Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

jak w temacie. Poszukuję dobrych, w miarę jasno opisanych / omówionych tutoriali odnośnie programowania w Java Script, pod UNITY 3D. Znaczy... docelowo chcę zdobytej wiedzy używać w UNITY. Czegoś, co pojmie człowiek, który "programował" ostatnimi czasy tylko w Quest3d, i kiedyś, daaawno temu w trochę C++ (głównie konsola).

 

Może ktoś z was bawi się w UNITY i może mi jakoś pomóc, zapodać tutorial / link lub ciekawą tekturkę ?

Wiedza "czytana" lepiej mi wchodzi do głowy :).

 

Tutoriale z youtube "jak zrobić grę" może i są ciekawe, ale upierdliwe w obsłudze (zwłaszcza szukanie czegoś czego sie nie zapamiętało) xD.

 

Gdyby ktoś był tak miły i coś podrzucił :)

Edytowane przez ^.^

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej, przede wszystkim polecam używać w Unity3D C#, który w odróżnieniu od "pseudo Java Script" w Unity3D jest w pełni obiektowy - pisanie w C# w Unity3D wiąże się z wieloma przywilejami jak chociażby to, że można pisać w IDE Visual Studio Microsoftu - każdy projekt Unity3D od razu tworzy projekt/solucje pod .NET. Drugi ważny przywilej, to to że możesz korzystać z dokumentacji msdn do C# i dopisywać funkcjonalności - wszystko to co się da skompilować w Unity3D. Tak np. jest jeśli chodzi o obsługę zaawansowanych baz danych, protokołów i języków requestów/respondów (json np.) - MMO w Unity3D nie wyobrazam sobie bez obsługi zewnetrznych bibliotek .NET. API "Pseudo JS" w Unity3D daje te same możliwości w obrębie Framework'a samego Unity3D, ale nic ponadto nie napiszesz. Jeden z ważniejszych przywilejów to przejrzystość kodu - wszystko jest zawarte w Klasie, a nie jak w "JS" Unity3D, gdzie właściwości pseudo klass mogą wisieć sobie gdzie popadnie. "JS" ponad to dopuszcza do niejawnych typów zmiennych co czasem może przysporzyć wiele problemów.

 

Jeśli jednak uprzesz się na "JS" - to wpierw (jeśli jeszcze nie znasz - jeśli pisałeś kiedyś w tym C++ obiektowo, to tylko odśwież wiedzę) naucz się jakiegoś języka OOP (ale właśnie nie JS - polecam Action Script 3 gdyż jest/może być w pełni obiektowy, nie jest trudny i bardzo ma podobny standardowy workflow w Flash/Flex jak jest w Unity3D - ponad to ma wrecz identyczna składnię ECMA co JS) i czytaj dokumentacje:

 

http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/index.html

 

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w nauce Unity3D, gdyż warto! ;)

Edytowane przez bolitic

Napisano
  • Autor

Witam, dzieki za odpowidz.

 

W tej chwili moje "programowanie" to głównie Quest3D.

Wybór na Unity padł ze względu na cenę (a właściwie jej brak) softu oraz większe grono odbiorców (Quest działa tylko na z Win).

 

Chyba rzeczywiście siądę nad c#. Co prawda większość tutoriali w sieci jest pod JS, ale może gdy opanuję c# w unity znajdę robotę jako programista w C# pod windowsa xD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.