Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej mam wielki problem z Unvarp uvw ! Mianowicie korzystam z tutoriala (teksturowanie glowy aliena - z tej stronki) wszystko robie tak samo (prawie tak samo bo tutek jest chyba na maxie 3 a ja robie na 4,2) i sie wszystko sypie Czyli : ! Mam glowe nadaje jej face id 1 natomiast szyji (u mnie jest chusta zamiast szyji ale to nie warzne) id 2 ! facom o id 1 nadaje uvw map sprehal (no kulke :] ) nastepnie nadaje modyfikacje mesh select (bez niego tez prubowalem ) wybieram facy id2 i nadaje uvw map cylindral (rurke :] ) , Nastepnie klikam w oknie modyfikacji biore colapse all i nadaje modyfikacje unvarp uvw wchodze do edit i powinno byc wszystko wporzadku ale nie jest bo mapa facow glowy id1 jest rozlozona prawidlowo a natomiast facy id2 szyji wogule nie sa rozlozone tylko ullozone jak w wievporcie front (po prostu widok z przodu w wievporcie ) i nie wiem co robie nie tak ? Bardzo ale to bardzo bede wdzieczny za pomoc !!

 

 

I jeszcze jedno a raczej 2 pytanka :

1 sa moze jakies sposoby lub pluginy do latfiejszego nakladania tekstor na zlozone obiekty ?

2 Nie wiecie czy moge jeszcze gdzie indziej znalesc videotutoriala Drug-a dotyczacego Unvarp UVW bo link do niego juz nie dziala ? Ewentualnie innego tutka o podobnej tematyce ?

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cardil napisał:

Generalnie prawie dobrze robisz. Chodzi o to ze UV czyli informacja jak ma byc wyswietlana tekstura na obiekcie jest przechowywana w samym obiekcie dlatego mozna latwo tym operowac. Zwykle jak chce sie nalozyc jaka teksturke na skomplikowany obiekt to trzeba troche nad tym spedzic czasu aby efekt byl zadowalajacy. Raczej nie ma jakis magicznych narzedzi ktore wszystko zrobia za ciebie. Jak nakladasz teksturke na obiekt rob to zawsze w tej kolejnosci:

1. tworzysz obiekt

 

2. badasz obiekt pod zwgledem mozliwosci nalozenia tekstury np. rece planujesz zrobic jako odrzelny uv map bo przypominaja cylinder i kiedy bedziesz przeprowadzal mapping to zostanie cylinder rozlozony na plaski mesh i oteksturowany a puzniej zwniety do takiej postaci jak byl wczesniej. bo na tym to polega wlasnie. wiec trzeba wybierac takie mapowanie ktore najbardziej bedzie pasowalo do bryly ktora chcemy oteksturowac.

3. wybierasz jakas czesc np. glowe i nakladasz uvw map. Typ wybierasz taki ktory bedzie najbardziej odpowiedni. Tak jak w tym tutorialu.

4. Colapse All

5. Nakladasz Unwarp UVW.

6. Klikasz Edit i w prawym dolnym rogu wybierasz odpowiedni id. Widzisz teraz jak komputer zamierza pokryc obiekt 3d plaska tekstura. Krawedzie zmienily pozycje i trzeba zwykle troche sie przyjrzec co jest co. W kazym razie muszisz tak ta siatke poukladac zeby jak bedziesz robil z tego teksture to bedziesz mial latwo rysowac/wklejac fragmenty w odpowiednie miejsca. trzeba tez wszystko zeskalowac tak zeby sie miescilo w tym kwadracie ktory okresla koniec tekstury.

7. robisz printscr i robisz z tego teksturke wycinajac kwadratowy obszar wewnatrz kwadratu

8. Collapse All

9. Powtarzasz punkty 3-8 az do uzyskania efektu koncowego.

10. Przerabisz tekstyry ktore stworzyles.

Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności