Skocz do zawartości

początki modelowania. problemy z siatką


porti

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Naoglądałem się swojego czasu tutoriali dotyczących modelingu i myślałem ze jestem kozak, ale się przejechałem.

Zabrałem się niedawno za pierwszy "bardziej skomplikowany" model (wcześniej sie tylko bawiłem) empetrójki i okazało się, że bardzo cienko mi idzie. Uparłem się żeby model był jak najdokładniejszy, najczystszy itd żeby jak najwięcej nauczyć się na raz no i mam problem.

 

po kolei:

empetrójka wygląda tak: http://www.iriver.pl/img/web/iriver_t5.jpg

problem wygląda tak: http://img853.imageshack.us/img853/9940/probj.jpg

 

Nie mam zielonego pojęcia jak połączyć elementy 1,2 (fragment obudowy, wyświetlacz) z resztą modelu unikając trójkątów..

Na całość będzie nałożony oczywiście Shell i TS.

 

z góry dzięki za pomoc.

 

ps. Może powiem dlaczego fragment obudowy i wyświetlacz zrobiłem oddzielnie. Jestem perfekcjonistą i chciałem żeby rogi wyświetlacza były identycznie zaokrąglone (suport edge w identycznych odległościach itd.) a ponieważ nie radziłem sobie ze zrobieniem tego na reszcie modelu, to zrobiłem to w ten sposób skutecznie utrudniając sobie życie.

Edytowane przez porti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Patrząc na zdjęcia tej mp3 to widzę, że szybka wyświetlacza jest właśnie osobnym elementem ale wklejonym więc potraktował bym ja jako osobny element. Ogólnie wymodelował bym obudowę i podczas pracy w niej bym wyciął otwór. Czasami można wstawić trójkąty, ale oczywiście jeśli wiem gdzie nie będzie z tym problemów, jeśli są płaskie powierzchnie to sprawa jest ułatwiona. Jeśli chcesz aby to był jeden obiekt może po prostu dodaj lopy ale jak wiadomo idzie za tym gęstość siatki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dodawać loopy wzdłuż i poprzek obiektu w równych odstępach, a na tym mi bardzo zależy( chce żeby otwory były identycznie zaokrąglone). Jak już mówiłem jestem perfekcjonistą i jeśli nie będzie równo to nie będę w pełni zadowolony z efektu :P

szybka jest oddzielnie.

 

wpadłem na pomysł żeby wyalignować zrobioną szybkę do obudowy i pracując na niej przerysować siatke przy pomocy snapa.

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas takiej pracy często pomocny jest skrót L shift + x. Dodam że właśnie dlatego warto jest pomyśleć jak zrobić obiekt, a dopiero w tedy brać się do pracy. przykładowo zrobić najpierw obudowę a z niej wyciąć otwór (skorzystać z funkcji "detach") i mamy osobny obiekt, nadajemy tylko grubość i gotowe. W ten sposób takie same zaokrąglenia ponieważ chwilę wcześniej był częściom tamtej siatki.

Powodzenia w dalszej pracy.

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności