BoomBox20 Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Witam, jeśli złe miejsce proszę o przeniesienie. W tym roku będę pisał/robił magisterkę i chciałbym się Was poradzić co może być tematem takiej pracy?! Jestem na KWP-komputerowe wspomaganie projektowania. Ogólnie rzecz biorąc działamy na zajeciach w Auto Cad i Inventor(bynajmniej powinniśmy),ale chciałbym zrobić coś w 3 ds Max-chociaż mało w nim się bawiłem,chciałbym spróbować-mam na to trochę czasu. Teraz praca magisterska/dyplomowa wygląda tak że należy zrobić teorię + część praktyczną - w moim przypadku chciałbym 3ds Max. Tylko że tą częścią praktyczną nie może być samo modelowanie-jest to zdecydowanie za mało. Np.na inżynierce kumpel miał temat:"modelowanie i wizualizacja palety montażowej" i do tego takie cele i zakres: Cel pracy: •wykonanie w przestrzeni 3D modelu palety montażowej na podstawie dokumentacji technicznej •przeprowadzenie realistycznej wizualizacji modelu wraz z uwzględnieniem ruchu Zakres pracy: •omówienie dokumentacji technicznej palety •opis narzędzi inżynierskich użytych w projekcie •modelowanie elementów palety •złożenie elementów w model całościowy •przeprowadzenie symulacji poszczególnych elementów •fotorealistyczna wizualizacja i prezentacja wyników Nie piszę tu o sobie w tej chwili ponieważ na inżynierce poszedłem w innym kierunku i programowałem zamiast modelować i chciałbym teraz coś pod specjalizacje zrobić dlatego taki przykład podałem. Przykładowe tematy prac w tym roku na mojej uczelni-niestety niektóre już zajęte albo mi specjalnie nie odpowiadają: 1:Symulacja zjawisk fizycznych w silnikach indukcyjnych z wykorzystaniem przestrzennego modelu CAD. 2:Przestrzenna analiza zjawisk cieplno-przepływowych z wykorzystaniem modelowania CFD. 3:Przegląd różnych technik zgrzewania i wizualizacja wybranego procesu. 4:Modelowanie-SolidWorks 5:Programowanie-Autodesk Inventro Czy mógłby mi ktoś coś mądrego zaproponować i doradzić?! Ewentualnie jakieś inne,dobre/podobne pomysły. No i czy byłaby do tego literatura? Bardzo serdecznie proszę o pomoc ponieważ w ciągu 2 tygodni muszę znaleźć promotora i mieć wybrany temat.pozdrawiam i z góry dzięki.
arev Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Jeśli bardzo chcesz robić coś w Maksie to podanych tematów nadają się chyba tylko1 i 3. Rozkład pól EM w silnikach to dość nudna sprawa i więcej czasu poświęciłbyś na ustawianie i/lub animację wektorów pól niż na cokolwiek innego. Z kolei przegląd technik zgrzewania to taki bardzo odtwórczy temat, ale byłoby tam miejsce na pobawienie się w 3D. Nie wiem czy wiążesz swoją przyszłość z kierunkiem studiów, ale jeśli tak to może warto wybrać jakiś bardziej kreatywny temat? Może pociągnąć programowanie? A jeśli nie, to zgrzewanie będzie chyba najbardziej lajtowym tematem, który od strony teoretycznej nie przysporzy ci większych kłopotów i będziesz mógł ładne 3D do tego zrobić. Pozdrowienia. p.s. Dział Game Art średnio do tego pasuje chyba ;)
BoomBox20 Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 (edytowane) może warto wybrać jakiś bardziej kreatywny temat? Może pociągnąć programowanie? co masz na myśli mówiąc bardziej kreatywny temat?Pisałem też wyżej,że mało bawiłem się w 3ds Max-bardziej sam niż na zajęciach bo tam tego w ogóle nie było dlatego z tym pytanie i prośbą o pomoc zwracam się do Was-żeby znaleźć coś co odpowiadałoby kryteriom i było w miarę lajtowe heh :)W dalszym ciągu proszę o pomoc.pozdrawiam P.S. Jeden kolega właśnie przed chwilą zaproponował mi coś w deseń:"mógłbyś skupić sie w pracy nad Vreyem jako fotorealistycznym silnikiem renderującym".Temat mi się podoba tylko czy jest dla mnie jako początkującego osiągalny i co dałoby się pod to podpiąć?Co zrealizować w projekcie? Może ktoś zaproponuje coś w ten deseń?!thx Edytowane 11 Październik 2011 przez BoomBox20
arev Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Kreatywny jako niebędący głównie opracowaniem opracowań. Wszelkie prace typu "zestawienie", czy "przegląd' to tak naprawdę stworzenie katalogu. Nie ma tam inżynierskich zagadnień do rozwiązania, kombinujesz jedynie jak zredagować tekst z materiałów, żeby nie podpadało za bardzo. 3D w tym temacie to jedyne, co zrobiłbyś naprawdę sam, ale w tym wypadku to raczej rzemiosło niż twórczość. Jeśli bawiłeś się mało 3ds Maksem to po prostu rezultaty będą adekwatne. Możesz w przyzwoitym czasie opanować soft na tyle, żeby animacje, czy co to tam chcesz zrobić, były do przełknięcia przez komisję i promotora, ale na filmową jakość raczej nie licz. Co do skupiania się na V-Rayu - z perspektywy użytkownika jest to jeden z prostszych silników więc raczej niewiele miałbyś do napisania o nim. Mógłbyś wejść w techniczne detale np. różnych metod interpolacji obrazów, wykorzystywanych w silniku metod obliczania oświetlenia, etc., ale nie wiem czy właśnie o to ci chodzi. Możliwe, że gdybyś zrobił wizualizację budynku szkoły to promotor też by się ucieszył :]
BoomBox20 Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 3D w tym temacie to jedyne, co zrobiłbyś naprawdę sam, ale w tym wypadku to raczej rzemiosło niż twórczość. Praca mgr.nie musi wnosić nic nowego do nauki więc nie muszę tworzyć nowych rzeczy. Mógłbyś wejść w techniczne detale np. różnych metod interpolacji obrazów, wykorzystywanych w silniku metod obliczania oświetlenia, etc., ale nie wiem czy właśnie o to ci chodzi. To może być dobre, ale to chyba byłaby bardziej opisówka?nie wiem-nie znam się więc pytam.A co z częścią praktyczną do tego co zasugerowałeś?No i czy początkujący poradzi sobie z tym jakoś?Jest do tego literatura jakakolwiek?-coś co by mogło pomóc? Możliwe, że gdybyś zrobił wizualizację budynku szkoły to promotor też by się ucieszył :] No nie bardzo,robili to już koledzy na inżynierce we trzech-jeden robił model w auto cad,drugi teksturował w maksie a trzeci wrzucał to do silnika UDK więc odpada chyba. Może ma ktoś jeszcze inne propozycje-jestem otwarty a za wszystkie odpowiedzi wielkie thx.pozdrawiam
Chico Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Praca mgr.nie musi wnosić nic nowego do nauki więc nie muszę tworzyć nowych rzeczy. To może być dobre, ale to chyba byłaby bardziej opisówka?nie wiem-nie znam się więc pytam.A co z częścią praktyczną do tego co zasugerowałeś?No i czy początkujący poradzi sobie z tym jakoś?Jest do tego literatura jakakolwiek?-coś co by mogło pomóc? No nie bardzo,robili to już koledzy na inżynierce we trzech-jeden robił model w auto cad,drugi teksturował w maksie a trzeci wrzucał to do silnika UDK więc odpada chyba. Może ma ktoś jeszcze inne propozycje-jestem otwarty a za wszystkie odpowiedzi wielkie thx.pozdrawiam jak teksturowal w maxie to wniesli tone nowosci do nauki. moje uszanowanie. pytanie, jak to jest ze prace magisterksa czlowiek pisze o czyms o czym nie ma pojecia ? to na tym to polega?
BoomBox20 Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 pytanie, jak to jest ze prace magisterksa czlowiek pisze o czyms o czym nie ma pojecia ? to na tym to polega? może dzięki niej nauczy się czegoś nowego :D Nie chodzi mi o to żeby robić spam,a znaleźć pomoc i jakieś dobre propozycje.pozdrawiam
BoomBox20 Napisano 11 Styczeń 2012 Autor Napisano 11 Styczeń 2012 Witam, mam gorącą prośbę,czy możecie mi podsunąć konkretne zagadnienia do spisu treści (który jest już częściowo w linku niżej) bo nie bardzo wiem o czym pisać w pracy/co jest ważne.Żeby móc pisać trzeba by mieć spis treści i będzie z górki-dlatego gorąca prośba do Was o pomysły.Temat mojej pracy:"Analiza wybranych silników renderujących". W spisie tego nie mam jeszcze ale na pewno musiałoby być (tak mi się bynajmniej wydaje): - omówienie każdego z wybranych przeze mnie silników i z grubsza co do czego służy - jakie korzyści daje - różnice i podobieństwa w tych silnikach - jakie firmy wprowadziły te silniki - na jakiej zasadzie działają - który z nich daje lepsze rezultaty ale jakie przy tym są koszta czasowe Bardzo serdecznie proszę o pomoc.pozdrawiam Link: http://wrzucacz.pl/file/2561326301113/spis.docx
pim_pon Napisano 11 Styczeń 2012 Napisano 11 Styczeń 2012 Witaj Zaciekawił mnie Twój temat gdyż również jestem na podobnym kierunku. WAT->Mechatronika->Techniki komputerowe w mechatronice. Czyli CAD/CAM/CAE. Na prawdę można pisać z czegoś takiego magisterkę? Zawsze myślałem, że tego typu prace muszę zawierać elementy projektowe a nie czysto odtwórcze. A zrobienie budynku w maxie to wybacz ale nic nowego ani mega trudnego. Twój temat z silników renderujących znalazł już promotora? Takie pracy zawsze kojarzyły mi się z humanem...
BoomBox20 Napisano 11 Styczeń 2012 Autor Napisano 11 Styczeń 2012 Sama opisówka to nie wszystko,muszę zrobić model,i testować go na różnych silnikach i porównywać takie tam,ale nie zbaczajmy z tematu bo mi nie o to chodzi żeby się zastanawiać i odpisywać na takie rzeczy a uzyskać pomoc.
pim_pon Napisano 11 Styczeń 2012 Napisano 11 Styczeń 2012 Jeśli chodzi o silniki renderujace to nie mam pomysłu na taką pracę pod względem zagadnień inżynieryjnych. Sam zastanawiałem się nad pracą inż. z wykorzystaniem maxa ale chciałem polecieć coś bardziej w projektowanie elementu np. nadwozia auta. Model CAD+wytrzymałościówka+porównanie materiałowe itp a dopiero na koniec końców wizka w maxie. Możesz jeszcze zmienić temat?
BoomBox20 Napisano 11 Styczeń 2012 Autor Napisano 11 Styczeń 2012 Nie zmieniam nic-i proszę jedynie o propozycje do spisu treści.pozdrawiam
BoomBox20 Napisano 16 Styczeń 2012 Autor Napisano 16 Styczeń 2012 witam,czy jest ktos w stanie mi coś podpowiedzieć/doradzić i pomóc?pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się