Skocz do zawartości

Problem z Tekstura - Displacement( pojawiaja sie trojkaty ) 3ds max - mental ray


Trismegista

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chce stworzyc "teksture" imitujaca dosc realistycznie plytki gipsowe imitujace kamien tzw STEGU. ( mysle ze latwiej bedzie zalapac o co mi chodzi patrzac na tekstury ).

 

Mianowicie w momencie kiedy mam nalozona sama teksture wszystko jest cacy, natomiast gdy dodam displacement map pojawia mi sie nie wiem skad na powierzchni linia bedaca zarazem przekatna prostokata. Niestety jak widac na screenie linia ta dzieli wyraznie powierzchnie teksturowana, i na jednej czesni displacement uklada sie po skosie na drugiej prawidlowo tj poziomo ( pomijajac fakt ze i tak nie sprawia wrazenia ze to sa plytki stegu, ale narazie trojkaty to wazniejszy problem ).

Co by tutaj zrobic zeby bylo dobrze?

 

3ds max 2012 - Mental Ray ( jezeli to potrzebne ).

jako displace map uzylem tej samej mapy co w teksturze tylko w skali szarosci ( przerobilem w photoshopie ).

 

nizej screeny:

salonikplaskatekstura.jpg

 

 

a tutaj z displacement map:

 

salonikdiffusetext2.jpg

 

 

jak widac na drugim screenie jest problem z "przekatna"co tu zrobic?

Edytowane przez Trismegista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

coz to jest efek z jakas tam bump mapa, zrobiona w photo shopie ( skala szarosci potem balans kontrast/jasnoc ) i cos sie udalo zrobic.

 

saloniktexty.jpg

 

tutaj zblizenie na "stegu" slaba jakosc i jest jakas ziarnistosc, ale jak narazie nie mam zadnego swiatla dodanego, a FG jest na low.

 

zblizenieteksturystegu.jpg

 

 

tak czy siak to nie o to chodzi :), bo ma to wygladac miedzy innymi tak:

 

bhhu7gdppyusoieqzamaya2.jpg

 

jak widac jest wielgachna roznica, i nie potrafie sobie z tym poradzic. A napewno te wizualizacje jezeli takowe sa a napewno sa, nie sa modelowane na podstawie modelowania kazdego kamienia, tylko jakies techniki z mapami. Ucze sie wiec nie znam ale z checia bym poznal.

 

 

bump niestety niejako oszukuje oko z tego co zdazylem postudiowac na tym forum ale na zblizeniu widac ze oszukuje, krawedzie scianki sa proste jak malowane od linijki a napewno nie powinno tak byc. ;/

 

 

i co by tutaj zrobic? jakies pomysly?

tekstura jest z cgtextures.com

Edytowane przez Trismegista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności