Huter Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Witam :) Może zaczne od przykładu ... dajmy na to że mamy ... hmm ... boxa o jednakowych wymiarach czyli kwadrat :P ... teraz jak i czy w ogóle można wyciąć z niego fragment który stał by się nowym obiektem? Przykładowo jakiś kawałek ów kwadrata chce oddzielić od reszty i żeby to był całkiem nowy obiekt ... albo chce ze środka wyciąć tubę ... teraz do głowy przyszło mi boolean ale ów opcja po wsadzeniu tuby nie wytnie mi ale zrobi dziurę w kwadracie w kształcie tuby ... a ja chce wyciąć i mieć to co wycięte :) ... bo obiekt na którym chce to robić trudno nazwać kwadratem, jest to dość skomplikowana figura, a potrzebuje ją podzielić na dwa osobne elementy bez żadnej straty ... a może można jakoś za pomocą boolean wyciąć tak by uzyskać nowy element? Nie miałem okazji się tym dużo bawić ... styczność z 3dsm mam tylko w poniedziałki, środy i piątki ... i to nie zawsze :( ... oczekuje propozycji ... jak z jednego elementu zrobić dwa poprzez rozdzielenie ... ??
VGT Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 Boolean po wsadzeniu tuby w sześcian zrobi w nim dziurę... przy ustawieniu na odejmowanie (substraction). Jeśli chcesz jako nowy obiekt, uzyskać część wspólną tuby i sześcianu, w opcjach bool\'a po prostu ustaw mnożenie (intersection). Co do pierwszej części pytania (o wycinaniu nowych obiektów) Jeśli chcesz to załatwić bool\'em, stwórz dwie kopie obiektu i jedną potraktuj mnożeniem (intersection), a drugą odejmowaniem (substraction). Będziesz miał dwie osobne bryły. Natomiast jeśli możesz to zrobić na poziomie poly, to po prostu zaznacz wybrane polygony i wciśnij \'detach\'.
Huter Napisano 13 Lipiec 2004 Autor Napisano 13 Lipiec 2004 Hmmmm ... kapuje :) ... jak nigdy dzieś miałem okazje klapnąć sobie przy 3dsm ... wielkie dzięki ... :) ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się