Napisano 19 Listopad 201113 l Robie robota w 3DS Max 2012 i nie wiem jak powiazac poszczegolne elementy jego ramienia tak aby system hyfrauliczny dzialal poprawnie. Chodzi o to ze os obrotu nie zawsze znajduje sie na osi obiektu i w miejscu pivot. [ATTACH=CONFIG]83080[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83081[/ATTACH] Ogolnie, wszystkie elementy mam dobrze polaczone. Uzywalem funkcji LINK i LOOK AT CONSTRAINT. Hydraulika na gorze ramienia, ktora steruje ramieniem drugim, dziala dobrze, a os obrotu czarnego elementu (rury) jest na jego osi. Budowa hydrauliki na dole, (sterujacej ramieniem nr1) rozni sie tylko tym, ze os obrotu elementu1 ma byc w p2. Pivot1 jest na koncu elem1. Tutaj tez jest helper1. Element2 "patrzy" na helper1, tak ze porusza sie dokladnie w elemencie1. Troche sie sam w tym gubie. Jak zrobic zeby element2 poruszal sie dalej w elem1, ale elem1 mial os obrotu w p2 ? Mam dodac jakis dodatkowy element, niewidoczny dla renderingu, ktory bedzie powiazany z tymi elem1 i elem2 lub helperami ? Jestem tym zmeczony i nie moge uporzadkowac mysli. Jak ustawiam pivot1 w miejsce p2 to elem2 "patrzy" w jego miejsce i chodzi pod skosem. [ATTACH=CONFIG]83082[/ATTACH]
Napisano 19 Listopad 201113 l Nie używaj LookAt Constraint - tylko łańcucha kości z IK i zdefiniowanym IK targetem. Będzie dużo łatwiej. Z tego wywnioskujesz co potrzebne: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=69139&p=938731 Sugerowałbym też przenieść watek do Rigging & Animation. Edytowane 19 Listopad 201113 l przez asblaze
Napisano 19 Listopad 201113 l Autor Dzieki za sugestie o zmianie sposobu animacji. Przesledze to w praktyce, mam nadzieje jeszcze dzisiaj, ale udalo mi sie jednak to zrobic za pomoca LookAt Constraint i Link. Eksperymentowalem przy obiedzie i wyszlo. Glodne cialo, glodny umysl :) Musialem miec cos zle zlinkowane. Tym razem, po chaotycznej korekcie linkowania helperow do elementow, przesunalem pivot elem1 na moja wymarzona os (p2) i elem2 nadal "patrzy" na helper na koncu elem1. Musze to zbudowac jeszcze raz, w uproszczony sposob i przesledzic, gdzie zrobilem blad w kolejnosci myslenia. Sprobuje to uporzadkowac i zrobic przepis na tego typu animacje modelu. Pozniej zrobie to samo ta druga metoda.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto