Napisano 10 Styczeń 201213 l Witam, jak w temacie. Poszukuję dobrych, w miarę jasno opisanych / omówionych tutoriali odnośnie programowania w Java Script, pod UNITY 3D. Znaczy... docelowo chcę zdobytej wiedzy używać w UNITY. Czegoś, co pojmie człowiek, który "programował" ostatnimi czasy tylko w Quest3d, i kiedyś, daaawno temu w trochę C++ (głównie konsola). Może ktoś z was bawi się w UNITY i może mi jakoś pomóc, zapodać tutorial / link lub ciekawą tekturkę ? Wiedza "czytana" lepiej mi wchodzi do głowy :). Tutoriale z youtube "jak zrobić grę" może i są ciekawe, ale upierdliwe w obsłudze (zwłaszcza szukanie czegoś czego sie nie zapamiętało) xD. Gdyby ktoś był tak miły i coś podrzucił :) Edytowane 10 Styczeń 201213 l przez ^.^
Napisano 21 Styczeń 201213 l Hej, przede wszystkim polecam używać w Unity3D C#, który w odróżnieniu od "pseudo Java Script" w Unity3D jest w pełni obiektowy - pisanie w C# w Unity3D wiąże się z wieloma przywilejami jak chociażby to, że można pisać w IDE Visual Studio Microsoftu - każdy projekt Unity3D od razu tworzy projekt/solucje pod .NET. Drugi ważny przywilej, to to że możesz korzystać z dokumentacji msdn do C# i dopisywać funkcjonalności - wszystko to co się da skompilować w Unity3D. Tak np. jest jeśli chodzi o obsługę zaawansowanych baz danych, protokołów i języków requestów/respondów (json np.) - MMO w Unity3D nie wyobrazam sobie bez obsługi zewnetrznych bibliotek .NET. API "Pseudo JS" w Unity3D daje te same możliwości w obrębie Framework'a samego Unity3D, ale nic ponadto nie napiszesz. Jeden z ważniejszych przywilejów to przejrzystość kodu - wszystko jest zawarte w Klasie, a nie jak w "JS" Unity3D, gdzie właściwości pseudo klass mogą wisieć sobie gdzie popadnie. "JS" ponad to dopuszcza do niejawnych typów zmiennych co czasem może przysporzyć wiele problemów. Jeśli jednak uprzesz się na "JS" - to wpierw (jeśli jeszcze nie znasz - jeśli pisałeś kiedyś w tym C++ obiektowo, to tylko odśwież wiedzę) naucz się jakiegoś języka OOP (ale właśnie nie JS - polecam Action Script 3 gdyż jest/może być w pełni obiektowy, nie jest trudny i bardzo ma podobny standardowy workflow w Flash/Flex jak jest w Unity3D - ponad to ma wrecz identyczna składnię ECMA co JS) i czytaj dokumentacje: http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/index.html Pozdrawiam i życzę wytrwałości w nauce Unity3D, gdyż warto! ;) Edytowane 21 Styczeń 201213 l przez bolitic
Napisano 22 Styczeń 201213 l Autor Witam, dzieki za odpowidz. W tej chwili moje "programowanie" to głównie Quest3D. Wybór na Unity padł ze względu na cenę (a właściwie jej brak) softu oraz większe grono odbiorców (Quest działa tylko na z Win). Chyba rzeczywiście siądę nad c#. Co prawda większość tutoriali w sieci jest pod JS, ale może gdy opanuję c# w unity znajdę robotę jako programista w C# pod windowsa xD.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto