Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Bawię się ostatnio w nieco ambitniejszą scenę i chciałbym was spytać o radę w kilku kwestiach

 

1) Czy renderując cokolwiek, renderuje się wszystko, czy tylko wybrany rzut widokowy? Tzn, mam na scenie 10 obiektów po lewej patrząc na okno front i 1 po prawej. Czy jak ustawię camerę na ten 1 obiekt po prawej, to max będzie coś wyliczał dla tamtych pozostałych? W obecnej scenie mam dosyć dużo obiektów i nawet jak na moją w miarę znośną kartę graficzną rendering mi się zaczął wydłużać, więc generalnie szukam sposób do przyspieszenia renderingu

 

2) Odnośnie jeszcze tego renderingu, kilka kwestii. Często wykonuję próbne renderingi żeby zobaczyć szybki podgląd jak wygląda scena (wow :P). Zrobiłem całkiem sporo świateł omni i rendering zaczął mi się wydłużać. Jak mogę powyłączać wodotryski tak, aby przy renderingu mieć jedynie te standardowe oświetlenie oraz zwykłe obiekty? W rendering setup -> advanced lighting po zmianie z light tracer na no plugin uzyskuje szybsze obliczenia związane ze światłem, ale to nie jest te standardowe światło na początku sceny, obiekty są jakby w ogóle bez cieni. Gdzieś widziałem kiedyś poradnik jak to łatwo przywrócić, ale nie mogę tego znaleźć ponownie (bo jak wiecie pewnie, bo wstawieniu dowolnego swiatła te początkowe ustawienie się zmienia)

 

Prosiłbym o nie zamykanie tematu czy cuś, bo choć 2 pierwsze pytania są sprecyzowane głównie odnośnie renderingu, to na pewno znajdę po drodze masę problemów którę będą się tyczyły głównie obsługi maxa a nie jakiś konkretnych funkcji

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz ustawić sobie tak by renderowało tylko obiekt lub wybrany obszar zamiast całego widoku .Do tego zmniejszyć ustawienia renderingu do testów .

Napisano

"2) Odnośnie jeszcze tego renderingu, kilka kwestii. Często wykonuję próbne renderingi żeby zobaczyć szybki podgląd jak wygląda scena (wow :P). Zrobiłem całkiem sporo świateł omni i rendering zaczął mi się wydłużać. Jak mogę powyłączać wodotryski tak, aby przy renderingu mieć jedynie te standardowe oświetlenie oraz zwykłe obiekty? W rendering setup -> advanced lighting po zmianie z light tracer na no plugin uzyskuje szybsze obliczenia związane ze światłem, ale to nie jest te standardowe światło na początku sceny, obiekty są jakby w ogóle bez cieni. Gdzieś widziałem kiedyś poradnik jak to łatwo przywrócić, ale nie mogę tego znaleźć ponownie (bo jak wiecie pewnie, bo wstawieniu dowolnego swiatła te początkowe ustawienie się zmienia)"

 

Znalazłem, konfiguracja viewportu, zakładka light, zmienic na default lights

 

Ale jesteście wredni, doskonale wiedzie o co chodzi, a żaden z was nie pomoże. A ja straciłem kilka godzin na szukaniu tej opcji ;(

Napisano

oczywiscie ze wiemy o co chodzi bo jestesmy wrozkami, niestety nie wniosles standardowej oplaty w postaci 1 czarnej kury, dlatego nikt nie odpisal.

A tak serio to dosc ciezko sie domyslic o co ci chodzi. Raz mowisz o renderingu, raz o viewporcie. Generalnie izoluj sobie obiekt nad ktorym pracujesz (alt+q) albo ukrywaj to co juz jest zrobione i nie potrzebne w danej chwili.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności