Kregox Napisano 17 Listopad 2011 Napisano 17 Listopad 2011 (edytowane) Tak jak w temacie. Mam o to taki model ( moja pierwsza praca w 3d, więc proszę o wyrozumiałość) : Wziałem gotowy model (Allosaura) z CAT i dostosowałem go do mojej postaci. z tutkó dowiedziałem się żę dopasowaniu CAT do modelu nalezy wybrać "Modifier list i SKIN a następnie nacisnąć ADD+ / Dodaje wszystkie elementy z tego okna. Niestety po dodaniu wszystkich [segmentów] CAT nie łączy się z modelem..... Co robię źle ?? Proszę o jak najszybszą odpowiedź. *Czy tak wystające elementy z CAT mogą być tak niedokladnie dodane ?( Na tutorialach widziałem że te elementy wystawały poza model ale wolałbym się dowiedzieć.) z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam Edytowane 17 Listopad 2011 przez Kregox
zio_mal Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 wyglad kosci nie wplywa na model w zaden sposob. wyglad i ksztalt kosci to tylko ulatwienie przy skinowaniu, animowaniu i zwizualizowaniu szkieletu pod dany obiekt. po zeskinowaniu dla mesha wazne sa juz tylko pozycje piwotow kosci i ich rotacje. wszystko jest w porzadku w twoim rigu. poczytaj, poszperaj na necie o kosciach i ich modyfikacjach a dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy ulatwiajacych niekiedy prace.
cucsoniuss Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 do skina dodaj tylko kości. Widzę ze w oknie masz też jakieś "miarki" spróbuj dodać tylko bones
zio_mal Napisano 18 Listopad 2011 Napisano 18 Listopad 2011 aha i jeszcze jedno skinuje sie przed turbosmothem. inaczej osiwiejesz podczas skinowania jak bedziesz chcial aby siatka ladnie sie zachowywala podczas animacji. skinowanie tak gestej siatki na poczatku poznawania maxa to niezly hardcore. i wylacz tryb edycji siatki w editable poly.
Kregox Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 (edytowane) No i świetnie ! w koncu ktoś mi odpowiedział :) // kolejne pytanie Po przeanalizowaniu mozliwosci CAT doszedlem do wniosku że musi byc opcja zaznaczania pojedynczych vertexów podczas envelopes - jak mam to to odpalić ?. ZiO ~~ ja to rozumiem tak że CAT to jedna z technik zaanimowawania postaci(tak wywnioskowałem z tutków które widziałem - że są 2/3 sposoby animacji w 3dsmaxie) i to po prostu trzeba dobrze dostosować do skina. Ja mam problem z tym że te MIARKI łapią albo za mało albo za dużo, nie mam wprawy z tym tak na "oko" kosmosem będą paliczki - jakiś spób na tak małe i chude obiekty w porównaniu do reszty ciała ?? ba, masz może jakieś sprawdzone tutoriale ? bo ja mam wszystko po angielsku i sobie szczerze mówiąc nie radzę zbytnio ;x ale powoli do przodu. Edytowane 18 Listopad 2011 przez Kregox
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się