Napisano 28 Listopad 201113 l Hej! Naoglądałem się swojego czasu tutoriali dotyczących modelingu i myślałem ze jestem kozak, ale się przejechałem. Zabrałem się niedawno za pierwszy "bardziej skomplikowany" model (wcześniej sie tylko bawiłem) empetrójki i okazało się, że bardzo cienko mi idzie. Uparłem się żeby model był jak najdokładniejszy, najczystszy itd żeby jak najwięcej nauczyć się na raz no i mam problem. po kolei: empetrójka wygląda tak: http://www.iriver.pl/img/web/iriver_t5.jpg problem wygląda tak: http://img853.imageshack.us/img853/9940/probj.jpg Nie mam zielonego pojęcia jak połączyć elementy 1,2 (fragment obudowy, wyświetlacz) z resztą modelu unikając trójkątów.. Na całość będzie nałożony oczywiście Shell i TS. z góry dzięki za pomoc. ps. Może powiem dlaczego fragment obudowy i wyświetlacz zrobiłem oddzielnie. Jestem perfekcjonistą i chciałem żeby rogi wyświetlacza były identycznie zaokrąglone (suport edge w identycznych odległościach itd.) a ponieważ nie radziłem sobie ze zrobieniem tego na reszcie modelu, to zrobiłem to w ten sposób skutecznie utrudniając sobie życie. Edytowane 28 Listopad 201113 l przez porti
Napisano 28 Listopad 201113 l Patrząc na zdjęcia tej mp3 to widzę, że szybka wyświetlacza jest właśnie osobnym elementem ale wklejonym więc potraktował bym ja jako osobny element. Ogólnie wymodelował bym obudowę i podczas pracy w niej bym wyciął otwór. Czasami można wstawić trójkąty, ale oczywiście jeśli wiem gdzie nie będzie z tym problemów, jeśli są płaskie powierzchnie to sprawa jest ułatwiona. Jeśli chcesz aby to był jeden obiekt może po prostu dodaj lopy ale jak wiadomo idzie za tym gęstość siatki .
Napisano 28 Listopad 201113 l Autor Ciężko dodawać loopy wzdłuż i poprzek obiektu w równych odstępach, a na tym mi bardzo zależy( chce żeby otwory były identycznie zaokrąglone). Jak już mówiłem jestem perfekcjonistą i jeśli nie będzie równo to nie będę w pełni zadowolony z efektu :P szybka jest oddzielnie. wpadłem na pomysł żeby wyalignować zrobioną szybkę do obudowy i pracując na niej przerysować siatke przy pomocy snapa. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Napisano 28 Listopad 201113 l Podczas takiej pracy często pomocny jest skrót L shift + x. Dodam że właśnie dlatego warto jest pomyśleć jak zrobić obiekt, a dopiero w tedy brać się do pracy. przykładowo zrobić najpierw obudowę a z niej wyciąć otwór (skorzystać z funkcji "detach") i mamy osobny obiekt, nadajemy tylko grubość i gotowe. W ten sposób takie same zaokrąglenia ponieważ chwilę wcześniej był częściom tamtej siatki. Powodzenia w dalszej pracy. Edytowane 28 Listopad 201113 l przez ozi_ns
Napisano 28 Listopad 201113 l Autor Dzięki :) juz sobie jakoś poradziłem. Przerysowanie siatki było banalne a z trójkątami poradziłem sobie z małą pomocą takiej ładnej tabelki. http://www.blender3darchitect.com/wp-content/uploads/2009/07/table-polygon-modeling-tips.png