porti Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 (edytowane) Hej! Naoglądałem się swojego czasu tutoriali dotyczących modelingu i myślałem ze jestem kozak, ale się przejechałem. Zabrałem się niedawno za pierwszy "bardziej skomplikowany" model (wcześniej sie tylko bawiłem) empetrójki i okazało się, że bardzo cienko mi idzie. Uparłem się żeby model był jak najdokładniejszy, najczystszy itd żeby jak najwięcej nauczyć się na raz no i mam problem. po kolei: empetrójka wygląda tak: http://www.iriver.pl/img/web/iriver_t5.jpg problem wygląda tak: http://img853.imageshack.us/img853/9940/probj.jpg Nie mam zielonego pojęcia jak połączyć elementy 1,2 (fragment obudowy, wyświetlacz) z resztą modelu unikając trójkątów.. Na całość będzie nałożony oczywiście Shell i TS. z góry dzięki za pomoc. ps. Może powiem dlaczego fragment obudowy i wyświetlacz zrobiłem oddzielnie. Jestem perfekcjonistą i chciałem żeby rogi wyświetlacza były identycznie zaokrąglone (suport edge w identycznych odległościach itd.) a ponieważ nie radziłem sobie ze zrobieniem tego na reszcie modelu, to zrobiłem to w ten sposób skutecznie utrudniając sobie życie. Edytowane 28 Listopad 2011 przez porti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 Patrząc na zdjęcia tej mp3 to widzę, że szybka wyświetlacza jest właśnie osobnym elementem ale wklejonym więc potraktował bym ja jako osobny element. Ogólnie wymodelował bym obudowę i podczas pracy w niej bym wyciął otwór. Czasami można wstawić trójkąty, ale oczywiście jeśli wiem gdzie nie będzie z tym problemów, jeśli są płaskie powierzchnie to sprawa jest ułatwiona. Jeśli chcesz aby to był jeden obiekt może po prostu dodaj lopy ale jak wiadomo idzie za tym gęstość siatki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 28 Listopad 2011 Autor Share Napisano 28 Listopad 2011 Ciężko dodawać loopy wzdłuż i poprzek obiektu w równych odstępach, a na tym mi bardzo zależy( chce żeby otwory były identycznie zaokrąglone). Jak już mówiłem jestem perfekcjonistą i jeśli nie będzie równo to nie będę w pełni zadowolony z efektu :P szybka jest oddzielnie. wpadłem na pomysł żeby wyalignować zrobioną szybkę do obudowy i pracując na niej przerysować siatke przy pomocy snapa. Zobaczymy co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 (edytowane) Podczas takiej pracy często pomocny jest skrót L shift + x. Dodam że właśnie dlatego warto jest pomyśleć jak zrobić obiekt, a dopiero w tedy brać się do pracy. przykładowo zrobić najpierw obudowę a z niej wyciąć otwór (skorzystać z funkcji "detach") i mamy osobny obiekt, nadajemy tylko grubość i gotowe. W ten sposób takie same zaokrąglenia ponieważ chwilę wcześniej był częściom tamtej siatki. Powodzenia w dalszej pracy. Edytowane 28 Listopad 2011 przez ozi_ns Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 28 Listopad 2011 Autor Share Napisano 28 Listopad 2011 Dzięki :) juz sobie jakoś poradziłem. Przerysowanie siatki było banalne a z trójkątami poradziłem sobie z małą pomocą takiej ładnej tabelki. http://www.blender3darchitect.com/wp-content/uploads/2009/07/table-polygon-modeling-tips.png Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi