte nie? tego nie rozumiem.........
żółty Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 z tego co widzę masz dość mocno poharataną geometrię poszczególnych literek/elementów, to ma duży wpływ na rozchodzenie się światła po danej płaszczyźnie. Smoothing groupy też są pewnie zostawione samym sobie. Musiałbyś zapewne wymodelować wszystko od nowa, bądź też znacząco poprawić geometrię. Pokaż jeszcze sam render oraz ustawienia renderera...masło maślane ;]
wertjacek Napisano 19 Październik 2011 Autor Napisano 19 Październik 2011 przeraszam że dopiero teraz odpowiadam,faktycznie geometria jest skopana strasznie,tak źle ze chyba zaczne od nowa. Przy okazji,widzialem w necie podobna scene i tam o dziwo gostek potraktowal logo WB dosc swobodnie,przy nim moje logo wyglada rewelacyjnie,on co prawda wrzuca projekt do AE i chyba nie za bardzo wnika w geometrie,ale mnie zastanawia jedno,jesli 3d max tak rygorystycznie podchodzi do geometrii,a ja na chwile obecną jedno co chce to pobawic sie programem by w praktyce poznac mozliwosci,to co zrobic by w jakis sposób ukryc te błędy,zła geometrie i pociagnąc projekt do konca z jakims tam optymalnym wynikiem (geometria jak czytam nie jest dosc łatwa w opanowaniu,czytam,ogladam i przyznaje ze nie jest to takie proste jak by sie wydawało,niby przy tutkach zaczynam lapać,ale jak wprowadzam w życie to wychodzi to źle). Wlasciwie to mam takie pytanie,niby oczywiste ale mnie to bardzo ciekawi.jeslibym zaczal od nowa,to przy stworzeniu elementu jak sprawdzic i natychmiast skorygowac geometrie takowego?.Chcialbym uniknąć sytuacji że stworze model z kilku elementów (jak wczesniej) po czym przekonam sie ze polowa nie ma tej nieszczesnej geometrii.
kurnik Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 Jak byś zaczynał od początku to na pewno nie zrobiłbyś tego meshem zwykłym tylko splinami, a napis funkcja "text" dobrać odpowiednia czcionke i dodajemy np. modyfikator bend i gotowe, takie błędy często się pojawiają podczas importu z innego programu lub pliku, i tak naprawdę trzeba po prostu to ponaprawiać, połatać dziury itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się