^.^ Napisano 10 Styczeń 2012 Napisano 10 Styczeń 2012 (edytowane) Witam, jak w temacie. Poszukuję dobrych, w miarę jasno opisanych / omówionych tutoriali odnośnie programowania w Java Script, pod UNITY 3D. Znaczy... docelowo chcę zdobytej wiedzy używać w UNITY. Czegoś, co pojmie człowiek, który "programował" ostatnimi czasy tylko w Quest3d, i kiedyś, daaawno temu w trochę C++ (głównie konsola). Może ktoś z was bawi się w UNITY i może mi jakoś pomóc, zapodać tutorial / link lub ciekawą tekturkę ? Wiedza "czytana" lepiej mi wchodzi do głowy :). Tutoriale z youtube "jak zrobić grę" może i są ciekawe, ale upierdliwe w obsłudze (zwłaszcza szukanie czegoś czego sie nie zapamiętało) xD. Gdyby ktoś był tak miły i coś podrzucił :) Edytowane 10 Styczeń 2012 przez ^.^
bolitic Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 (edytowane) Hej, przede wszystkim polecam używać w Unity3D C#, który w odróżnieniu od "pseudo Java Script" w Unity3D jest w pełni obiektowy - pisanie w C# w Unity3D wiąże się z wieloma przywilejami jak chociażby to, że można pisać w IDE Visual Studio Microsoftu - każdy projekt Unity3D od razu tworzy projekt/solucje pod .NET. Drugi ważny przywilej, to to że możesz korzystać z dokumentacji msdn do C# i dopisywać funkcjonalności - wszystko to co się da skompilować w Unity3D. Tak np. jest jeśli chodzi o obsługę zaawansowanych baz danych, protokołów i języków requestów/respondów (json np.) - MMO w Unity3D nie wyobrazam sobie bez obsługi zewnetrznych bibliotek .NET. API "Pseudo JS" w Unity3D daje te same możliwości w obrębie Framework'a samego Unity3D, ale nic ponadto nie napiszesz. Jeden z ważniejszych przywilejów to przejrzystość kodu - wszystko jest zawarte w Klasie, a nie jak w "JS" Unity3D, gdzie właściwości pseudo klass mogą wisieć sobie gdzie popadnie. "JS" ponad to dopuszcza do niejawnych typów zmiennych co czasem może przysporzyć wiele problemów. Jeśli jednak uprzesz się na "JS" - to wpierw (jeśli jeszcze nie znasz - jeśli pisałeś kiedyś w tym C++ obiektowo, to tylko odśwież wiedzę) naucz się jakiegoś języka OOP (ale właśnie nie JS - polecam Action Script 3 gdyż jest/może być w pełni obiektowy, nie jest trudny i bardzo ma podobny standardowy workflow w Flash/Flex jak jest w Unity3D - ponad to ma wrecz identyczna składnię ECMA co JS) i czytaj dokumentacje: http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/index.html Pozdrawiam i życzę wytrwałości w nauce Unity3D, gdyż warto! ;) Edytowane 21 Styczeń 2012 przez bolitic
^.^ Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 Witam, dzieki za odpowidz. W tej chwili moje "programowanie" to głównie Quest3D. Wybór na Unity padł ze względu na cenę (a właściwie jej brak) softu oraz większe grono odbiorców (Quest działa tylko na z Win). Chyba rzeczywiście siądę nad c#. Co prawda większość tutoriali w sieci jest pod JS, ale może gdy opanuję c# w unity znajdę robotę jako programista w C# pod windowsa xD.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się