porti Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Jestem w trakcie robienia wizek zieleńca do pracy dyplomowej i mam mały problem z roślinnością okrywową. Chodzi mi o duże powierzchnie obsadzone takimi roślinami jak np irga, trzmielina itp. Nie do końca wiem jak sie z nimi uporać. próbowałem scaterować bilboardy ale wygląda to dość średnio. ewentualnie dają rade jeśli są daleko od kamer niektóre obszary załatwiłem geometrią vray proxy ale boje sie ze mój komputer nie podoła przy renderingu.. poza tym ciężko o modele roślin. Większość gotowców jakie udało mi sie znaleźć jest zbyt złożonych a z kolei low poly musiałbym modelować sam co zajęło by mi wieki. Macie jakiś pomysł jak sie z tym uporać? jakieś myki żeby zoptymalizować geometrie.. nie wiem.. jakieś sposoby na dobre ustawienia materiału na bilboardy żeby to jakoś wyglądało? może odpuścić sobie render i pomęczyć się w photoshopie? nie zależy mi na fotorealizmie. chce żeby to po prostu jakoś wyglądało i przypominało rośliny. z góry dzieki za pomoc
sysol Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Siema, najlepiej jakbyś pokazał tą siatkę roślin jakie masz do optymalizacji byłoby łatwiej powiedzieć czy się da to prosto zoptymalizować... spróbuj np modyfikator prooptimizer gdzie % ustalasz uproszczenie siatki, albo zrób sobie próbę z dobrą teksturą roślin na płasko i do tego jakiś displacement map bo widze, że używasz vraya http://3darch.is.edu/2009/10/23/tutorial-vray-displacement/#more-15 cos w ten motyw ... pozdro T.
porti Napisano 13 Październik 2011 Autor Napisano 13 Październik 2011 oo dzięki :) zwykły optimizer heh że też sam na to nie wpadłem :) modele które udało mi sie zdobyć są od everów albo z autodeskseek czyli od xfroga jeśli dobrze pamiętam więc są po prostu highpoly. próbuje z optimizerem i proxy. może sie uda. Dispacement raczej nie wchodzi w grę bo ciężko zdobyć/zrobić płaskie tekstury a tym bardziej dobry displacement do nich. przynajmniej tak mi się wydaje. Bardziej mnie kusi zrobienie bilboardów ale nigdzie nie moge znaleźć żadnych porad na ten temat
vizpeople Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Najlepiej roślinkę wsadzić do prosy i rozłożyć proxy po terenie. Do tego celu możesz użyć pluginu VrayScatter(płatny), lub w narzędziach Graphite Modeling tools masz Object paint. i po prostu "pokolorować" obszar roślinkami. Pozdr
porti Napisano 14 Październik 2011 Autor Napisano 14 Październik 2011 Okazało sie ze modele krzaków z onyxtree dają radę. jak są na gęsto to nawet nie widać ze mają inny pokrój niż powinny. do Scatterowania używam darmowego Advanced Painter'a. Boje sie jednak że jak juz pomaluje całą scene to mój komputer nie podoła przy renderze póki co wygląda to tak a każde proxy wygląda tak a to jest tylko może jakie 20% roślinności na scenie. natknąłem sie na jeszcze jeden problem ale dotyczy on oświetlenia.. kiepsko to pasuje do działu modeling ale zaryzykuje:) Chodzi o strasznie ciemne cienie. używam vraysun z ogromnym size multiplayerem i cienie wychodzą prawie czarne kombinowałem z ustawieniami kamery, słońca ale ciężko mi było osiągnąć zamierzony efekt więc się wkurzyłem i oświetliłem scene hdrką i dodałem małe słoneczko - na otwartej przestrzeni nawet takie rozwiązanie dawało rade jednak jak w jechałem kamerą w bardziej zacienione miejsce to sie okazało ze jest zupełnie czarno Czy to możliwe że powodem jest brak opacity w materiale liści? albo fakt że wszystkie drzewa są vrayproxy?
Rekomendowane odpowiedzi