Krzychu78 Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 Robie robota w 3DS Max 2012 i nie wiem jak powiazac poszczegolne elementy jego ramienia tak aby system hyfrauliczny dzialal poprawnie. Chodzi o to ze os obrotu nie zawsze znajduje sie na osi obiektu i w miejscu pivot. [ATTACH=CONFIG]83080[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83081[/ATTACH] Ogolnie, wszystkie elementy mam dobrze polaczone. Uzywalem funkcji LINK i LOOK AT CONSTRAINT. Hydraulika na gorze ramienia, ktora steruje ramieniem drugim, dziala dobrze, a os obrotu czarnego elementu (rury) jest na jego osi. Budowa hydrauliki na dole, (sterujacej ramieniem nr1) rozni sie tylko tym, ze os obrotu elementu1 ma byc w p2. Pivot1 jest na koncu elem1. Tutaj tez jest helper1. Element2 "patrzy" na helper1, tak ze porusza sie dokladnie w elemencie1. Troche sie sam w tym gubie. Jak zrobic zeby element2 poruszal sie dalej w elem1, ale elem1 mial os obrotu w p2 ? Mam dodac jakis dodatkowy element, niewidoczny dla renderingu, ktory bedzie powiazany z tymi elem1 i elem2 lub helperami ? Jestem tym zmeczony i nie moge uporzadkowac mysli. Jak ustawiam pivot1 w miejsce p2 to elem2 "patrzy" w jego miejsce i chodzi pod skosem. [ATTACH=CONFIG]83082[/ATTACH]
asblaze Napisano 19 Listopad 2011 Napisano 19 Listopad 2011 (edytowane) Nie używaj LookAt Constraint - tylko łańcucha kości z IK i zdefiniowanym IK targetem. Będzie dużo łatwiej. Z tego wywnioskujesz co potrzebne: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=69139&p=938731 Sugerowałbym też przenieść watek do Rigging & Animation. Edytowane 19 Listopad 2011 przez asblaze
Krzychu78 Napisano 19 Listopad 2011 Autor Napisano 19 Listopad 2011 Dzieki za sugestie o zmianie sposobu animacji. Przesledze to w praktyce, mam nadzieje jeszcze dzisiaj, ale udalo mi sie jednak to zrobic za pomoca LookAt Constraint i Link. Eksperymentowalem przy obiedzie i wyszlo. Glodne cialo, glodny umysl :) Musialem miec cos zle zlinkowane. Tym razem, po chaotycznej korekcie linkowania helperow do elementow, przesunalem pivot elem1 na moja wymarzona os (p2) i elem2 nadal "patrzy" na helper na koncu elem1. Musze to zbudowac jeszcze raz, w uproszczony sposob i przesledzic, gdzie zrobilem blad w kolejnosci myslenia. Sprobuje to uporzadkowac i zrobic przepis na tego typu animacje modelu. Pozniej zrobie to samo ta druga metoda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się