Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, po kilku latach obecności na forum postanowiłem, że w końcu zasięgnę profesjonalnych porad :)

 

Jestem w trakcie tworzenie wizki salonu dla znajomych, którzy właśnie nabyli swoje pierwsze mieszkanie. Pokoik w sumie jest dość mały a chcieli w nim upchnąć sporo rzeczy, więc starałem się to jakoś sensownie zagospodarować.

 

Chciałbym uzyskać od was jakieś porady jak ulepszyć tą wizkę, by w końcu jakaś moja praca zaczęła trzymać poziom :)

 

Wrzucam na forum czyste rendery bez żadnego postpro, tak żeby łatwie było ocenić co jest źle.

 

3Dmax+vray w LWF. świecone jednym direc light, na zewnątrz.

 

Pozdrawiam !

 

 

[ATTACH=CONFIG]83962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83963[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83965[/ATTACH]

salon1d.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 771
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ustaw kamerę w taki sposób by łapać jak najwięcej powierzchni pomieszczenia i jednocześnie nie rozwalać perspektywy. Zasadza trójpodziału z fotografii.

Wymiary to podstawa, sprawdź jeśli nie jesteś pewny czy wszystko się zgadza. Tyczy się to wszystkiego co masz w scenie. Modele, oświetlenie i tekstury.

 

Polecam też taki workflow:

- Modelujesz wszystko, absolutnie wszystko co ma się w scenie znaleźć. Nie renderujesz prewek, nie robisz materiałów. Modelujesz.

- Ustawiasz oświetlenie według pomysłu, vraylight'y w oknach direc lub sun za oknem itp. (odradzam szalony pomysł oświetlaniem samym hdri - render time będzie kosmiczny) natomiast w kombinacji z innymi typami oświetlenia, można wyciągnąć fajne kolorki (ale to wyższa szkoła jazdy + mocny sprzęt niezbędny)

Sugerował bym właśnie vraylight do okien + vraysun + vraysky (szybko, łatwo i przyjemnie)

- Material override - szary mat + glosy, sprawdzasz w tym monecie czy wszystko jest tak chciałeś, czy obiekty nie kolidują ze sobą, modelujesz wszystko to o czym zapomniałeś, ustawiasz tak by render w wyższej rozdzielczości leciał szybko (powiedzmy 3000x2000 i ma być w 10-20 min) oczywiście wszystko z GI.

- Mapujesz wszystko co tego wymaga, robisz wszystkie shadery. Optymalizujesz, poprawiasz oswietlenie itp. Renderujesz. (powtarzasz na zmianę do bólu aż będziesz zadowolony)

- Finał trafia na główna max3d.pl :)

 

Co do tego co wrzuciłeś, kadry jak dla mnie do niczego (nic nie widać), tekturki pogubiły skale (podłoga)

Brakuje shader'ów a te co są nie robią roboty (sofa/fotel)

 

Amplituner wyszedł spoko :)

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności