Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak jak w temacie.

 

Mam o to taki model ( moja pierwsza praca w 3d, więc proszę o wyrozumiałość) :

deinonychusmodel.png

Wziałem gotowy model (Allosaura) z CAT i dostosowałem go do mojej postaci.

49464999.png

 

 

 

 

z tutkó dowiedziałem się żę dopasowaniu CAT do modelu nalezy wybrać "Modifier list i SKIN a następnie nacisnąć ADD+ / Dodaje wszystkie elementy z tego okna.

29092999.png

 

 

 

Niestety po dodaniu wszystkich [segmentów] CAT nie łączy się z modelem..... Co robię źle ?? Proszę o jak najszybszą odpowiedź.

 

*Czy tak wystające elementy z CAT mogą być tak niedokladnie dodane ?( Na tutorialach widziałem że te elementy wystawały poza model ale wolałbym się dowiedzieć.)

20384278.png

 

 

 

 

 

z góry dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kregox
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wyglad kosci nie wplywa na model w zaden sposob. wyglad i ksztalt kosci to tylko ulatwienie przy skinowaniu, animowaniu i zwizualizowaniu szkieletu pod dany obiekt.

po zeskinowaniu dla mesha wazne sa juz tylko pozycje piwotow kosci i ich rotacje.

wszystko jest w porzadku w twoim rigu.

poczytaj, poszperaj na necie o kosciach i ich modyfikacjach a dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy ulatwiajacych niekiedy prace.

Napisano

aha i jeszcze jedno skinuje sie przed turbosmothem. inaczej osiwiejesz podczas skinowania jak bedziesz chcial aby siatka ladnie sie zachowywala podczas animacji. skinowanie tak gestej siatki na poczatku poznawania maxa to niezly hardcore.

i wylacz tryb edycji siatki w editable poly.

Napisano (edytowane)

No i świetnie ! w koncu ktoś mi odpowiedział :)

 

// kolejne pytanie

 

Po przeanalizowaniu mozliwosci CAT doszedlem do wniosku że musi byc opcja zaznaczania pojedynczych vertexów podczas envelopes - jak mam to to odpalić ?.

 

ZiO ~~ ja to rozumiem tak że CAT to jedna z technik zaanimowawania postaci(tak wywnioskowałem z tutków które widziałem - że są 2/3 sposoby animacji w 3dsmaxie) i to po prostu trzeba dobrze dostosować do skina. Ja mam problem z tym że te MIARKI łapią albo za mało albo za dużo, nie mam wprawy z tym tak na "oko" kosmosem będą paliczki - jakiś spób na tak małe i chude obiekty w porównaniu do reszty ciała ??

ba, masz może jakieś sprawdzone tutoriale ? bo ja mam wszystko po angielsku i sobie szczerze mówiąc nie radzę zbytnio ;x ale powoli do przodu.

Edytowane przez Kregox

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności