Skocz do zawartości

Obrot zbioru elementow na wspolnej osi i blokada obrotu niektory na osi indywidualnej


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moj robot byl juz wczoraj na forum. Wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale chwytaki nie dzialaja jak trzeba.

Wszystko powiazane jest ze soba za pomoca Helpers, Look At Constraint i Link. Ogolnie jest wszystko dobrze z hydraulika, ale podczas obrotu osi A, na ktorej wszystko jest zamocowane, elementy C i D pozostaja w tym samym polozeniu na swojej osi podazajac jednak za elementem B.

Probowalem juz bawic sie suwakami ktore moglyby zablokowac ten obrot, ale mi nie wychodzi.

[ATTACH=CONFIG]83093[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83094[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie, że się prawie udalo z LookAt Constraint :) Jakbyś zrobił IK to zdefiniowałbyś sobie target IK, a tak musisz szukać parametru odpowiadającego za UpVector LookAt'a :)

Napisano

Juz dawno mialem napisac o tym, co zrobilem ze wszystko dziala w bardzo ladny sposob za pomoca LookAt Constraint.

Nie przetestowalem jeszcze tego drugiego, podobno lepszego sposobu, ale jak tylko znajde czas to zrobie to i opisze na forum.

 

 

Aby rotacja tych elementow podazala za rotacja calego chwytaka, nalezy:

-wejsc w Motion Panel i w Rotation

-odznaczyc Keep initial offset

-w Select Upnode odznaczyc World

-kliknac na None i wtedy wybrac element wg ktorego maja sie obracac te elementy

Najlepiej wybrac os glowna, ktora bedziemy rotowac w animacji.

 

Sprawa okazuje sie prosta. Troche klikania i pamieciowki. Logika nie zawsze pomoze, kiedy sie jest poczatkujacym w 3d i w Maxie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Witajcie. Wasz temat troszkę mnie nakierował w moim przypadku to jeszcze dopytam może będziecie mogli mi pomóc.

Jak używając "Look At Constraint" odblokować jedną oś, w sensie muszę zrobić pierścienie coś w stylu orbit i mają się lekko pochylać na bok ale cały czas obracając się wokół własnej osi a nie osi globalnej. Tak żebym animując lekki pochył, pochylała się oś razem z pierścieniem. Może wogóle inny sposób. Bardzo dawno animacji w maxie nie robiłem muszę Sobie na piechotę przypominać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności