Gość carpediem Napisano 27 Grudzień 2011 Share Napisano 27 Grudzień 2011 (edytowane) Witam, jestem początkującym i jest to w zasadzie mój pierwszy model a (3'cia próba ogólnie) przy którym stwierdzam, że być może jest sens aby ciągnąć prace dalej. W internecie znalazłem pewien tutorial dla tego auta i postanowiłem się trochę na nim wzorować, nie chce jednak zrzynać przesuwania vertexów jeden po drugim. Pomijając już fakt, że nie wydaje mi się on szczególnie wartościowy. Tak czy inaczej udało mi się dojść do pewnego momentu w którym "baza" ma się blisko skończeniu. A przynajmniej tak mi się wydaje. Nie nałożyłem prawie żadnych chamferów, jedynie podstawowe krawędzie są wyostrzone. Screen siatki: Po TS, szybki render: I teraz pytanie, najtrudniejsze dla mnie jest wycinanie "wcięć" dzielących części auta. We wspomnianym tutorialu było to przedstawione take, że detachowano kolejno, maskę, drzwi itd. a następnie łączono razem i dodawano MS. Nie specjalnie pasuje mi ten sposób, elementy często do siebie zdają się nie pasować. Nie wiem jak mam wyciąć ten fragment: I ogólnie jaką metodą się posłużyć w celu osiągnięcia finalnego efektu, zagęszczać siatkę, wycinać chamferem..? Polećcie mi coś dla kolejnych etapów modelingu. Co do niektórych "baboli" to jestem ich świadom i gdzieś tam wyklepie, gdzieś wygładzę, kwestia kosmetyki. Problem, że nie wiem CO DALEJ? :) Edytowane 27 Grudzień 2011 przez carpediem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koszulkowiec Napisano 28 Grudzień 2011 Share Napisano 28 Grudzień 2011 "Oddzielanie" poszczególnych elementów nadwozia możesz zrobić na kilka sposobów: Ja robiłem to tak że linie które były pomiędzy tymi elementami poddawałem lekkiemu Chamferowi, powstałe w ten sposób poligony zaznaczałem i usuwałem. Po tym zabiegu zaznaczałem edge które mnie interesowały i przeciągałem z wciśniętym shiftem - w ten sposób nadawałem grubość poszczególnym elementom. wygładzać możesz też na kilka sposobów. Jednym z nich może być chamferowanie krawędzi lub łączenie poszczególnych edgy i przesunięcie nowo powstałej linii jak najbliżej krawędzi. Tu na forum widziałem takowy tutorial który wyjaśniał to w bardzo prosty i przejrzysty sposób. Wiem, że moje wyjaśnienie może być bardzo niejasne :) na pewno któryś z wyjadaczy od modelowania furek Tobie podpowie dokładnie co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się