Napisano 14 Styczeń 201213 l Witam Po przejściu nauki modelingu (choć nie powiem że już wiem wszystko), postanowiłem odrysować sobie pewną lampę z netu. Skoro mi to już się udało, poczytałem trochę o renderingu, mentalray etc... I równocześnie postanowiłem stawiać pierwsze kroki w renderingu. Używam do niego MR. Mój kłopot polega na tym, że żarówka w lampie jest "za ciemna". Natomiast render samej żarówki (bez klosza, obudowy,etc.) jest OK. Zmieniałem ustawienia Reflaction i Reflekction, zmieniałem IOR, używałem materiałów standardowych dla szkła i tych ściągniętych z netu. Doświetlałem lampę od dołu różnymi światłami. I nadal ten sam efekt. Elementy szklane to klosz, bańka żarówki oraz uchwyt pręcików żarówki w środku. Czy ktoś zna rozwiązanie problemu ? Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano 15 Styczeń 201213 l Refrakcje podciagnij. Swiatlo nie przechodzi wystarczajaca ilosc razy przez obiekty. Przechodzi jednynie przez lampe i koniec. Zakładam ze używasz RayTraceShadows. W RenderSettings>Quality>Raytracing podciagnij refrakcje/reflekcje i MaxTraceDepth powiedzmy do 5. Ponadto musisz pod zwiekszyc w swietle RayDepthLimit do 5. Pisze jak to jest w Maya bo nie napisales czego uzywasz. W maxie jest podobnie.
Napisano 15 Styczeń 201213 l Autor Witam Bardzo dziękuje za wskazówkę. Ja się doliczyłem Reflaction na poziomie 11-12. Widocznie czegoś nie uwzględniłem. Po drastycznym zwiększeniu Reflaction do 16 i Reflection do 12, zaczęło to wyglądać w miarę przyzwoicie. Innych parametrów nie zmieniałem. Obrazek poniżej: Przydało by się ją jeszcze doświetlić (bez cieni), ale to już będę się bawić kolejnym razem :) Dziękuje bardzo :)
Napisano 15 Styczeń 201213 l No to dziwne bo na poziomie 5 juz powinno lepiej wygladac niz teraz. Sprawdz jeszcze czy twoja geometria ma właczoną refrakcje i refleksje. Bo cos mi to zle wyglada jeszcze.
Napisano 15 Styczeń 201213 l Autor Witam Już wiem gdzie był błąd. Jakimś trafem we właściwościach Klosza włączyłem: Exclude from Adv. Lighting calculations. Co do Reflactions/Reflections, to potestowałem troszkę, na zasadzie zmniejszania wartości i: Reflections - 3 Reflactions: - poniżej 8 żarówka była "czarna", - zakres 8-9, słupek szklany w żarówce był "czarny", klosz i bańka żarówki OK, - wartość 10 i więcej, powodowała, że wszystkie elementy szklane były przezroczyste. Poniżej przedstawiam efekt (bez obróbki w programie graficznym) końcowy mojej pracy. Dalsza konstruktywna krytyka wskazana :) Pozdrawiam
Napisano 16 Styczeń 201213 l Jakiego softy uzywasz bo dalej nic nie wiadomo. Domyslam sie tylko ze max'a pewnie. Nie wiem jak twoje studio wyglada ale na brzegu klosza masz jeszcze czarna obwodke. Zwieksz w swietle RayDepthLimit do 5 i w render settings tam gdzie raytracing MaxTraceDepthna ta sama wartosc zeby twoj cien byl widoczny w refrakcjach. Obwodka powinna zniknąc. Ponizej masz opis o co mi chodzi. http://www.joelstutz.com/lighting.html
Napisano 16 Styczeń 201213 l Autor Oczywiście chodzi o 3ds Max 2009. Dziś troszkę testowałem ustawienia, ale dodając obok lampy szklany walec (bez góry i dna) i przypisałem ten sam materiał do obu obiektów. Walec o grubości 0,3 cm przy parametrach Reflections 3, Reflactions 5 wygląda OK. Lampa jak w postach wyżej. Jutro wrzucę zrzuty ekrany. Teoretycznie, spód klosza może mieć troszkę "cienia", jak zauważyłeś, bo był zrobiony z grubego szkła. Jutro pobawię się jeszcze IOR i innymi parametrami. Mam zamiar zmienić kolor światła sceny oraz zmienić kolor samej sceny. Zdjęcia lampy znajdują się tutaj: http://remodelista.com/posts/lighting-machine-shop-lighting-in-austin-texas Proszę zwrócić uwagę, że klosz bardzo odbija światło, może zwiększenie parametru Reflections (odbicie światła od szkła we właściwościach materiału) w materiale wyeliminuje "ciemną" obwódkę klosza na dole. Sprawdzę to i dam znać :) Edytowane 17 Styczeń 201213 l przez Mihboss
Napisano 18 Styczeń 201213 l Autor Po kolejnych zabawach ze światłem, cieniem, etc... W stosunku do poprzedniej sceny zmieniłem rodzaj szkła z ProMaterial - Glass Clear na Architectural - Glass Clear (IOR 1,57) dla klosz, żarówka, pręcik szklany w środku. Wyeliminowało to "czarny kołnierz" na dole klosza. Ustawienia renderu: Rozdz: 800x600 Sample per pixel - min 1 / max 16 Filtr: Mitchell Shadows - sort FG Point Density: 1,0 Rays per FG : 500 Interpolate Over Num FG: 35 Diffuse: 1 Weight 0,9 Max reflections: 3 Max reflactions: 11 Z ustawieniami FG troszkę pojechałem, ale chciałem zobaczyć czy mój lapek wyrobi i ile czasu zajmie render. Czas całkowitego renderu - 12 min.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto