Skocz do zawartości

Kopiowanie wybranegozakresu klatek kluczowych z jednego obiektu do drugiego w 3ds max

Featured Replies

Napisano

Da się to zrobić? Chodzi o taką sytuację: są dwie kamery. Pierwsza porusza się do klatki 100 i zatrzymuje się, a druga kontynuuje ruch od klatki 101 do klatki 200. Jak wstawić kamerze pierwszej dokładnie takie same klatki kluczowe w zakresie od 101 do 200 jakie ma kamera druga, żeby pierwsza kamera nie zatrzymała się w klatce 100 tylko wykonała dokładnie ten sam ruch co kamera druga?

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

Po co kopiować klatki kluczowe. Robisz najpierw całą animacje(200) z widokiem z pierwszej kamery, następnie w scenie 101 podpinasz do niej drugą kamerę, a następnie w trakcie renderingu dajesz że 100 klatek widok kamera 1 a sceny od 101 do 200 widok kamer z numery 2.

Napisano

Sorry za literówkę, napisz po co gmatwasz sobie sprawę, jeśli obie kamery mają wykonywać te same ruchy?

Napisano
  • Autor

Chodzi o to, że chciałbym wyeksportować ścieżkę pierwszej kamery do zewnętrznego softu, ale tak, żeby poruszała się po ścieżce obu kamer, więc to tu tkwi problem .Gdyby chodziło o renderowanie ramek w maksie to dałbym radę.

Napisano

Do jakiego zewnętrznego softu chcesz to wyeksportować? Może łatwiej ci będzie wykonać to bezpośrednio w tym sofcie?

Napisano
  • Autor

Napisana przez kolegę przeglądarka obiektów trójwymiarowych (coś jak Cortona), która dla każdej klatki wczytuje współrzędną kamery i targetu. Chciałbym w przeglądarce mieć ruch kamery taki jak ten opracowany w maxie...tyle tylko, że w maxie powstał ruch, ale dla dwóch kamer ... jak to połączyć ... jak skopiować klucze kamery drugiej i dodać do kluczy kamery pierwszej?

 

Mogę co prawda, zrobić to po prostu klatka kluczowa po klatce kluczowej z wciśniętym Auto Key i wykorzystując Align, ale zastanawia mnie czy nie ma szybszego sposobu.

 

Copy/Paste w oknie TrackView kopiuje cały kontroler, a mi chodzi o fragment, czyli dowolnie wybraną część kluczy.

Edytowane przez afex3d

Napisano

W maxie jest cos takiego jak layer controller, jesli dobrze pamietam nazwe. Robisz trzecia kamere i wrzucasz animacje dwoch pierwszych na dwie warstwy. Kiedy jedna kamera konczy ruch a druga zaczyna, przelaczasz sie na drugiego layera.

Napisano

te druga w czasie animacje mozna zapisac menu Animation>Save Animation - zaznaczyc 'segment' i kliknac ustawic zakres do zapisania. Nastepnie na te pierwsza kamere menu Animation>Load Animation 'insert' i w pole 'at' mozna wstawic koncowa klatke animacji aby tam wyladowal poczatek wcztywanych kluczy. W ten sposob mozna zapisac wszystkie animowalne atrybuty kamery.

Napisano
  • Autor

Panowie, o to chodziło :))))) ... oba sposoby sprawdziłem i oba działają.

 

Serdeczne dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności